Musta on ihanaa kun pienyrittäjät suhtautuvat työhönsä tuollaisella intohimolla ja tieteellistäen sen oman puuhastelunsa. Voi kertoa kaikille tuttaville ja tuntemattomille vastaavansa ihan kaikesta ja se on vasta paljon se. Ensin suunnitellaan ja koodataan kotisivut, eli todellisuudessa mennään Kotisivukoneen nettisivuille ja vedetään kuvat oikeisiin kohtiin ja keksitään eri kivoja mainoslauseita, joihin ideoita voi hakea vaikka Googlella. Vastuulla on täten IT-toiminnot ja suunnittelu. Sitten tilataan tietenkin käyntikortit, joihin titteliksi painetaan
toimitusjohtaja, konsultti tai jos yrityksellä on useampi perustaja niin
partner. Kirjanpitoa varten tehdään Excel-tiedosto, jossa toisessa sarakkeessa on tulot ja toisessa menot. Firman logo on silti kiva muistaa laittaa tiedoston vasempaan ylänurkkaan. Näin vastuulla on myös taloushallinto ja kirjanpito. Sitten soitetaan paikallislehteen ja ostetaan 2 palstaa x 100mm ilmoitustilaa: Hieronta ja hyvinvointipalveluja Ylistarossa, soita 404654654. Näin ansiolistalle voikin kivasti lisätä, että on vastannut markkinoinnista ja mainonnasta. Kun ensimmäinen asiakas on saatu houkuteltua paikalle, häneltä kysytään varaako hän heti seuraavan ajan. Mikäli kyllä, voi sitä kutsua avainasiakkuuksien rakentamiseksi ja kehittämiseksi. Kun hieronta-öljy loppuu ja sitä tilaa lisää, voi sanoa vastaavansa ostoista ja logistiikasta. Tuotteiden saavuttua ne laitetaan varastohuoneeseen, jolloin vastuu kasvaa varastotoiminnalla. Kun hierontavarauksia alkaa tulla lisää ja ne kirjaa sitten ylös itselleen kalenteriin, tulee sitä vastanneeksi työvuorojärjestelyistä ja HR:stä. Sitten kun vetää kaikki työt vielä yhteen nippuun, sitä voikin kutsua hyvällä omallatunnolla johtaminen.
Mutta on se tosiaan ihanaa, kun työstään pitää

Itse olen kolmea yritystä pyörittänyt ja tiedän että tuo kertomani on juuri näin. Itse tosin tykkää tiivistää ammattini esim. näin hieron ihmisiä toiminimellä.