Allergialääkkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepa1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepa1

Vieras
Onkos kenelläkään kokemuksia raskaudesta + allergialääkkeistä? Olen yleensä syönyt Clarityn nimistä lääkettä allergiaoireisiin, mutta kyseistä lääkettä ei voi käyttää raskaus/imetysaikana.
Ei taida ylipäätään olla kovinkaan montaa mitä voisi käyttää odotus/imetysaikana?

Kysyin just tänään tota neuvolasta, itselläni on Aerius niminen allergialääke, jota ei myöskään suositella käytettäväksi raskausaikana. Terveydenhoitaja sanoi että yleensä samaa vaikuttavaa ainetta sisältävät lääkkeet kuin zyrtec, on ollut käytössä raskaana olevilla, mutta varasi kuitenkin mulle ajan neuvolan lääkärille ja sanoi että kannattaa lääkärin kanssa jutella aina ennen minkään lääkkeen aloittamista raskausaikana...

TYKS ainakin sanoo et cetirizin ja vastaavat valmisteet on sellasia mirtä voi raskausaikana käyttää. ja olen käyttäny justa ku Tyks on antanu siihen suosituksen. Samoin nasolin on sellanen mitä voi käyttää.

Hei!
Itse sain juuri viime viikolla reseptin Cetirizin lääkkeeseen ja kahden lääkärin mukaan se on turvallisin raskausaikana. Soitin asiasta vielä teratologiseen palveluun ja sieltä sain vastauksen et nimenomaan tuota lääkettä saa syödä raskaana ollessa huoleti. Parempihan se on olla ilman lääkkeitä, mut jos ei pysty niin tuo on yks mahdollisuus.

Yhteistyössä