Allergiasta taas kysymys, maidoton ruokavalio ja oireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Mä tein jo joskus aikaisemmin aiheeseen liittyvän aloituksen. Eli vauvalla epäillään maitoallergiaa koska iho-oireet on samat kuin esikoisella. Pricktesti oli kuitenkin nega. Tästä huolimatta olen viikon pitänyt maidotonta ruokavaliota (vauva täysimetyksellä ). Ihottuma on hävinnyt ihan kokonaan, tosin se saattaa myös johtua tehokkaasta rasvailusta. Eilen kuitenkin jostain syystä unohdin ihan täysin kylässä kysyä onko ruuassa maitoa (myöhemmin kävi ilmi et kermaa oli) ja illalla vauvalle tuli hiusrajaan ja hieman poskille punasta näppylää. Siis TODELLA vähän, tuskin siihen kukaan edes kiinnittäisi huomiota jos ei tosi tarkkaan osaisi tutkia. Mietin nyt vaan et voiko oikeesti johtua siitä ruuasta mitä söin? Et voisiko tämän perusteella päätellä, et vaikka prick oli nega, että allergiasta on kyse? Esikoisella oli aikanaan prick, verikoe ja altistus positiivisia, sen takia ihmettelen jos vauvalla kuitenkin on allergiaa vaikka prick nega.

Kaikki testit voi näyttää negaa, vain altistus kertoo varmasti. Yleensä tauon jälkeen oireet tulevat herkemmin ja pienistäkin määristä. Kyllä minusta aika selkeältä allergialta vaikuttaa, toivottavasti teillä on hyvä lääkäri eikä muita allergioita ilmaannu.

No voisinko mä tämän perusteella jo vaatia et päästään sinne altistukseen? Tai lääkäriltä reseptiä korvikkeeseen? Tuntuu nimittäin että maito ei riitä enää kunnolla. Jos tosiaan noin pienestä jo tuli oireita, eikä kyse ole vaan jostain sattumasta, niin altistuksesta luulisi tulevan todella selvät oireet?