Alkuraskauden verenvuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täällä on jo miljoona aloitusta varmasti samasta aiheesta, mutta pakko silti itse kysyä asiaa. Olen jo varttuneilla kilometreillä oleva nainen ja puolison kanssa heräsi lapsitoive vajaa pari vuotta sitten. Olemme lapsettomuushoitopolulla, mutta hoitoja ei ole vielä ennätetty aloittaa. Tällä hetkellä on menossa dpo28. Ihan tarkkaa ovulaation ajankohtaa ei ole tiedossa, mutta yhdyntä oli kp7 ja ovulaatio kalenterin mukaan kp10, mutta tämä ovulaatio oli oireeton, yleensä tunnen oviksen. Mieheni oli tuon jälkeen reissussa, joten siksi oli vaan yksi yhdyntä, joka näytti tuottavan tulosta, koska useampi raskaustesti viime päiviltä ollut aika vahva plussa. Tänään viimeisin oli testiviivan kanssa melkein samanvahvuinen. Kiusana on tuhru/ruskea ja sittemmin verisempi vuoto, joka ei kuitenkaan ole menkkoja vastaavaa ja pärjää pikkuhousunsuojalla. Muutaman kerran on pitänyt ottaa Buranaa ennen kuin testi näytti plussaa, muuten on pärjännyt. Sain alkuraskauden UÄ:n tämän kuun loppupuolelle ja odottaminen on yhtä tuskaa, kun tämä vuoto on ollut jo vähän päälle pari viikkoa, eli alkanut tosi varhain. Nyt olisi menossa 3+6, joten näin aikainen jatkuva vuoto pelottaa. Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Valemenkat toki myös mahdolliset, mutta olisivat alkaneet tosi aikaisin ja kestäneet pitkään. Toki vuoto muuttui punaisemmaksi, kun oikeiden menkkojen piti alkaa. Ennen sitä oli enemmän ruskeaa suttua. Jos jolla kulla on ollut näin varhaisessa vaiheessa vuotoa, niin mieluusti kokisin tuosta kokemusta. Raskausoireita on alavatsa- ja selkätuntemusten sekä rintojen aristelun muodossa.

Hei

Vuotojahan voi olla juurikin tuollaista pientä tuhruilua vaikka kaikki ovat kunnossa. Itsellä valitettavasti kaksi kertaa plussasta alkanut rusehtava vuoto on ollut merkki kohdunulkoisesta (ei kipuja tms, vain tuo vuoto). Toisessa normaalissakin raskaudessa on vuotoa ollut mutta sitä oli vasta hiukan myöhemmin. Pääsisit mahdollisesti julkiselle ultraan tuon vuodon takia kohdunulkoisen poissulkemiseksi, ainakin itse pääsin/laittoivat heti ultraan kun kerroin ruskeasta vuodosta, en silloin edes itse osannut olla huolissani, ajattelin että kyse on harmittomasta vuodosta kun määräkin oli niin vähäinen.

Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki kunnossa, jospa se on hyvä merkki että sinulla on ollut myös ihan punaista vuotoa ettei vaan ruskeaa, mielestäni kohdunulkoisessa vuoto on nimenomaan sitä rusehtavaa (ja niukkaa).

Hei

Vuotojahan voi olla juurikin tuollaista pientä tuhruilua vaikka kaikki ovat kunnossa. Itsellä valitettavasti kaksi kertaa plussasta alkanut rusehtava vuoto on ollut merkki kohdunulkoisesta (ei kipuja tms, vain tuo vuoto). Toisessa normaalissakin raskaudessa on vuotoa ollut mutta sitä oli vasta hiukan myöhemmin. Pääsisit mahdollisesti julkiselle ultraan tuon vuodon takia kohdunulkoisen poissulkemiseksi, ainakin itse pääsin/laittoivat heti ultraan kun kerroin ruskeasta vuodosta, en silloin edes itse osannut olla huolissani, ajattelin että kyse on harmittomasta vuodosta kun määräkin oli niin vähäinen.

Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki kunnossa, jospa se on hyvä merkki että sinulla on ollut myös ihan punaista vuotoa ettei vaan ruskeaa, mielestäni kohdunulkoisessa vuoto on nimenomaan sitä rusehtavaa (ja niukkaa).

Onpa harmillista kuulla, että sulla on käynyt noin huono tuuri. Mulla tosiaan alkoi vuoto ihan klassisella kiinnittymisvuodolla, jäi vaan paperiin pyyhittäessä vähän väriä. En tajunnut sitä silloin, muuttui sitten niukaksi ja rusehtavaksi, josta nyt ihan punaiseksi/veriseksi ja sitä pelkästään ollut sen viikon ehkäpä. Vuoto on runsaampaa, mitä ihan pieni tiputtelu, mutta ei lähelläkään menkkojen veroista. Välillä vähän kuin lakkaa ja sitten jatkuu taas. Kipuja ei ole, mutta tuntemuksia/nippailuja alavatsalla, mikä tietty ihan normaalia. Normaalisti mulla on suhteellisen kovat kuukautiskivut, sellaisia ei ole, pelkästään noita tuntemuksia. Itsekin tietty pelkään kohdunulkoista ja aiempia raskauksia ei ole ollut, mutta yritän nyt toivoa parasta. Jos tämä nyt vielä jatkuu ensi viikon alussa, niin soitan uudelleen, kuten käskivätkin, että pääsisin tutkimuksiin aiemmin. Kiitos, kun vastasit! :)

-AP

Hei!
Imetän tätä kirjoittaessa pian 3kk ikäistä tervettä vauvaani. Raskaus alkoi juurikin tuollaisella tiputteluvuodolla, jonka vuoksi piti käyttää jatkuvasti pikkuhousunsuojaa. Vuotelu myös jatkui koko raskauden ajan on/off ilman varsinaista syytä. Pelottavaahan se aluksi oli, mutta lopulta vuotoon tottui. :)

Yt. Onnellinen äiti

Yhteistyössä