Alkuraskaus ja pohjaton nälkä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin eli nyt rv6+3. Nälkä on valehtelematta ihan koko ajan, vaikka söisin ison rekkamiehen annoksen tavallista kotiruokaa niin vähintään tunnin päästä on jo tunne kuin ei olisi kokopäivänä syönyt. Onko muilla tällästä tai onko ollut? Kestikö koko raskausajan vai helpottiko jossainvaiheessa? Esikoisesta ei tällästä ollut vaan päinvastoin oksensin kaiken mitä söin ja nekin ruuat jotka väkisin söin oli annokset hyvin pieniä.

Esikoinen oli tyttö. Nyt täysin erilainen alkuraskaus, oliskohan nyt poika? Onko jollain ollut toinen lapsi eri sukupuolta kuin esikko ja erilaisilla raskauksilla siis?

Mulla oli kolmannessa rakkaudessa tuota samaa jatkuvaa nälkää n. 3 viikon ajan.Ihan tarkkoja viikkoja en muista,mutta varmaan ennen rv10. Tyttö tuli! Pojista mulla on ollut pahoinvointia ja oikein mikään ruoka ei olisi maistunut. Tuo jatkuva syöminen ei,hassua kyllä, juurikaan näkynyt vaa'alla. Mitään muita raskaus oireita ei sitten ollutkaan,sekin jännä juttu.

Minulla ollut tosi hurja ruokahalu just alut, ihan hillitöntä joskus. Söin niin paljon kuin huvitti kun olen laiha luikku muuten. Tasottui sitten alun jälkeen. Kaikki tyttöjä....

Oletteko kokeilleet munakasta, pitääkö se loitolla nälkää pidempään? Lidl`n vähäsuolainen luomuvoi, 3 luomukananmunaa ja sekaan persiljaa ja mustapippuria ja loraus luomukermaa ilman levää. Ei lisäsuolaa ollenkaan, mut esim tuoretta paprikaa voi laittaa sekaan. Tämä on mun mielestä hauska ohje:

"5 Moos 22:6 JA jos sinä löydät linnun pesän puusta eli maasta/
josa on pojat eli munat/
ja emä istu poicains eli munain päällä/
nijn älä ota emä poikinens.

5 Moos 22:7 Mutta päästä emä ja ota pojat sinulles/

ettäs menestyisit ja cauwan eläisit."

Ei siinä kanoista puhuttu, vaan mikätahansa linnun muna - ainahan ihminen on niitä syönyt ja varmaan on kotikanoille joutunut niitä viljoja kasvattamaan. Jossain vaiheessa kai söivät viimeisekin kanat ja alkoi syömään nälkäänsä niiden jyviä, vaikka ne olisi kannattanut kylvää maahan?

Esikoisen raskaudessa oli kokoajan nälkä plus kun viikot meni eteenpäin niin tuli se pahoinvointi tohon nälkään mukaan. Poika tuli.

Odotan tällä hetkellä toista vauvaa 16+4 viikoilla, ja ihan samalla tavalla oli pohjaton nälkä ja huono olo samaan aikaan. kokoajan sai olla syömässä kun muuten alkoi yökityttään. Eli kannattaa vaikka pieniä välipaloja syödä jos vaan maistuu. :)

Kiitos vastauksista ja onneks en ole nälkäni kanssa yksin! :D se on vähä niin nyt menny että aamusin on tosi etova olo ja hirvee nälkä mutta jos syön niin tulee ylös. Usein juon aamulla vaan teetä ja vettä ja aamupalan syön sitten aamupäivällä vasta. Iltaa kohti tuntuu että syön kauheita määriä mutta pakkohan se on että saa yön nukuttua :)

Esikoisesta (poika) koko ajan nälkä ja piti lähes tunnin välein syödä, ettei olis tullut oksu. Kesti viikolle 16 saakka, sitten pystyi lähes normaalit ruoka ajat pitämään.

Tässä toisessa (rv 7+1) nälkä vaivaa myös koko ajan, mutta ei niin pahasti ja oksettava olo alkoi aikaisemmin, mutta harvemmin on nyt tullut oksennettua. Tasaisella ruokailulla pysyy kurissa. Vielä pitkä aika ennen kuin selviää kumpi tulee :)

Kiitos onnittelusta! :) pyrin nauttimaan tästä raskaudesta hieman enemmän kuin esikoisen kohdalla, oli silloin tosi rankat ensimmäiset kolme kuukautta kun kesähelteillä ei kyennyt edes vettä juomaan oksentamatta. Vauvakin laskeutui ja kiinnittyi jo rv29 niin loppuraskaus oli hyvin kivulias ja hankala oli liikkua. Nyt toivon pääseväni edes vähän vähemmällä jotta vois nauttia pallona olosta kunnolla, kun ei kumminkaan tiedä jääkö tämä viimeiseksi raskaudeksi.

Itse en tiedä vielä haluanko tietää sukupuolta sitten kun olis mahdollista sitä kysyä, mutta on kiva vertailla raskauksia ja kysellä muiden oireita ja onko niistä tullut tyttö vai poika :)

Jos ruoassa ei ole proteiinia, jää nälkä, koska se kasvava lapsi rakentuu just proteiinista ja se ottaa sen vaikkapa äidin lihaksista, kerrottiin puoli vuosisataa sitten. No, jos ei saa kunnollista rasvaa, ei pääse hermosto kehittymään, kun se tarvii just rasvaa, mut jos se ottaa sen äidin varastoista, liukenee elimistöön parhaiten ne ympäristöstä omista vaaviajoista lähtien kertyneet myrkyt. Siksi odotusaikana ei saisi laihtua, sanottiin ennen eikä imetysaikana saa laihduttaa, vaan se tehdään joskus myöhemmin, jos on aihetta. Molemmat kuitenkin tarvitsevat paljon hyvälaatuista rasvaa, mitä kyllä muualla maailmassa on tarjolla, mut en tiedä, löytyykö näitä meidän kaupoista. Eipä tule ummetustakaan, kun on tasaisesti hyvää rasvaa ruoassa:
https://www.google.fi/search?q=almo...3hPVJuwI4nhywOA2IDoAw&ved=0CAUQ_AU&gws_rd=ssl
Lidl`n luomuvoi on ykkönen mut esimerkiksi luomurypsiöljy on niin järkyn makuista, etten tajua, miten joku saa sen kurkusta alas. Mantelijauheen (paljon kasviproteiinia!) seassa oleva rasva toimii parhaiten, mut sitä jauhetta ei saa aina ostaa luomuna. Jotku jauhaa itse, mut Sallisen manteliauhe 800 g:n pusseissa on ihna ok, kompromissi. Homeiset mantelit ja pähkinät on vaarallisia ja jos joku tuote viruu kaupassa pitkiä aikoja, siinähän ne lisääntyvät, oli luomua tai ei. Niitä kutsutaan mykotoksiineksi, jos ei joku ole vielä kuullut...

Kyllä mä oon ainaki pyrkinyt syömään monipuolisesti ja niin että saisin proteiiniakin, tietystikään en tiedä varmasti saanko sitä tarpeeksi kun en oo niinkään perehtynyt ruokien ravintoainesisältöihin. Mutta siis käytän joka päivä ruuassa lihaa/kanaa/kalaa, otan lisukkeeksi raejuustoa tai kananmunaa, käytän välillä ruuassa papuja, salaatin sekaan teen pähkinämurskaa.. mitäs sitä vielä sitten vois keksiä? :D niin ja kun en juurikaan maitotuotteita käytä niin syön mama vitamiinia ja kalkki+D.

Näiden vastausten pohjalta siis voisin päätellä että ihmisillä on ollu tätä nälkävaivaa ihan vauvan sukupuolesta riippumatta, joten nähtäväksi jää kumpi tulee :)

Yhteistyössä