Alkuraskaus, 12 päivää vuotoa, testi plussaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toista toivova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toista toivova

Vieras
Minulta poistettiin kierukka pari kuukautta sitten. Sen jälkeen tuli yhdet tavalliset kuukautiset (19.11.). Testailin raskautta ahkerasti seuraavan kierron loppuvaiheessa, mutta negaa näytti. Vuotokin alkoi muutamia päiviä myöhässä tiputellen, muutamana päivänä vähän runsaampana. Aloin siis valmistautua seuraavaan yrityskiertoon.

Vuotoa on nyt tiputellut 12 päivää! Ei erityisiä kipuja. Eilen kävin ostamassa ovulaatiotestejä, ja vahva plussa tuli. No, siinä kun pissat oli kupissa, niin kokeilinpa vielä raskaustestiä, ja toista ja kolmatta... PLUSSA!

Siis "menkat" kestäneet 12 päivää ja testin mukaan olen vahvasti raskaana. Onko muilla vastaavia kokemuksia? En nyt tiedä, onko tämä keskenmeno vai mikä. Rinnat pakottaa, mahaa nipistelee, ei muita oireita. Luulisi, että raskaustesti näyttäisi plussaa ennen keskenmenoa eikä vasta sen jälkeen, eikö?

R-testi näyttää raskautta vielä pitkään (ainakin pari viikkoa) keskenmenon jälkeenkin, ei ne hormonit heti elimistöstä häviä. MUTTA raskaana voi olla vaikka vuotaisi suht reippaastikkin. Käy gynellä!

Minulle tehtiin joulukuun puolessa välissä alkion siirto. Siirrettiin kaks alkioo kerralla kun ensimmäinen siirto ei tuottanut tulosta.
Maanantaina sai alkaa testailemaan, mitä raskaustesti näyttää. Aluksi tuli haalea plussa joka oli just erotettavissa mutta näkyi kuitenkin. Nyt maanantaina tein uuden testin ja siihen tulikin jo ihan selkeä plussa.
Mutta outo myös tässä on se että aluksi tuli tiputteluvuotoa noin 7 päivää jonka jälkeen alkoi menkka tapaiset vuodot.
Tästä huolimatta testi näyttää edelleen plussaa ja keskiviikkona tai torstaina aattelin testailla taas uudestaan.
Vuoto on siis kestäny jo 10 päivää.

Eipä tullu kovin selkeesti kirjoitettua :)

Onko toivoa: tietysti on toivoa, alkuraskaudessa voi tosiaan vuotaa aika reippaastikkin, onhan joillakin ns. valekuukautiset alkuraskaudessa (eivätkä siten edes tiedä useinkaan olevansa raskaana). Mutta varman vastauksen saat vain gyneltä, eikös siirtojen jälkeen käydä aika pian gynellä muutenkin?

Itsellä mulla on kyllä ollut 2 keskenmenoa ja 2 raskautta, raskauksissa en ole yhtään vuotanut, eli kun 4. raskaudessa alkoi vuoto niin jotenkin sitä tiesi heti ettei tämä tule loppuun asti menemään. Mutta tosiaan toiset voivat kyllä vuodella ja alkio pysyy kyydissä kuitenkin.

Kiitos kommenteista. Mulle ei ole tehty siirtoja eli ihan luomusti ollaan yrittämässä. Joo, yritän varailla lääkärin. Pelottaa juuri nuo muut mahdolliset ongelmat kuten kohdun ulkopuolinen raskaus tms.

Yhteistyössä