Alkuraskaudenultra ja tulos ei vastannut viikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kävin eilen ultrassa ja rv olisi pitänyt olla 7+4, mutta ultran mukaan viikkoa pienempi. Syke kyllä löytyi, mutta jäi vaivaamaan koska hedelmöitysajankohta on tiedossa. Onko muilla ollut vastaavaa?

Sama juttu ja laskettua aikaa muutettiin sen mukaan, seuraavassa ultrassa raskaus olikin sitten n. viikkoa pidemmällä, eli oli kai tullut joku kasvupyrähdys jossain vaiheessa :D .

Ensinnäkin millin mittavirhe tarkoittaa näillä viikoilla useita päiviä. Toisekseen kuinka voit tietää tarkan hedelmöitysajankohdan ellei ole tehty laboratoriossa? Yhdyntä/ovulaatio ei tarkoita vielä hedelmöittymistä.

Kuinka tarkka toi hedelmöitymisajankohta on tiedossa?

Itselläni esikkoinen oli np-ultrassa kaksi viikkoa pienempi (olisi pitänyt olla 11+6, vastaasi viikkoja 9+6), siirretiin sit laskettua aika kahdella viikolla.

Mulla siirty jopa 3 viikkoa ja miehen kanssa pähkäiltiin ettei mitenkään voi olla mahdollista. Nt-ultrassa aikaistui 2 päivällä, eli kyllä se suunnilleen piti paikkansa.

No jos on esim. lapsettomuushoidoissa ja on tarkka hedelmöityspäivä tiedossa niin sitten voi olla huolestuttavaa, mutta varmaan lääkäri olisi jotain sanonut. Jos taas on oma arvio hedelmöityksen ajankohdasta, niin sehän voi heittää...

Olen tuntenut ovulaation kohdunulkoisen jälkeen todella voimakkaana ja yhdynnässä olimme vain kerran. Raskaustestin tein rv 3+3 ja jos ultraan uskominen, niin positiivinen tulos olisi tullut vkolla 2+3 mikä on varmaankin aika epätodennäköistä.... mutta toivon, että kaikki olisi kunnossa ja ottaisi jonkun pyrähdyksen.

Eikä tarvi edes ottaa pyrähdystä. Alkuraskaudessa sattuu helposti pieni mittausvirhe johtuen alkion asennosta, laitteista, äidin hengityksestä... Ja kuten tuolla jo aiemmin todettiin, millinkin heitto on monta päivää iässä.

siirtyi 13 päivällä eteenpäin laskettuaika.. eli oli 13pvää pienempi.. näin tällä kertaa, mua pelotti et jotain vialla, kun aikasemmin käynyt toistepäin että vauvat on olleetkin isompia..

pari kertaa oon käynyt ultrassa sen jälkeen ja on vastanneet viikkoja tän muutetun lasketunajan mukaan..

Yhteistyössä