Alkuraskauden väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nyt 12.viikolla raskaana ja väsymystä on ollut alusta saakka ja vieläkin jatkuu. En selviä enää näistä päivistä. Työpäivänä käyn töissä ja sen jälkeen nukun siihen asti kunnes pitää taas mennä töihin. Vapaa päivinä jaksan jonkun tunnin tehdä jotakin kunnes taas joudun nukkumaan että jaksan palata töihin. Koko perhe kärsii kun äiti ei enää jaksa laittaa ruokaa eikä siivota eikä touhuta muutakaan. Minulla on kolmevuotias lapsi ennestään. Milloin tämä helpottaa ja mitä voin tehdä että jaksan? Usein nukahdan vaikka istualtaan jos en jaksa raahautua sänkyyn. Hampaat jää usein pesemättä kun nukahdan jo 6-7 aikaan illalla, enkä muista tietenkään syödäkään kun väsymys on niin armotonta. En ole koskaan ollut näin väsynyt että pyykin pesukin tuntuu raskaalta työltä. Onko tämä ollenkaan edes normaalia?

Otappa neuvolaan yhteys, vai milloin olet viimeksi käynyt? Pitää mitata ehdottamasti hemoglobiini. Jospa sulla on ollut se alhainen jo ennen raskautta ja tarviit lisärautaa jo heti alusta alkaen. Väsymys (myös armoton väsymys) on täysin normaalia, mutta rauta-arvot pitää aina mitata, jopa kahden viikon välein, koska ne voi huonontua tosi nopsaankin.

Mulla oli toisessa raskaudessa kans ihan tajuton väsymys. Nukuin kahdet päikkärit ja pahoinvoinnin kourissa koitin makoilla sohvalla, minkä vaan n.1,5-vuotias esikoinen antoi. En jaksanut edes astianpesukonetta tyhjentää, aivan mahdoton urakka oli. Nythän se ihan naurattaa ja ihmetyttää, että miten se oli mahdollista.. Mutta juttele neuvolassa tuosta?

[QUOTE="vieras";24301456]Mulla oli toisessa raskaudessa kans ihan tajuton väsymys. Nukuin kahdet päikkärit ja pahoinvoinnin kourissa koitin makoilla sohvalla, minkä vaan n.1,5-vuotias esikoinen antoi. En jaksanut edes astianpesukonetta tyhjentää, aivan mahdoton urakka oli. Nythän se ihan naurattaa ja ihmetyttää, että miten se oli mahdollista.. Mutta juttele neuvolassa tuosta?[/QUOTE]

Juttelinkin ja se terkkari sanoi että sitten kun voimat palautuu, voi alkaa tehdä jo normaaleja juttuja. Käski vaan levähtää aina kun voi.

[QUOTE="...";24301471]Hae ihmeessä sairaslomaa...[/QUOTE]

En millään haluais, kun tuntuu ettei väsymys riitä syyksi. Vaikka tiedän kyllä että ne heti kirjottais. Oon vaan yrittäny odottaa áina viikon kerrallaan että josko tämä tästä helpottais.

Yhteistyössä