AMK-opiskelu työnohessa aikuispuolella vai täysipäiväisesti nuorisopuoella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Mä puntaroin tätä asiaa ihan hirveesti. Olen siis jo yli kolmekymppinen, kahden lapsen asuntovelallinen äiti. Olen säästänyt tulevia opintoja varten niin, että mahdollisesti voisin lähteä opiskelemaan ihan kokopäiväisestikin. Ja alkuun saisin aikuiskoulutustukeakin. Mutta toki taloudellisesti olisi turvatumpaa opiskella työnohessa niin, että olisin lähipäivät opintovapaalla.

Mun työ vaan on hirmu kuormittavaa ja olen todella loppu koko ajan, on siis lähes utopistinen ajatus, että jaksaisin tämän työn ohella opiskella, kun en jaksa edes harrastaa enää töiden jälkeen.

Mutta nuorisopuolella opiskelussa taitaa perheellisellä olla nurjana puolena se, että on läsnäolopakko ja jos ja kun lapset sairastavat niin ollaankin ongelmissa :(. Ainakin käsittääkseni näissä asioissa ollaan todella ehdottomia ja joustamattomia, mitä nyt olen muiden opiskelijoiden juttuja kuunnellut.

Mitähän tässä muuta vielä on mitä en ole osannut huomioida. Toki pitää vielä päästä kouluun sisään, että eihän tästä niin vaan lähdetä opiskelmaan mutta olen valmis yrittämään kerta toisensa jälkeen.

Mitä te tekisitte tilanteessani?

Aikuispuolelle on tosi vaikea päästä. Mä opiskelen AMK:ssa nuorten puolella ja meitä aikuisopiskelijoita on samassa ryhmässä 1/3.

Poissaolot voi aina sopia. Ainakin meidän koulussa ollaan tosi joustavia.

[QUOTE="hei";27855231]Aikuispuolelle on tosi vaikea päästä. Mä opiskelen AMK:ssa nuorten puolella ja meitä aikuisopiskelijoita on samassa ryhmässä 1/3.

Poissaolot voi aina sopia. Ainakin meidän koulussa ollaan tosi joustavia.[/QUOTE]

Ihan totta? Tosi helpottava kuulla :)

Minä olen opiskellut tradenomiksi nuorten puolella ja kyllä meillä oli tosi vähän lähitunteja. Koulua oli max 4 päivää viikossa ja silloinkin max 5 tuntia päivässä eli ei tuo raskasta ainakaan ollut :D

mä kävin kahta koulua päällekkäin. toisessa jäljellä työharjoittelut,eli olin työharjoittelussa ja toisessa koulussa aikuispuolella(iltakoulu) ja toi oli mun elämän suurin virhe!!

nimittäin yksi iso syy siihen että menetin mun miehen! mä oon väsyneenä sellanen että suutun helposti ja tiuskin turhistakin. ja toi iltakoulu veti mut ihan piippuun.. en vaan osannut antaa periksi ajattelin että kyllä mä kestän tän vuoden ja koska mies ei ikinä sanonut että siitä tuntuu pahalta ´, niin ajattelin että hänkin kestää. sen sijaan hänen mielestään elämämme oli kamalaa kertoi sen vasta nyt

Yhteistyössä