Alkuraskauden verenvuoto?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mymmeliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mymmeliina"

Vieras
Eli menossa 6-7rv, tarkkaan kun en tiedä kun ultrassa ei vielä ole oltu. Reipas viikko sitten tein positiivisen raskaustestin, ja vauva olisi kovasti toivottu ja harkittu.. Nyt 2pv ollut kirkasta, veristä vuotoa kuukautisvuodon tapaan. Ei voi sanoa niukaksi vuodoksi, mutta ei myöskään älyttömän runsaaksikaan mielestäni. Itse jo eilisen aikana käsittelin asian niin että keskenmeno kyseessä, mutta nyt ehkä pieni toivo kuitenkin jostakin herännyt että onko vuodot kuitenkin normaaleja alkuraskaudessa?

Oma yksityinen gyn. lääkärini oli ainakin sitä mieltä että ei ole vaarallista vaikka vuotaakin, että ei automaattisesti meinaa keskenmenoa ja ultraan on aika ensi viikon lopulla, mutta haluaisin kuulla teidänkin kokemuksia vuodoista, onko turha enää uskotella itselleen että raskaus jatkuisi, vai täytyykö asennoitua uuden yrityksen aloittamiseen. Mitään kipuja ei ole ollut, ainoastaan samanlaista menkkamista jomotusta kuin edellisessäkin raskaudessa..kiitos jos viitsitte vastailla!

Mulla alkoi verinen vuoto rv 12+ . Varmahan minä olin ettei ole mitään toiveita että raskaus jatkuisi. Ultrassa kuitenkin pikkuinen vikkelästi touhusi ja mun alapäästä löytyi emätintulehdus. Silloin lääkäri sanoi, että alkuraskaudessa voi olla enemmän ja vähemmän veristä vuotoa eikä se tarkoita vielä mitään. Tsemppiä!!

Kiitos, itse olen vähän kahden vaiheilla mitä pitäisi uskaltaa ajatella. Esikoisen aikaan kun ei ollut tippaakaan mitään hailunkaan verisiä vuotoja, ja nyt ensimmäisen verisen vuodon nähtyäni ajattelin tietenkin heti, että tämä oli nyt sitten tässä.

Olisi mukava kuulla vielä muidenkin kokemuksia ja kauanko teillä vuodot ovat kestäneet?

Mä vuotelin toista odottaessani tosi pitkään, varmaan melkein puoleen väliin saakka. Siteeseen tuli vain tippoja, paperiin pyyhkiessä vähän enemmän. Myös kerran tuli kerralla enemmän, ihan holahtelemalla ja lääkärikin totesi, että kesken meni. Seuraavalle päivälle oli juuri varattu ultra tuon vuotelun takia ja siellähän se vauva viuhtoikin! En tiedä, olisko sitten saattanut olla kaksosraskaus, joista toinen tuli pois.

Mulla alkoi kans vuoto n. rv8-9 kesti 2-3 päivää... Olin varma että kesken meni. Ultrassa selvisi, että toinen kaksosista oli mennyt kesken. (en ennen ultraa tienyt odottavani kaksosia) Toinen niistä on nyt 2 vuotias terve ipana <3

mullakin toista odottaessa samoissa viikoissa tuli muutaman päivän ajan veristä vuotoa kuin loppu kuukautisten aikaan mutta sitten se loppui ja terve pienokainen sieltä tuli <3 toivotaan parasta sinun kohdalla !

Kiitos teille, ehkä sitä vielä täytyy yrittää rauhoitella itseään ja tohtia toivoa parasta. Esikoista "tehtiin" 5v joista 4v hedelmöityshoidoilla, ja varovainen haave meillä on ollut aina kaksi lasta, ja ehdimme jo niin iloita kun ekasta hoitokierrosta lähti raskaus nyt alkuun. Siksipä varmati pelottaakin tuo vuotelu ja se jos nyt vielä toivookin ja viikon pääsä ultrassa todetaankin keskenmenoksi, mutta varovainen toive että pikkuinen olisin tallessa vielä..

Ja en muuten tiedä mistä johtui, mutta itselläni oli todella vahva tuplaraskaus olo plussan jälkeen, voi toki olla että mielikuvitus vaan laukkasi, mutta näin ihan untakin jo asiasta vaikka en kaksosia mitenkään erityisesti toivokkaan, jos edes tuon yhden pienen vielä saisimme niin sekin olisi jo paljon enemmän kuin joskus uskoimmekaan :)

Mulla todettiin ekassa ultrassa verestävä kohdunkaula eli "ektopia" ja vuodot loppuivatkin muistaakseni jossain 12 rv:n tienoilla. Mulla vuoto oli välillä ihan pientä ns. rusehtavaa ja välillä ihan reilusti verta eli punaista. Toivottavasti sinullakin on ihan "harmitonta" tuo ja saat pienokaisen!

Ihana kuulla, että toivoa on vielä ja vuodoista huolimatta pikkuiset sinnittelevät. Itsellä tällä hetkellä päällimmäinen ajatus, että niin kauan kun ei vuotoon liity kipuja niin jokin pieni toive pikkuisesta vielä voi olla. Tuntuu vaan hurjalta, että minkäänlainen verenvuoto on raskaudessa "normaalia".

Niin kauan kun ei kipuja tule, älä menetä toivoa! Mä vuotelin esikoisesta 2vk putkeen, suunnilleen rv 7-9 tienoilla. Ja tietty menin ultraan itkemään kun keskenmeno tuli. Vaan eipä tullutkaan, kaikki oli hyvin ja vuoto loppui omia aikojaan. :) Hirmu yleisiä on alkuraskauden vuodot, mutta se kipu on yleensä se keskenmenon merkki.

Mulla oli ensin viikolla 6 tiputtelua ja sitten jossain viikon 11 paikkeilla valui veri lattialle asti, kun aamulla nousin ylös. Takana oli keskenmeno, mutta kun ei ollut kipuja, en ihan kauheasti säihkähtänyt. Ja hyvin jatkui raskaus. Lapsi on jo 20v. Eli jos ei ole kipuja, voi olla ihan "tavallista" vuotoakin.

Mulla alkoi vuoto arviolta rv 6-7 ja vuotoon ei liittynyt mitään kipuja. Sisko silloin lohdutteli, että kaikki on varmasti kunnossa. Hänelläkin oli aikoinaan ollut esikoisesta ja silti kaikki hyvin. Mulla vuoteli nelisen päivää yhteensä. Kolmannen päivän kohdalla tuli muutakin kuin verta ja vuoto oli runsaampaa. Samana päivänä kävin ultrassa ja todettiin, että kohdussa ei ole mitään. Toivottavasti sinulla tilanne on eri ja on vaaratonta vuotoa, sekin kun tavallista on. Halusin kuitenkin kertoa tällaisen negatiivisenkin kokemuksen sinulle, jotta toiveesi eivät liiaksi nouse. Toisekseen yleinen käsitys on se, että keskenmenoon kuuluisi mukaan myös kivut, mutta mulla niitä ei fyysisesti ollut ollenkaan.

Toivottavasti olisit raskaana ja jos nyt käy huonosti, niin toivottavasti pian onnistuu. Täällä nyt menossa rv26

Yritän olla aika realistisin toivein ultraan saakka, juurikin etten liika korkealta sitten tipahda jos nyt huonosti kaikesta huolimatta onkin käynyt. Ja olen yrittänyt ajatella asian, että jos tämän raskauden on tarkoitus keskeytyä, niin mieluummin nyt kuin viikoilla 20+ niin kuin eräälle tutulleni kävi muutama vuosi sitten..

Mulla oli rv 6+2 kun ihan yhtäkkiä valahti sikana verta housuihin. Ekana iltana ilman kipuja ja ei hirveän runsaana, seuraavana päivänä alkoi tulla isoja hyytymiä ja kivut.

Pääsin parin päivän päästä naistenpolille jossa todettiin kohdunulkoinen raskaus oikeassa munanjohtimessa.

Meillä ei siis vuodot päättyneet hyvin, mutta toivon kovasti teille parempia uutisia.

Esikoista odottaessani en vuotanut, hän olikin luomulapsi.

Nämä kaksi seuraavaa ovat luovutetuilla munasoluilla aikaansaatettuja ja molempia odottaessani vuotelin, vanhempaa odottaessani ensin kunnolla rv7 ja sitten kahteen otteeseen myöhemminkin. '

Nuorinta odottaessani aloin vuotamaan rv7 ja olin aivan varma että kesken meni kun se vuoto oli aika runsasta ja kesti useita päiviä. Lopetin tukilääkityksen ennen aikojaan koska tuhruvuotoa tuli aina pari tuntia lääkkeen oton jälkeen ja ajattelin että koska istukka kuitenkin jo hoitaa tehtävänsä niin lääkitys on turhaa.Lääkityksen loppumiseen loppui vuotelutkin.
Kaikki sujui kuitenkin hienosti loppuun saakka tämänkin kohdalla.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, niin kauan kuin toisin ei todisteta raskaus jatkuu ; )

Esikoisesta tuli todella raju verenvuoto muistaakseni viikolla 11 ja olin 110% varma että kyse oli keskenmenosta sillä sitä verta tuli ihan älyttömästi Se oli iso hematooma joka vuoti ja raskaus jatkui normaalisti. Vuotoa jatkui useampi viikko. Lääkäri vaan sanoi että raskauden aikana voi tulla kaikenlaisia vuotoja eikä ne välttämättä ole vaarallisia, varsinkaan jos ei ole mitään kipuja.

Sitten olikin seuraavaksi kaksi alkuraskauden keskenmenoa, niissä oli kivutkin sitä luokkaa että tajusi heti että nyt on oikea keskenmeno kyseessä. Kuopuksesta ei onneksi tullut mitään vuotoja.

Mulla on 5 raskautta takana, 2 synnytystä. Jokaisessa olen vuotanut alussa, näissä synnytykseen päättyneissä raskauksissa vuoto on ollut kivutonta, mutta kesken menneissä on kivut tulleet mukaan myös pian vuodon alettua. Paitsi, ensimmäisessä raskaudessa (joka meni kesken rv 10+) vuodin eikä ollut kipuja. Todettiin sitten keskeytynyt keskenmeno. Hyvin mahdollista on, että pikkuisesi voi hyvin, vaikka vuotelet vähän. Mulla nuo vuodot ovat johtuneet eteisistukasta alkuraskaudessa. Toivon kovasti, että pikkuisellasi on kaikki hyvin! :)

Ps. Tiedän että tuo on kovin stressaavaa ja kurjaa odotella kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää, mutta asiat järjestyvät aina.

Kiitos ihanat ihmiset, kun jaksatte tsempata! Toivon totisesti, että vauveli vielä masussa asustelisi vuodoista huolimatta. Mitään kipuja ei edelleenkään ole ja pari pientä hyytymää tänään tullut. Tuntuu vain nämä päivät niin todella pitkiltä odotella ultraan pääsyä, pe vasta sinne aika. Kovasti yritän olla asiaa erikoisemmin ajattelematta, mutta vuotelu asiasta tietenki muistuttaa joka vessareissulla. Lisäksi jatkuva huoli pikkuisesta on kaikenaikaa läsnä, vaikka järki tietysti ymmärtää ettei vauva vielä näillä viikoilla ole vauva, vaan jotakin paljon pienempää, niin silti sydän sanoo muuta, koska niin toivottu tämä pikkuinen olisi meidän perheeseen..

Ja onkohan siinä mitään perää, että jos nyt huonosti kävisi ja kesken olisi raskaus mennyt (toivottavasti ei ole) niin seuraava raskaus etenisi sitten todennäköisesti loppuun, koska mitään ns. Fyysistä syytä minussa ei pitäisi keskenmenoalttiuteen olla, limakalvot paksut ym.

Mulla vuosi 8 viikolle asti verta ja kävin jo ultrassakin, kun oli epäily kohdunulkoisesta raskaudesta. Tuolla tuo pakastealkionsiirrosta alkunsa saanut vauva tuhisee pinnasängyssään, eli meillä oli vaaratonta. Syy ei koskaan selvinnyt ja ajattelin itse vuodon johtuneen niistä lääkkeistä.
Tuli monet itkut itkettyä kyllä ja olin ihan varma, että kesken se menee. Kuulemma vuoto on tavallista noilla viikoilla ja etenkin hoitoalkuisissa raskauksissa...

Mäkin vuosin rv 6-8 ihan joka päivä. Välillä tuli rusehtavaa verta, välillä punasta, koko ajan enemmän tai vähemmän. Kipuja mulla tuntu alaselässä ja vatsassa. (tais olla kuitenkin normaalia alkuraskauden kipua). Pääsin kunnalliseen gynekologiseen ultraan, kun menin tk:n triange hoitajalle valitteleen verenvuotoa ja kipua. Tää täti kyllä passitti mut meneen kotia, ja käski tulla uudelleen jos vuoto uhkaa henkeäni. :O Noh, välikäden kautta sitten pääsin tälle ultraavalle, koska olin ihan varma kohdunulkoisesta tai keskeytyneestä keskenmenosta. Siellä pieni sydän sykki ja viikkoja oli tällöin 7+jotain. Verenvuoto johtui istukasta, joka kiinnittyi tismalleen keskelle etuseinämää, ja joku istukan reuna sieltä sitten jaksoi vuodella. Nyt menossa rv 27+5 ja pieni voi hyvin. :) Kovasti odotan tyttöä saapuvaksi. <3 Eli meillä on ainakin toistaiseks kaikki vallan hyvin, vaikka monet itkut itkinkin ja olin ihan varma, että menetin lapsen. Aina on toivoa! <3

Minulla tuli myös vuotoa ei kuitenkaan mitään kauheita määriä,kipua selässä ja menkkamaista jomotusta. Pääsin ultraan rv7 ja kaikki oli hyvin. Seuraavassa normaalissa ultrassa rv 13 todettiin ettei sydän enää lyö. Noiden kahden ultran välissä en vuotanu juuri ollenkaan.

Yhteistyössä