alkuraskaus ja huono hemoglobiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen raskaana 9-10 viikolla. Edellisestä raskaudesta on lyhyt aika, edellinen on vasta 5 kk ikäinen.
Neuvola käynnillä tänään hemoglobiiniarvo oli vain 112. Edellisestä oli alussa esim. 132.
Huolestuin tuosta alhaisesta arvosta. Terkkari ei sanonut muuta kuin että on vähän matala. Olen muutenkin nykyään ihan hermoheikko kaiken terveyteen liittyvän suhteen ja pelkään kaikkea pahaa niin tämä nyt kaivelee mielessä. Olisko sitten sitten niin että on elimistölle nyt iso rasite tämä uusi raskaus ja sillä hemoglobiini niin surkea? Onko kokemuksia?

Onpa erikoista. Voisit soittaa omalle terveysasemalle ja käydä siellä juttelemassa hoitajan/ lääkärin kanssa tuosta alhaisesta hb:sta (heiltä voit kysyä kaikkea mikä asiaan liittyy), jos terkkari ei asiaan ota kantaa :/

Ehkä soitan huomenna sille ja kysyn asiasta uudelleen. Täällä kun on terveyspalvelut niin huonot että terveyskeskukseen on turha soittaa. TH kysyi kun olin lähtemässä että onko mulle koskaan tehty verensiirtoja, aloin vasta kotimatkalla miettiä mitä ajoi sillä takaa.

Ei antanut minkäännäköistä ohjeistusta.
No sitten täältä tulee muutama perusasia:
Minkänimistä suolaa käytät? Katso, ettei siinä ole kaliumferrosyanidia. Se on myrkkyä joka tapauksessa eikä mitään järkeä ole niellä sitä. Sen käyttö sallitaan siksi, että muuten teollisuuuden putkistot tukkeentuvat - paakuuntumisenestoaineilla ei ole muuta syytä ruoassa. Kaivoksissa sillä syanidilla erotetaan metalli muusta... Joten ei ole haittaa ainakaan, jos sen asian otat suurennuslasin alle.

Ehkä soitan huomenna sille ja kysyn asiasta uudelleen. Täällä kun on terveyspalvelut niin huonot että terveyskeskukseen on turha soittaa. TH kysyi kun olin lähtemässä että onko mulle koskaan tehty verensiirtoja, aloin vasta kotimatkalla miettiä mitä ajoi sillä takaa.
Luulenpa, että niin moni on saanut verensiirtoja siksi, kun maha ei siedä niiden jakamia rautatabletteja. Kauan siinä onkin mennyt, eikä moni usko vieläkään!

No sitten täältä tulee muutama perusasia:
Minkänimistä suolaa käytät? Katso, ettei siinä ole kaliumferrosyanidia. Se on myrkkyä joka tapauksessa eikä mitään järkeä ole niellä sitä. Sen käyttö sallitaan siksi, että muuten teollisuuuden putkistot tukkeentuvat - paakuuntumisenestoaineilla ei ole muuta syytä ruoassa. Kaivoksissa sillä syanidilla erotetaan metalli muusta... Joten ei ole haittaa ainakaan, jos sen asian otat suurennuslasin alle.
Sori, unohtui koodi E536 mainitsematta. Muitakin paakkuuntumisenestoaineita on, mutta tuo syanidin myrkkyvaikutus on tässä.

Onpa erikoista. Voisit soittaa omalle terveysasemalle ja käydä siellä juttelemassa hoitajan/ lääkärin kanssa tuosta alhaisesta hb:sta (heiltä voit kysyä kaikkea mikä asiaan liittyy), jos terkkari ei asiaan ota kantaa :/
Viljat kannattaa jättää pois tai ainakaan niitä ei pidä ottaa yhtaikaa rautapitoisen ruoan kanssa, koska vilan fytaatit estävät sen imeytymisen. Sanovatko sen?

Askorbiinihappoa ei ainakaan kannata ottaa, sillä se teollinen lisää verenvuotoa, os selaista tihkua jossakin on... Ja ihan loogista, jos se tehdään maissista - maissikoisan ruoansulatuselimistö syöpyy sisältäpäin pilalle...

Glysiini esimerkiksi Obsidanissa on todella paha asia, mutta en alkaisi tinkaamaan siitä odottavana äitinä, mutta mummona kyllä pitäisin parin tunnin luennon asiasta:-)

Onhan se. Äitini muistaa kuncholin inotikylällä joku äiti sai lapsen jolla ei ollut silmiä. Hän kun luuli et kananmunista lihoo eikä ollut syönyt niitä edes odotusaikana yhtään😢
Kertoi sen vasta kun oli jo ysikymppinen ja luin hänelle tekstiä cholinin merkityksestä. Siis siitä asiasta täytyy olla yli 60 vuotta aikaa. Tein kanelimunakkaan ja nyt mun mies tekee itselleen aina samanlaisia - siihen ei laiteta suolaa yhtään.

M..vierailija, post: 33955958"]
Kertoi sen vasta kun oli jo ysikymppinen ja luin hänelle tekstiä cholinin merkityksestä. Siis siitä asiasta täytyy olla yli 60 vuotta aikaa. Tein kanelimunakkaan ja nyt mun mies tekee itselleen aina samanlaisia - siihen ei laiteta suolaa yhtään.
[/QUOTE]
Kanelin on oltavaaLUOMUA💡

Kaneli sisältää maksalle myrkyllistä kumariinia ja liiallinen käyttö vahingoittaa maksaa. Kanelin liiallinen käyttö lisää syövän riskiä.

[QUOTE="vierailija, post: 339560.aneli sisältää maksalle myrkyllistä kumariinia ja liiallinen käyttö vahingoittaa maksaa. Kanelin liiallinen käyttö lisää syövän riskiä.
[/QUOTE]
Siksi sen täytyy olla luomua ja oikeaa kanelia jos käyttää. Mut sitähän saa ostaa lähikauppiasta nykyään.

Kaneli sisältää maksalle myrkyllistä kumariinia ja liiallinen käyttö vahingoittaa maksaa. Kanelin liiallinen käyttö lisää syövän riskiä.

mutta kun pullassa on muutakin kuin kanelia😉

Yhteistyössä