Angiinan jälkioirekko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rakkulanielu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rakkulanielu

Vieras
Hei. Sairastun angiinan noin 4-5vko:a sitten saaden V-pen kuurin tuohon. Angiina katosi mutta kurkkukipu jäi ja kun erehdyin katsomaan peilistä suutani säikähdin! Suun "takaseinässä" oli kellertäviä patteja/rakkuloita ja kurkku edelleen kipeä. Kun tätä vaivaa jatkui kuten lämpöilyä myös kävin ottamassa nieluviljelyn. Negatiivinen. Antoivat tosin toisen V-pen 1500 kuurin jos olisi nieluun jäänyt jotain piilevää angiinasta (?). Kolmatta päivää syön kuuria, kurkku edelleen kipeä, kuiva, kutisee ja rakkuloita tulee lisää. Lääkärissä pomppinut tälläkin viikolla kahdesti, koska oikean puolen nielurisan välistä tuli kellertävää eritettä. Tällä hetkellä suutani on ronkkinut 4 hoitajaa/lääkäriä ja kaikki sanovat että tosi nätit risat, mutta jo on helevetti jos eivät osaa asialle tehdä mitään! Päätä särkee päivittäin myös lisäksi. Jos täällä sattuisi olemaan kohtalotovereita tai jotain kuka tietäisi jotain tästä niin pyydän neuvoa ja mitä minun tulisi tehdä seuraavaksi, kun tuntuu ettei kukaan osaa tehdä yhtään mitään auttaakseen tässä. Kurkkuni on kaikkea muuta kuin normaali ja kipeäksi nielusta tekee nuo rakkulat!

Voiko enterorokko tulla vain suuhun? Muualla ei siis mitään! Miten pitkään tämä kestää jos sitä on ja onko siihen olemassa mitään lääkettä vai ihanko ajan kanssa menee pois? Tuo oikea nielurisa hirvittää kun painamalla edelleen tulee sellaista eritettä ihan kuin jotain märkää. Tästäkin mainitsin lääkärille mutta heti veti pois vaihtoehdon kurkkupaise koska siis nielurisat eivät ole turvoksissa mutta verestävät kuten melkein koko suu...

Voiko enterorokko tulla vain suuhun? Muualla ei siis mitään! Miten pitkään tämä kestää jos sitä on ja onko siihen olemassa mitään lääkettä vai ihanko ajan kanssa menee pois? Tuo oikea nielurisa hirvittää kun painamalla edelleen tulee sellaista eritettä ihan kuin jotain märkää. Tästäkin mainitsin lääkärille mutta heti veti pois vaihtoehdon kurkkupaise koska siis nielurisat eivät ole turvoksissa mutta verestävät kuten melkein koko suu...

Mulla on enterorokossa ollut rakkoja ainoastaan suussa. Mutta erite on sulla niin runsasta että varmaan angiinaan liittyy. Mee uudestaan lääkäriin (jos voit valita niin vaikka erikoislääkärille).

Sitä mie vähän mietinkin, kun kurkku ei ole kipeä niinkuin angiinassa + nyt kolmatta päivää syön V-pen kuuria, että ei kai tämä enää voi angiinaa olla...Ainoastaan koskee noita rakkuloita tuolla takana.

Onko sulta mitattu lasko ja CRP? Menepä päivystykseen ja liioittelet pääkipuasi. En halua pelotella mutta nielun ja aivojen välillä ei ole kuin muutama sentti aika höttöistä kudosta, itse pelkäisin saavani jonkin infektion aivoihin tai verenmyrkytyksen.

Kyllä tuossa nyt ainakin antibioottia pitäisi vaihtaa! Vaikka penisilliini oliskin vähän auttanut niin tarkoitus on kyllä tappaa bakteerit ihan kokonaan. Meilläkin tytöllä Amorion-kuuri paransi toisesta korvasta tulehduksen, toisesta ei.

Eilen kävinkin. Ottivat verensokerin, verenpaineen, sydänfilmin, kuumeen mittasivat... 37.3 ja toisella kerralla 36.8 lämpö. 144/88 + 128/84 verenpaine. Ja missään ei mitään. Menin siis eilen kun aamusta alkoi korvissa humista ja päässä heitti puolelta toiselle. Muita testejä tekivät ja lääkäri painoi hartiasta ja kun erehdyin sanomaan ai (koska se oikeasti sattui) oli lääkärin diagnoosi "lähdetään nyt siitä liikkeelle että tämä on niskakipua"... Että buranaa naamaan.

Jep! Aika saatu jopa tälle iltaa kurkkutautien erikoislääkärille. Päivitän tätä siksi jos joskus kellekään muulle sattuu vastaavaa niin näkevät mikä oli syynä. Jos siis löytyy selitys tälle kaikelle

Olen niin iloinen ja huojentunut!! Rakkulat ovat kuulema normaaleja vaikka ne olivat hieman tulehtuneet, mutta niitä on suun takaseinässä kaikilla. Nielurisoista tuli märkää kummaltakin puolelta ja diagnoosi oli krooninen nielurisatulehdus. Antibioottia naamaan ja jos ei ohi mene niin risat lähtee, mutta olen niin iloinen tämän kohta 2kk pähkäilyn jälkeen että voisin itkeä. :D

Olen niin iloinen ja huojentunut!! Rakkulat ovat kuulema normaaleja vaikka ne olivat hieman tulehtuneet, mutta niitä on suun takaseinässä kaikilla. Nielurisoista tuli märkää kummaltakin puolelta ja diagnoosi oli krooninen nielurisatulehdus. Antibioottia naamaan ja jos ei ohi mene niin risat lähtee, mutta olen niin iloinen tämän kohta 2kk pähkäilyn jälkeen että voisin itkeä. :D

Kaikilla rakkuloita? Ei mulla näy semmosia eikä pojalla. Aivan sileät limakalvot.

Kiitos tästä. Itsellä angiinan jälkeen samanlaisia rakkuloita nyt 2 viikon jälkeen takaosassa ja mietinkin mitä ne ovat.

Yhteistyössä