alkuvuonna jo 2 km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko muita kohtalotovereita, jotka olisivat saaneet 2 peräkkäistä keskenmenoa näin lyhyellä aikavälillä? Ensimmäinen siis tammikuun alussa Rv 11+5 ja toinen nyt viime viikolla, ihan alkuraskaudessa viikkoja 5-6... En osaa sanoa tarkkaa viikkomäärää, sillä kuukautiskierto meni sekaisin km:sta tammikuussa.

Pelottaa ihan kamalasti, että seuraavallakin kerralla käy näin. Sairaalassa neuvottiin tammikuun km:n jälkeen odottamaan ne yhdet kuukautiset, mutta nyt annettiin lupa yrittää vaikka heti uudelleen.

Olisiko jollain positiivisia kokemuksia, eli että vastaavan jälkeen on seuraava raskaus sujunut normaalisti? Vai onko 2 noin lyhyellä aikavälillä tapahtunutta huono merkki? Minulla ei ole lapsia, eli ekaa tässä yritetään.

Voimia sinulle :hug:

Mulla oli viime vuoden puolella 2 km samalla tavalla kuin sinulla eli eka rv12 elokuussa ja sitten pari kuukautta myöhemmin rv 6. Itsekin mietin noita ihan samoja juttuja silloin ja mietin edelleen. Mulle lääkäri sanoi, että kysessä oli vain huonoa tuuria ja että uusi yritys saa heti alkaa. Me ollaan nyt kuitenkin laitettu homma jäihin joksikin aikaa, koska pelko uudesta keskenmenosta on vielä liian kova.

Viime vuonna koin kolme keskenmenoa (rv 16, 12, 19) ja voin kuvitella tuntemuksesi tällä hetkellä :'( . Toivon sinulle voimia ja ihmisiä ympärille, jotka kuuntelemalla ja olemalla olemassa tukevat sinua vaikeiden vaiheiden yli.
Itselläni olisi ns. lupa yrittää juhannukselta, mutta kouluun pääsyn vuoksi olemme laittaneet "hankkeen" vähäksi aikaa jäihin. Onhan meillä jo kaksi ihanaa lasta.
Mutta onhan näitä positiivisia kokemuksiakin kuultu ja seurattu vierestäkin, serkullani neljä keskenmenoa ja sitten kaksi normaalia raskautta:)

Odottakaa ihmeessä ainakin ne yhdet, mielellään kahdetkin kuukautiset ennen kuin km:n jälkeen alatte yrittää uudelleen lasta...ehtii kohtu palautua kunnolla!!! Terkkarit yllättäen melko usein antavat "luvan " yrittää heti uutta, mutta minun gyne ainakin suositteli odottamaan yhdet kunnon menkat, ensimmäiset olivat melko omituiset menkoiksi...tuhrutteli ei alkanut vuotamaan kunnolla....nyt on sit menossa kunnon vuoto ja kuukautiskierto on pysynyt ihan kohdallaan...

Ensimmäinen keskenmeno heinäkuussa 2006, rv 9. Yhdet menkat välissä ja toinen keskenmeno lokakuussa 2006, rv 7. Kahdet menkat välissä ja taas plussaa... Se raskaus on nyt jatkunut, huomenna rv 17.

Minkäänlaisia neuvoja en saanut neuvolasta enkä sairaalasta, pitääkö odottaa menkkoja vai ei. En tarvinnut kaavintaa enkä lääkkeitä, jälkivuodot oli kummallakin kerralla 6päivää ja ekat menkat tuli vain n.5 päivää normaalia myöhemmin. Emme ottaneet ehkäisyä käyttöön missään välissä.

Tsemppiä saman läpikäyneille :hug:

Voimia sinulle :hug: Saman kokeneena pystyn hyvin kuvittelemaan miltä sinusta tuntuu. Minulla ensimmäinen km oli rv7 syyskuussa -06 ja yhet menkat tuli ja uudestaan raskaaksi. Se meni kesken tammikuussa viikolla 13. Kolmas km oli eilen ja viikkoja tasan 8. Ensimmäistä lasta kovasti toivotaan, vaikealta sen saaminen vaan tuntuu. Nyt kun on ollut kolme peräkkäistä km niin johonkin tutkimuksiin päästään, että mistä voisi johtua. Huomenna ultraan kättärille. Toivottavasti kohtu olisi tyhjentynyt ettei kaavintaa ym. tarvitsisi. Aiemmissa ei ole tarvittu.

Yhteistyössä