Aloitin e-pillerit, mutta menkkoja ei näy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaiks

Vieras
Vaihdoin muutama viikko sitten ehkäisyä kuparikierukasta e-pillereihin. Aloitin Yasminelle-merkkiset pillerit ohjeiden mukaisesti kuukautisten ekana päivänä. Nyt on meneillään ensimmäisen liuskan jälkeinen taukoviikko, ja minulla pitäisi siis olla nyt ekat "pillerimenkat" eli tyhjennysvuoto, mutta eipä näy eikä kuulu! Ei tule edes mitään pientä tuhrua.

Osaisiko joku auttaa, onko tämä normaalia? Voiko menkat vaan jäädä pois? Aloitanko seuraavan liuskan vaikka menkkoja ei tulekaan? Hitto vie, olen kohta paniikissa...pitääkö tässä lähteä raskaustestin ostoon.

Kuinka monet päivä taukoa on menossa? vuoto voi tulla vasta viimeisenäkin taukopäivänä.

Aloitat seuraavan liuskan taukoviikon jälkeen normaalisti.

Voit tehdä raskaustestin ennen seuraavan liuskan aloittamista, jos epäilet.
Mitä ehkäisyä käytit kierukan ja pillereiden välissä? Jos siinä ei ole ollut kondomia, niin olet voinut raskautua.

Kiitos vastauksesta. Nyt on meneillään 4. taukopäivä. Aikaisemmin (vuosia sitten) kun söin pillereitä, menkat alkoivat aina heti ekana taukopäivänä, tosin pillerimerkki oli eri. Olen tuon aiemman kokemukseni perusteellaa jotenkin ollut siinä luulossa, että menkat tosiaan tulisivat melkeinpä heti kun taukoviikko alkaa.

Kierukan ja pillereiden välissä ei ollut ehkäisyä, mutta kierukka otettiin pois kierron lopussa ja siitä melkeinpä heti alkoivatkin menkat ja aloitin pillerit. Joten siitä kierrosta en käsittääkseni ole voinut raskautua, vaan jos niin olisi tapahtunut, niin se olisi tästä e-pillerikierrosta ja silloinhan pillerit olisivat pettäneet.

Jospa se vuoto nyt vielä alkaisi....

Vuoto voi alkaa vasta tuon neljännen taukopäivänkin jälkeen. Ja jos olet ottanut pillerit oikein, sinun ei pitäisi olla raskaana. Sitten, jos seuraavallakaan taukoviikolla ei kuukautisia tule, tulee ottaa yhteys lääkäriin.

Paljon kiitoksia vastanneille. Eipä tässä auta kuin odottaa ja toivoa että alkaisivat. Ei kyllä ole kivaa jos vuodot jäävät kokonaan pois, sittenhän sitä saa aina pähkäillä, onko raskaana vai ei.

Mutta voihan menkat tulla vaikka on raskaanakin, että sinänsä minusta ei ole hyvä pelkästään niiden varaan heittää raskauden seurantaa.Eräällä ystävälläni oli ihan normaalit menkat eikä edes mitään raskaus oireita kun sai tietää olevansa jo viidenellä kuulla. Että huh huh.

Itselläni menkat tulee vasta viimeisinä taukopäivinä lähes kun alan uuden pillerilevyn, mutta tottuu tähänkin.

Periaatteessa kuitenkin tulisi pystyä luottamaan kuukautisten tuloon. Kuukautiset ovat kuitekin oletusarvo sille ettei ole raskaana. Sitten, jos toisin on käynyt, se on harmillista, mutta yleensä varmastikin on niin, että jos kuukautiset tulevat, ei raskautumistakaan ole tapahtunut.

Harvinaistahan se tuollainen onneksi on ettei tule raskausoireita, mutta ajattelinpa kertoa että mahdollista se kuitenkin on. En minäkään tee raskaustestiä joka kuukausi =D mennään kai sitten hullun tuurilla!

auttakaa mua oikeesti. mä oon mokannu tosi pahasti! eli aloitin e-pillereiden käytön alle viikko sitten ja luulin et menkat alkoi sillon, mut ei ne alkanutkaan. se oli varmaan jotain muuta vuotoa ja olin varma et ne oli menkat joten aloitin tietenkin pillerit. seuraavana päivänä huomasin että aloitin siis turhaan ja olen nyt syönyt alle viikkon pillereitä. pitäiskö mun lopettaa ne ja oottaa et ne menkat alkaa? ja aloittaa ihan alusta pillereiden käyttö seuraavasta liuskasta vai jatkaa vaan normaalisti?? APUA!! en tiä mitä teen! kaiken lisäksi unohdin kondoomin viime viikolla ja voin siis olla raskaanakin? AUTTAKAA MUA! OON PULASSA!!