Allergia asiaa.... Mielipiteitä, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poika 5vko, todettu juuri refluksi. pelkällä tissimaidolla menty tähän asti. Refluksin lisäksi pojalla kovasti ilmavaivaa, itkuisuutta , eli itkee kun tulee pieru, ja sitähän siis TULEE! TÄYSIN maidottomalla olen ollut 3vko, ei muutosta tohon masuvaivaan. Lääkäri sanoi minulle, että ihan turha olla munattomalla, kun sitä imeytyy niin pieniä määriä rintamaitoon. Siis ruuista. Onko näin?
Myöskäänilman viljatuotteita en ole ollut.
Nyt alkaa tuntumaan ,etten jaksa:( REfluksiin saatiin lääkitys, sen teho, ei ainakaan vielä nähtävissä.
Olen miettinyt seuraavaa; Kokeilenko ensin esim. Apteekin Neocatea, jotta näen heti paraneeko pojan masu?
Vai ostanko esim. sitä Omneota ja annan sitä pelkästään , jos onkin munalle tai viljalle allerginen, muttei maidolle?

Mielipiteitä?

Imetyksestä olen valmis luopumaan, jotta saatais poika paremmaksi. Itse en enää jaksa alkaa kokoajan mietimään, mitä voin syödä ja mitä en:(

heippa!

meillä ihan samatilanne, paitsi ettei refluksia vielä todettu. omneota ollaan kokeiltu, erittäin tehokas on!! kokeile ensin mieluummin sitä!

Meillä on allergiaepäilyjä ja se neocate on yleensä se vika vaihtoehto... ja superkallista ilman reseptiä- meillä omneo vähenis rupsuja tosi paljon!

Noiden ilmavaivojen takia jätä sipuli, kaali ja hiilihappopitoiset juomat pois omasta ruokavaliostasi, ne ovat yoleensä ne pahimmat ilmavaivojen aiheuttat imetetyillä vauvoilla. Röyhtäyttäminen on kanssa hyvä apu, mutta refluksista kärsivän kanssa se voi mennä liialliseksi pulautteluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noiden ilmavaivojen takia jätä sipuli, kaali ja hiilihappopitoiset juomat pois omasta ruokavaliostasi, ne ovat yoleensä ne pahimmat ilmavaivojen aiheuttat imetetyillä vauvoilla. Röyhtäyttäminen on kanssa hyvä apu, mutta refluksista kärsivän kanssa se voi mennä liialliseksi pulautteluksi.

Mitään en ole syönyt mikä vois vähänkään aiheuttaa ilmavaivoja! Siksiki tää on niin "rankkaa" kun tuntuu et mitään ei saa ja uskalla syödä enää:( Hyvä laihiskeino kyllä...
harmittaa vaan ton imetyksen lopettaminen:( Mut pakko se on nyt jotain tehdä.

No olipas kumma lääkäri. Meidän allergikkopojalle kananmuna tissimaidon kautta aiheutti kovat oksentelut ja vielä hirveämmät ilmavaivat. Ja jos sen munan pois jättäminen ei auta niin kannattaa jättää viljoja ihan suosiolla pois ruokavaliosta.
Jos kerran maidostakin tulee allergia oireita niin yleensä niitä tulee jostain muustakin. Eli suosittelen jättämään vain pois ruokia.
Me joudutiin kylläkin lopettamaan imetys sitten kun poikaa ei saatu lainkaan oireettomaksi vaikka mitä olisi jättänyt ruokavaliosta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
No olipas kumma lääkäri. Meidän allergikkopojalle kananmuna tissimaidon kautta aiheutti kovat oksentelut ja vielä hirveämmät ilmavaivat. Ja jos sen munan pois jättäminen ei auta niin kannattaa jättää viljoja ihan suosiolla pois ruokavaliosta.
Jos kerran maidostakin tulee allergia oireita niin yleensä niitä tulee jostain muustakin. Eli suosittelen jättämään vain pois ruokia.
Me joudutiin kylläkin lopettamaan imetys sitten kun poikaa ei saatu lainkaan oireettomaksi vaikka mitä olisi jättänyt ruokavaliosta pois.

Mä en yksinkertaisesti jaksa enää ruveta vähentämään mitään ruokia. ja stressaamaan saakohan poika nyt taas milloin mistäkin oireita? Taidan koettaa tota Omneota pelkästään ja katsoa miten käy? Jos sekään ei helpota niin ON oltava maitoallergiaa, vaikka olinkin TÄYSIN maidottomalla. Esikoisella myös oli refluksi ja maitoallergia vauvana.

Yhteistyössä