allergisilla kotieläimiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teris

Vieras
Löytyykö perheitä jossa on allergisia lapsia ja silti kotieläimiä? meillä 4kk pojalla juuri todettiin kissa-ja koira-allergia ja meiltä löytyy molemmat kotoa. Oisko vihjeitä miten saada koti paremmaksi allergiselle esim siivota karvapöly hyvin?

Jos omat lemmikit tekee oireita niin silloin ei mahda olla vaihtoehtoja kuin luopua lemmikeistä. Meillä on ukko ollu pienen ikänsä allerginen, mut pitkäkarvaisia sietää molemmissa, meil on pitkäkarvanen kissa ja puolpitkäkarvanen koira..

Kyllä nyt taitaa olla lemmikeistä luopuminen edessä. Jatkuva altistaminen johtaa helposti astmaan ja ei todellakaan ole allergiselle hyväksi. Ei kotia yksinkertaisesti pysty siivoamaan sillä lailla ettei siellä olisi eläinpölyä jos kotona kerta pidetään eläimiä. Sitä pölyä ja karvaa irtoaa kuitenkin koko ajan. Allergioiden pahetessa altistumisen takia voi vaikka esim. koiran lipaisu poskelle tms. lyödä allergiselta hengityksen tukkoon.

Meillä on kissa ja minä olen itse sille allerginen. Oireita tulee vain jos silitän ja kosken sitten silmiini. Mutta pienimmäisen astman takia kai joudutaan luopumaan kissasta vaikkei olekaan todettu kissalle allergiseksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:12 Hinni kirjoitti:
Meillä on kissa ja minä olen itse sille allerginen. Oireita tulee vain jos silitän ja kosken sitten silmiini. Mutta pienimmäisen astman takia kai joudutaan luopumaan kissasta vaikkei olekaan todettu kissalle allergiseksi.

Mutta jos noin pienellä on jo diagnosoitu allergia niin kyseessä on varmasti voimakas allergiareaktio joten kannattaneeko riskeerata ja saada siitä esim. astma hankittua lapselle tai jopa jotakin vakavampaakin. Aikuiset on kuitenkin hiukan eri asia kuin lapset, tietävät itse olonsa. Olisiko kiva herätä jos joku yö ei vauvalla enää henki kunnolla kulje eläinpölyn takia. Anteeksi mutta en ymmärrä aloittajaa, itse kyllä laittaisin lapseni etusijalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:18 iitukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 21:12 Hinni kirjoitti:

Mutta jos noin pienellä on jo diagnosoitu allergia niin kyseessä on varmasti voimakas allergiareaktio joten kannattaneeko riskeerata ja saada siitä esim. astma hankittua lapselle tai jopa jotakin vakavampaakin. Aikuiset on kuitenkin hiukan eri asia kuin lapset, tietävät itse olonsa. Olisiko kiva herätä jos joku yö ei vauvalla enää henki kunnolla kulje eläinpölyn takia. Anteeksi mutta en ymmärrä aloittajaa, itse kyllä laittaisin lapseni etusijalle.

Samaa mieltä. Meillä ei luovuttu kissasta sen takia, koska itse tiedän pärjääväni allergiani kanssa ainakin toistaiseksi. Mutta nyt kun lapsella puhkesi astma, niin pakko on eläimestä kai luopua. Vaikkei siis varsinaisesti kissalle allerginen olekaan.

Ja ap:lle: Ei se siivoaminen juurikaan kyllä auta siihen eläinpölyyn. Nimittäin eläimen hilsettä voi olla asunnossa vielä vuosia senkin jälkeen kun eläimestä on luovuttu. Kaverin allergikkolapsi sai oireita koirasta muutettuaan sellaiseen asuntoon, jossa oli ollut koira. Asunto oli siivottukin katosta lattiaan ennen muuttoa, mutta eipäs auttanut asiaan.

Yhteistyössä