Alkuraskaudesta kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tinita

Uusi jäsen
24.03.2009
3
0
1
Hei!

Odotan ensimmästä ja tahtoisin vastauksia pariin kysymykseen niiltä, joilla on kokemuksia.

Missä vaiheessa teillä on alkanut raskausoireet? Ja millaisia ensimmäiset oireet oli? Mulla nimittäin alko ihmeellisiä oireita jo tosi aikaisin, melkein ennen ensimmäisiä oletettuja menkkoja. Teki mieli syödä pikkukiviä ja nyt rv7 vatsa on jo turvonnut.. Voiko se johtua siitä, että mä olen aina ollut tosi hoikka? Voiko kohtu esim. olla jotenkin edessä ja sen takia vatsa turpoaa eri tavalla? Ja myös mun rinnat turposi ja alko kipuilemaan tosi aikasessa vaihessa varmaan samoihin aikoihin kun tuli toi himo pikkukiviin! :) Ja tiedän, että tää ei voi olla sitä, että raskaus olisi pidemmällä, koska multa oli vasta poistettu kuparikierukka!

Kiitos kaikille teille, jotka vaivaudutte vastaamaan :heart:

Vatsa voi turvota ihan alussa jo, mullakin turposi ja sitten upposi takaisin, kunnes "oikea" vauvamasu alkoi kasvaa. Eli se ei varmasti varsinaisesti oo vieä vauvamasu vaan siihen liittyvää turvotusta. Ja alusta asti voin aika huonosti ja väsytti niin pirusti, en meinannut hereillä pysyä. Pikkukivistä en sen sijaan osaa sanoa mitään. :D

Pikkukiviä? :D
Jooh, mulla alkoi oireet n.2vk hedelmöityksen jälkeen.. menkoista entiedä kun ne oli hukassa.
Eli nännit oli todella arat, etova olo ja kamala väsymys. Viikko siihen päälle niin tuli päänsärkyä ajoittain, huono olo jatkui, kala alkoi oksettamaan.. ja muutenkin ruuan kanssa ongelmia..siis niin ettei pysty joitain ruokia syömään edelleenkään.
Nyt on myös rinnat kasvaneet ja masu alkaa pikkusen jo näkyä.Maatessakin näkyy pallerovatsa, pieni sellainen. Mulla kylläkin neljäs tulossa =)

rv 8+3

Mulla kyllä kans tuli alamaha sellaseks turvonneeks palleroks jo siinä testin teon aikoihin, mutta palautui sitte kyllä ja varsinainen vauvamasu alkoi näkyä myöhemmin. Oon kans hoikka ja esikoista siis odottelen. Rinnat oli myös jo aika alussa arat ja kasvoikin siinä ennen rv 10 jonkin verran. Samoin ennen testin tekoa oli iltaisin viluttavaa oloa ja todella hyvä ruokahalu oli ensimmäiset viikot! Joskus siinä 6-8 viikoilla oli vähän etovaa oloa, mutta ei muuta... Pikkukivistä ei mullakaan kokemusta :)

Tsemppiä raskauteesi :)

Yhteistyössä