Alkuraskauden ultra vs. kuukautiskierto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Runko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Runko

Jäsen
09.01.2008
340
0
16
Onko kenelläkään tietoa siitä onko ihan hölmö idea mennä sorkittavaksi alkuraskaudessa ultraan (sehän tehdään sisäkautta) juuri samaisena päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa, jollei olisi raskaana (rv 8+0)?

Muistelen joskus jostain lukeneeni että voisi olla viisaampaa vältellä seksiä yms. ronkkimista (:D) noina päivinä alkuraskaudessa, mutta olisiko toi ohje vain sellaisille, joilla on alkuraskauden vuotoja tai riskejä muutenkin?

Ei millään haluaisi perua tota aikaa, mutta en nyt saa tota ajatustakaan pois päästäni, kun sen kerran jostain keksin. Kokemuksia, tietoa? Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Jos menet saman päivänä, kun kuukautisten pitäisi alkaa, niin eihän silloin ole rv 8+0 vaan rv 4+0? Vai käsitinkö jotain väärin?

no jos ne ei olis jääny pois silloin 4+0 ni tulishan ne taas uudestaan 8+0... mut jos tota pitäis noudattaa niin loppuraskauden sitä sais vältellä sitä yhtä päivä, eihän sitä koskaan tiedä! mun mielestä toi kuulostaa kyllä aika pitkälti vaan keksityltä.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Jos menet saman päivänä, kun kuukautisten pitäisi alkaa, niin eihän silloin ole rv 8+0 vaan rv 4+0? Vai käsitinkö jotain väärin?

no jos ne ei olis jääny pois silloin 4+0 ni tulishan ne taas uudestaan 8+0... mut jos tota pitäis noudattaa niin loppuraskauden sitä sais vältellä sitä yhtä päivä, eihän sitä koskaan tiedä! mun mielestä toi kuulostaa kyllä aika pitkälti vaan keksityltä.

No onpas oudon kuulosta. :/

Np tehdään sisäkautta. Mulla ensin sisäkautta ja lopuksi vatsanpeitteiden päältä.

Kävin varhaisultrassa viikolla 7. Missään ei oo sanottu, että seksiä pitäis välttää tai gynekologia.

Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Np tehdään sisäkautta. Mulla ensin sisäkautta ja lopuksi vatsanpeitteiden päältä.

Kävin varhaisultrassa viikolla 7. Missään ei oo sanottu, että seksiä pitäis välttää tai gynekologia.

ei sitä aina sisäkautta tehdä :o Mulla tehtiin aina vatsanpäältä, jopa viikolla 6+3

Ainakin ennen oli semmoinen "oppi", että keskenmenoriski on isompi alkuraskaudessa juuri niinä päivinä kuin kuukautisten pitäisi tulla (jos siis normaali kierto jatkuisi). Näinä päivinä ei sitten suositeltu seksiä harrastettavan. Tää muisto on 1990-luvun puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:

ei sitä aina sisäkautta tehdä :o Mulla tehtiin aina vatsanpäältä, jopa viikolla 6+3

toivottavasti mullakin. mua vähän jännittää toi sisäkautta ultraaminen, mua on aina sattunut gynelläkin käynti niin on kammo noihin ronkkimisiin :D mutta mulla jo onneks rv 11 sillo nii ehkä mahis tehäkin mahanpäältä.

Oho :o. No käytännöt on varmaa aika erilaisia. Naistenklinikalla ja femedassa tekivät sisäkautta. Näkymät on sillon paremmat. Tosin näky vatsanpeitteidenki läpi ihan kiitettettävän hyvin, mut jos on enemmän massaa niin voipi olla ettei kovin hyvin näy. Näin oon kuullu.

kannattaa jos maltat ni odottaa viel vaiks viikko, meillä oli tosi raskasta ku jännättiin oliko tuulimuna, käytiin ultrassa piti olla kuukautisten mukaan viikko 7 mut ei näkyny sykettä, uusinnassa viikon päästä näkyi ja hedelmöitys on ollu vaan myöhässä. oli raskas viikko... on just niil rajoilla nimittäin

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ainakin ennen oli semmoinen "oppi", että keskenmenoriski on isompi alkuraskaudessa juuri niinä päivinä kuin kuukautisten pitäisi tulla (jos siis normaali kierto jatkuisi). Näinä päivinä ei sitten suositeltu seksiä harrastettavan. Tää muisto on 1990-luvun puolelta.

Tää oli just se mitä tarkoitin.

Niin ja tosiaan toi liittyy just alkuraskauteen eli vaan rv 4+0 ja 8+0 (ja ehkä vielä 12+0) - tai miten itsellä se kierto nyt meneekään, noin se menee jos on se tasainen 28 päivää - eikä sitä koko raskauden aikaa tarvi kyttiä. Tai siis tuohan nyt voi siis kaiken kaikkiaan olla väärää tai vanhentunutta tietoa koko roska, mene ja tiedä.

Kiva kuitenkin kuulla että muilla ei ole moista kokemusta ja/tai useammalla edes tietoa tuollaisesta! Ehkäpä siis menen, kaipa se gyne tietää mitä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja hhh:
kannattaa jos maltat ni odottaa viel vaiks viikko, meillä oli tosi raskasta ku jännättiin oliko tuulimuna, käytiin ultrassa piti olla kuukautisten mukaan viikko 7 mut ei näkyny sykettä, uusinnassa viikon päästä näkyi ja hedelmöitys on ollu vaan myöhässä. oli raskas viikko... on just niil rajoilla nimittäin

En kyllä valitettavasti malta odottaa - sen verran usea huono kokemus itselläkin takana, että haluan saada selvyyden missä mennään vai mennäänkö missään. Kahdeksan viikon täytyttyä kuitenkin luulisi jo jotain näkyvän.

Yhteistyössä