Alkuraskaus, kaikki ihan sekaisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Konttorirotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Konttorirotta

Vieras
Ihan pakko turvautua anonyymisti, kun ei tästä asiasta olla puhumassa kavereille eikä sukulaisille..

Viime aikoina minulla on ilmeentynyt jos jonkinlaisia oireita, ja mies niistä sitten alkoi pohtimaan yksi + yksi = kipitetään apteekista hakeen testi.
Eilen testi haettiin ja plussaa se näytti. Ja kaiken varalta toinenkin, sama tulos.
Eilen illalla sitten kovaa netissä pyörimistä ja eri asioiden tonkimista. Ja huomiselle sain varattua ajan gynelle, eli sinne sitten..

Mutta kun.. Tämä siis on täysi vahinko. Minulla on aina ollut epäsäännölliset menkat, syksyllä viimeksi ollut. Ja tavallaan tuohon me ollaan tuuditettu itseämme, eli aina välillä on tullut jätettyä ehkäsyt pois. Ja ehditty jo pohtimaan, että pitäisi kai mennä johonkin hedelmällisyys-testeihin, kun ei ole kertaakaan napannut. No nyt se sitten nappasi...
Kumpikaan meistä ei niin lapsista välitä, ollaan nuoria (23-v molemmat), ei olisi aikaa lapselle, minun mielenterveys mitä on.. Eli aborttiin me tullaan päätymään.

Nyt vaan nämä kaikki oireet tuntuu olevan ihan liikaa. Lääkityksestä huolimatta synkistelen koko ajan, itkeskelen.. Palelen jatkuvasti, paha olo olin miten päin tahansa.. Ruoka ei maistu, mitään en jaksaisi tehdä.. Ja nyt on tullut myöskin hajuherkkyyttä, eli lähes kaikki hajut etovat enemmän tai vähemmän. Jotenkin kodin hajukin tuntuu nyt aivan hirveältä ja hamsterin häkki (siivottu pari päivää sitten), tuntuu nenään ihan liikaa, yli sietokyvyn.
Oikeastaan tuntuu, että olisi lähes kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet.

Ja kaiken lisäksi kun en tiedä oikeastaan mistään mitään, vaikka kovasti nettiä ollaan koluttu läpi kaikesta alkuraskauteen liittyvästä.. Apuva, ennen kun kuuppa kokonaan kilahtaa?

En oikein tajunnut mitä apa nyt haluat. Tiedätte ettette lasta aio pitää, olet jo varannut ajankin gynelle. Ennen kuin pääset vastaanotolle et voi tehdä muuta kuin kärsiä oireista. Mies voisi esim siivota sen häkin sun puolestasi. Oireet kyllä häviävät sitten kun raskaus joko lopetetaan tai jatkuu riittävän pitkälle. Mutta mitään simsalabim temppua siihen ei ole.

Miettikää nyt vielä sitä jatkoa. Haluatteko ihan tosissaan abortin vai ei? Ja jos haluatte, niin huolehtikaa hyvät ihmiset sitten ehkäisystä! Tollanen ei ole mistään kotoisin että leikitellään vakavien asioiden kanssa. Pyydä vaikka ehkäisykapseli niin ei tarvitse muistaa pillereitä tai renkaita tai muita.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Alkuperäinen kirjoittaja Voi teitä;22861533:
Miettikää nyt vielä sitä jatkoa. Haluatteko ihan tosissaan abortin vai ei? Ja jos haluatte, niin huolehtikaa hyvät ihmiset sitten ehkäisystä! Tollanen ei ole mistään kotoisin että leikitellään vakavien asioiden kanssa. Pyydä vaikka ehkäisykapseli niin ei tarvitse muistaa pillereitä tai renkaita tai muita.

Komppaan tätä. Minäkään en tajunnut mitä tuolla valituksella haettiin. Myötätuntoako? Sitä on turha odottaa, kun leikkii tuollaisella asialla. Olkaa nyt edes sen verran aikuisia ja vastuuntuntoisia (kun ikääkin on yli 20), että pidätte lapsen ja teette parhaanne lapsen hyvinvoinnin eteen, kun olette itse tilanteen aiheuttaneet. Tai sitten abortin jälkeen luotettava ehkäisy käyttöön. Eipä tarvitsisi viattoman lapsen kärsiä vanhempiensa typeryydestä. (Ja ei, minä en todellakaan hyväksy aborttia ehkäisykeinona)

• Tykkää
Sanoisinpa vain että kuinka helvetin tyhmiä ihmiset oikeesti on?
Ensin pannaan ilman ehkäisyä ja sit kauhistellaan kun tullaan raskaaksi. Ei perkele sanon minä!
Älkää toki kantako vastuuta omista tyhmyyksistänne!

• Tykkää
Jos kaksi täysi-ikäistä ihmistä harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, niin sitä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa vahinkoraskaudeksi!!

Ja niille oireille et valitettavasti voi mitään ennen kun saat lähetteen sairaalaan ja jatkotoimenpiteet. Ei niitä juurikaan voi edes helpottaa, mutta kuten joku jo neuvoi, pyydä miestäsi siivoamaan tämä viikko tjtn mitä tässä nyt menee aikaa ennen keskeytystä.

Ja hommaa ehkäisy!!

• Tykkää
Ihan pakko turvautua anonyymisti, kun ei tästä asiasta olla puhumassa kavereille eikä sukulaisille..

Viime aikoina minulla on ilmeentynyt jos jonkinlaisia oireita, ja mies niistä sitten alkoi pohtimaan yksi + yksi = kipitetään apteekista hakeen testi.
Eilen testi haettiin ja plussaa se näytti. Ja kaiken varalta toinenkin, sama tulos.
Eilen illalla sitten kovaa netissä pyörimistä ja eri asioiden tonkimista. Ja huomiselle sain varattua ajan gynelle, eli sinne sitten..

Mutta kun.. Tämä siis on täysi vahinko. Minulla on aina ollut epäsäännölliset menkat, syksyllä viimeksi ollut. Ja tavallaan tuohon me ollaan tuuditettu itseämme, eli aina välillä on tullut jätettyä ehkäsyt pois. Ja ehditty jo pohtimaan, että pitäisi kai mennä johonkin hedelmällisyys-testeihin, kun ei ole kertaakaan napannut. No nyt se sitten nappasi...
Kumpikaan meistä ei niin lapsista välitä, ollaan nuoria (23-v molemmat), ei olisi aikaa lapselle, minun mielenterveys mitä on.. Eli aborttiin me tullaan päätymään.

Nyt vaan nämä kaikki oireet tuntuu olevan ihan liikaa. Lääkityksestä huolimatta synkistelen koko ajan, itkeskelen.. Palelen jatkuvasti, paha olo olin miten päin tahansa.. Ruoka ei maistu, mitään en jaksaisi tehdä.. Ja nyt on tullut myöskin hajuherkkyyttä, eli lähes kaikki hajut etovat enemmän tai vähemmän. Jotenkin kodin hajukin tuntuu nyt aivan hirveältä ja hamsterin häkki (siivottu pari päivää sitten), tuntuu nenään ihan liikaa, yli sietokyvyn.
Oikeastaan tuntuu, että olisi lähes kaikki mahdolliset alkuraskauden oireet.

Ja kaiken lisäksi kun en tiedä oikeastaan mistään mitään, vaikka kovasti nettiä ollaan koluttu läpi kaikesta alkuraskauteen liittyvästä.. Apuva, ennen kun kuuppa kokonaan kilahtaa?

Miksi kirjoitit tänne palstalle? :stick:

Tyhmähän sä oot kun tulet itte itkemään tilanteesta jonka sinä itse olet saanut aikaiseksi. Ja oireet normaaleja, jos niitä et kestä niin tuskin kestäisit synnytystäkään. Eli varmaan oikea ratkaisu tehdä se abortti mutta jatkossa käytä ehkäisyä!!! Mistä tiedät kuinka pitkällä raskaus on ,jos menkkoja ei syksyn jälkeen ole tullut? Eli raskaus voisi olla jo niin pitkällä ettet aborttia voisi edes tehdä tai sitten se olisi jo niin edesvastuutonta tehdä keskeytys tuosta syystä esim. rv 16 :(

[QUOTE="vieras";22861623]Sanoisinpa vain että kuinka helvetin tyhmiä ihmiset oikeesti on?
Ensin pannaan ilman ehkäisyä ja sit kauhistellaan kun tullaan raskaaksi. Ei perkele sanon minä!
Älkää toki kantako vastuuta omista tyhmyyksistänne![/QUOTE]

Iso peesi! Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä pitää olla valmis ottamaan lapsi vastaan. Eri asia sitten jos ehkäisy pettää.

siis te olette olleet ajoittain ilman ehkäisyä etkä ole aiemmin tullut raskaaksi. Olette puhuneet että pitäisi tämän asian takai mennä lääkäriin.
Nyt sitten ole kuitenkin raskaana ettekä haluakkaan lasta.

Sä kestät nyt oireet kuin nainen ja lopetat tuon valittamisen kun olet omaa tyhmyyttäsi tuossa tilanteessa. Aborttiin pääset kun on sen aika ja sen jälkeen raskausoireetkin helpottaa.

Samalla reissulla pyydät lääkäristä pitkäaikaisen ja tehokkaan ehkäisyn jottei tuollaisia "vahinkoja" enää pääse käymään.

Jos kokeilisitte olla aikusia ja kantaa vastuunne ettekä itkisi kuin pikkulapset maidon kaaduttua.

• Tykkää

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä