Amazing Grace - sopiiko esitettäväksi ristiäisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Kaunis kappale mutta mietin että onko se hautajaislaulu?

Toinen mitä olen haaveillut jokaisen lapsen ristiäisissä laulettavaksi on Maan korvessa kulkevi lapsosen tie ja pappi on joka kerta sanonut ettei sovi ristiäisiin.

Tuota Amazing Gracea en ole edes kysynyt, mutta tietääkö joku täällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
On monia muita, mitkä sopii paremmin ristiäisiin...

Perusteletko kun minä en ymmärrä miksi nuo eivät sopisi?

Ja jotkut jumalan kämmenet ja ystävä sä lapsoset ei oikein iske minulle ja noita nyt aina ekana ehdotetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ja jotkut jumalan kämmenet ja ystävä sä lapsoset ei oikein iske minulle ja noita nyt aina ekana ehdotetaan.

Tulisko sen kappalen joku esittämään virren tilalle, vai seurakunnan laulamana?

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Miks ihmeessä papin mielestä Maan korvessa.... ei sovi ristiäisiin? :o

Ei kuulemma ole tapana laulaa ristiäisissä ja sitten on laulettu ne papin ehdottomat jumalan kämmenellä ja ystävä sä lapsien jotka mun mielestä on niin kulahtaneita koko tilaisuuteen enkä muutenkaan noista pidä.

Mutta siis kaksi kertaa pappi on kieltäytynyt tuosta maan korvessa laulusta. Vissiin kun ei ole virsikirjassa eli ei ole virsi...

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Miks ihmeessä papin mielestä Maan korvessa.... ei sovi ristiäisiin? :o

Ei kuulemma ole tapana laulaa ristiäisissä ja sitten on laulettu ne papin ehdottomat jumalan kämmenellä ja ystävä sä lapsien jotka mun mielestä on niin kulahtaneita koko tilaisuuteen enkä muutenkaan noista pidä.

Mutta siis kaksi kertaa pappi on kieltäytynyt tuosta maan korvessa laulusta. Vissiin kun ei ole virsikirjassa eli ei ole virsi...

Periaatteessa ei pitäis pystyä kieltäytyy tuolla perusteella. Meilläkin laulettiin semmonen laulu tytön ristiäisissä, mitä ei perusvirsikirjassa ole, mutta lasten virsikirjassa on.

Maan korvessa olisi tarkoitus vetää porukalla (suku täynnä laulajia ) ja sitten tuon toisen esittäisi ihminen joka laulaa työkseen eli ääni ei ole este vaativille lauluille.

Mutta mietin tuon Amazing Gracen sanomaa ja sitä että sen yleensä kuulee laulettavan esim. elokuvissa juuri hautajaisissa.

Maan korvessa olisi tarkoitus vetää porukalla (suku täynnä laulajia ) ja sitten tuon toisen esittäisi ihminen joka laulaa työkseen eli ääni ei ole este vaativille lauluille.

Mutta mietin tuon Amazing Gracen sanomaa ja sitä että sen yleensä kuulee laulettavan esim. elokuvissa juuri hautajaisissa.

Miten jos tää laulaja laulais esim. Pai Pai Paitaressu? Sehän on kaunis (perinteinen ) kehtolaulu, mikä sopii ristiäisissä esitettäväksi.
*Muoks* Ja jos te haluatte laulaa maan korvessa, niin siitä vaan. Se on niin hautajais-, kuin ristiäisvirsi.

Kaunis kappale mutta mietin että onko se hautajaislaulu?

Toinen mitä olen haaveillut jokaisen lapsen ristiäisissä laulettavaksi on Maan korvessa kulkevi lapsosen tie ja pappi on joka kerta sanonut ettei sovi ristiäisiin.

Tuota Amazing Gracea en ole edes kysynyt, mutta tietääkö joku täällä?

Mä jotenkin luin ton otsikon amazing RACE, ajattelin että miksiköhän joku haluaa näyttää sitä ohjelmaa ristiäisissä :D :D :D

ihmettelin juuri noita ristiäisvirsi valittaessa että moni seurakunnan suosittelema tuntui hautajaisvirreltä, eikä semmosia mun mielestä pienen lapsen ristiäisissä pitäis laulaa ja masentaviakin ovat.. "vaan ihana enkeli kotihin vie", ihan selvä kuolemaviittaus ja pitääkö sitä jo murehtia 2-kuisen kanssa.. Seuraavan ristiäisissä meillä lauletaan perhekerhossa opittu "pienet kädet yhteen liitän, isää taivaallista kiitän, jeesus siunaa meitä anna enkeleitä.. "jnpp..

Yhteistyössä