Allergiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvat

Vieras
Te äidit joilla on allergisia vauvoja, lähinnä tarkoitan maito- kananmuna- kissa-allergiaa, tai ainakin jotain noista, haluaisin kuulla elämästänne.

Saimme eilen tietää että poikamme, 5½kk, on allerginen maidolle, kananmunalle ja kissalle. Täysimetän vielä ja imetystä olisi tarkoitus jatkaa 1v asti, ellei pidemmälle. Soseet otetaan mukaan parin viikon päästä.
Kananmuna oli ++++, maito ja kissa +++.

Mitä te itse syötte? Siis jos imetätte? Mä saan syödä leivän päällä pari siivua juustoa ja kahviin saan laittaa maitoa. Kananmunaa ei ollenkaan sellaisenaan, leivonnaisia vain todella vähän. Mitä olette ottaneet tilalle? Syöttekö kalkkia?
Olemme ensi viikolla menossa lääkärin luo keskustelemaan jatkosta, mutta haluaisin kuulla kanssasisarten kokemuksia.

Sitten on tämä mulle kaikkista pahin, eli kissa-allergia. Meillä täällä kotona on 2½v tyttökissa. Mun vanhemmilla on 9½v kolli, ovat mulle tosi rakkaita, melkein kuin omia lapsia.
Oletteko laittaneet kissan heti pois? Meidän ei vielä tarvitse, mutta pelkään todella että niistä pitää luopua. Täällä on nyt itketty 1½vuorokautta, eikä loppua näy. Jotkut saattavat pitää mua tyhmänä, mutta niin se asia vaan on, kolli on ollu mulla puolet mun elämästä, melkein. Tyttökisukin on todella rakas, tietysti.
Meillä kissa ei ole missään vaiheessa päässyt makuuhuoneeseen, eikä ole kauheasti pojan kanssa tekemisissä, tietysti karvoja on joka puolella.
Jos kissa on saanut jäädä, miten olette toimineet? Ovatko vauvan oireet olleet millaiset? Ovatko oireet pahentuneet vai lieventyneet?

Kiitos etukäteen kaikista vastauksista.. Täällä ollaan ihan pää pyörällään koko asiasta.

otan osaa suruun, siis ymmärrän että lemmikistä on vaikea luopua mutta varmaan pakko jos vauva allerginen =( miten teillä ilmeni nuo allergiat, mitä oireita oli? meillä 4 kk vaavi ja mahavaivat edelleen.. pienenä oli koliikkia. sit aika paljon yskii... missä allergiat katottiin?

Meillä ilmeni ihan iho-oireina, siis punaista ihottumaa. Saatiin iho kuntoon kun olin viikon syömättä maito-ja kananmunatuotteita. Ihoa myös rasvattiin kortisonilla.
Mehiläisessä käytiin.
Meillä ei ole hengitysteissä mitään eikä nuhaa, sitä lääkäri ihmetteli, ovat kai eläinallergiaoireita.
Soita ihmeessä jos epäilet.

Meillä vauvalla todettiin koira-allergia. Nuhan yhteydessä hengitys vaikeutui, siksi tutkittiin. Ei muita oireita. Ja meillä on koira. Pakko kai tunnustaa, että edelleen on. Tyttö lähentelee nyt kahden vuoden ikää. Viime talvena sairastettiin vähän ja flunssatkin meni todella helposti ohi. Olemme päättäneet seurata tilannetta. On nimittäin vähän outoa, kun ei normaalisti mitenkään oireile koirista. Eikä nyt siis ole flunssienkaan yhteydessä ollut ongelmia. Meille yksi astmahoitaja sanoi, että ei nyt välttämättä heti antaisi lähtöpasseja koiralle. Joten saman neuvon annan teille. Seuratkaa nyt vähän tilannetta. On liian hätiköityä tehdä heti noin radikaali ratkaisu. Ymmärrän hyvin, että rakkaasta lemmikistä luopuminen voi olla vaikeaa. Niitä neuvoja varmasti saat ja kauhisteluja, jos kissan pidätte kaikesta huolimatta.
Minä olen asennoitunut niin, että ehkä tämän koiran jälkeen ei enää koiraa hommata. Mutta vielä ei ole saanut lähtöpassia ja tämän asian kanssa eletty nyt vuosi.
Olen tosin kuullut väittämän, että kissa aiheuttaa helpommin ongelmia.

Meillä tytöllä todettiin maito- ja muna-allergia ja muna-allergia on ilmeisesti aika paha. Olen välttänyt siitä lähtien, kun allergia todettiin, täysin munaa ja maitoa sisältäviä ruokia. Tarkkana joutuu kaupassa olemaan, kun munaa ja maitoa tuntuu olevan joka elintarvikkeessa.

Paasto on ""maksanut vaivan"". Lapsen iho-oireet ovat helpottuneet huomattavasti ja ei tätä ikuisesti kestä. Maidon sijasta käytän kauramaitoa ja siihenkin alkaa tottua.

Yhteistyössä