Alma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvalle nimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvalle nimi

Vieras
Täällä mietitään kuumeisesti nimeä Islan pikkusiskolle. Mitä mieltä olette Alma nimestä?
Ehdotuksia otetaan vastaan, ei mitään hirmu yleisiä kun siskollakin on (toistaiseksi)vähän harvinaisempi nimi.

vasta joku kuukausi näin koko nimen olemassaolon kun katselin kalenteria, ja totesin, että IHANA nimi! ja se sopisi meidänkin pojan siskoksi hyvin minun mielestä.

Almasta tulee mieleen hevonen, samoin Elmasta.
Ja Almasta lisää: tulee mieleen yksi veturi ravintola :D ihan kaikkee. En antaisi omalle lapselle sitä nimeä. :)

Islan siskoksi sopisi hyvin vaikka Inka?

Mulle tulee Almasta mieleen ensimäisenä kassialma, sitten seuraavaksi lääkäri...

Joten en antaisi tuota nimeä tuon kassialma mieltymyksen takia.
Elmasta tulee mieleen yks vahna mummo joka ihan uskomaton höpöttämään...

Mites Elsa?

Valitettavasti mullakin tulee tuo kassialma-assosiaatio kovin vahvana mieleen, vaikka muuten "sielukas" nimi onkin. Mielestäni Alma on aika yleinen nimi, sitäpaitsi. Entäs vaihtoehdoksi Alva, Ilmi, Luna (Isla ja Luna=saari ja kuu espanjaksi), Mila, Iisa, Seela tai jo ehdotetut Aava (aika yleinen kyllä sekin) tai Elma.

Meidän 1v3kk on nimeltään Alma. Ihana nimi ja niin on tyttökin <3 Isoäitini oli Alma.

Alma ei tosiaankaan ole yleinen nimi, sitäpaitsi eipä sillä väliä jos itse tykkää nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin alma;22324637:
Alma ei tosiaankaan ole yleinen nimi, sitäpaitsi eipä sillä väliä jos itse tykkää nimestä.

Yleisyydestä on eri ihmisillä eri käsitys. Mun mittapuulla se on yleinen, kun on annettu tänä vuonna yli sata kertaa ja yhteensä yli 14 000 kertaa. Ei se nyt toki TOP-nimiin (Sara, Ella, Emma jne) kuulu, mutta kuitenkin. Esim. Alvaa, Lunaa, Elmaa on annettu vain max 40 krt tänä vuonna.
Eipä sillä tietenkään väliä, jos nimestä tykkää..

[QUOTE="xxx";22324823]Yleisyydestä on eri ihmisillä eri käsitys. Mun mittapuulla se on yleinen, kun on annettu tänä vuonna yli sata kertaa ja yhteensä yli 14 000 kertaa. Ei se nyt toki TOP-nimiin (Sara, Ella, Emma jne) kuulu, mutta kuitenkin. Esim. Alvaa, Lunaa, Elmaa on annettu vain max 40 krt tänä vuonna.
Eipä sillä tietenkään väliä, jos nimestä tykkää..[/QUOTE]

joo-o. niinpä... mua taas ei kiinnostanut väen vängällä etsiä harvinaista nimeä vaan halusin nimeksi nätin ja rakkaan nimen :)

Alma on kaunis, perinteinen nimi. Josta valitettavasti tulee mieleen Kassi-Alma. :-/ Mutta kaikista nimistä on helppo vääntää haukkumamuotoja, joten en itse hylkäisi nimeä tuon vuoksi. (Meillä Alma on yhtenä vaihtoehtona seuraavalle lapselle... Tällä hetkellä eräs toinen nimi taitaa kuitenkin voittaa.)

Kiitos ehdotuksista! Elma nimestä en oikein tykkää, vilma on ollut mun kissalla nimenä=)
Mulle tulee myös Almasta mieleen kassi-alma, niin kuin joillekin muille...