Annala/Kaukajärvialue

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttoa harkitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
enkä todellakaan missään nimessä aijo saada sellaista mielenhäiriötä että rakentaisin talon Annala/ Kaukajärvi- suunnalle. Nöy nöy ja nöy.
Perusteena karmeaa porukkaa, Sininauhakoti ym ym ym.

Taitaa olla Annalassa suht paljon narkkareita ja muuta rällästäjää. Sinne niitä laitetaan asumaan. Sivan kulmalla roikkuvat ja kerjäävät. Ikinä en lasten kanssa sinne muuttaisi...enkä ilman lapsiakaan. Epäsiistiä aluetta. Iltaisin ei tekisi mieli edes liikkua siellä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ne pienet tontit haittaa, ja Hirvikallio on nätti paikka mut tota just pelkään ettei siellä ole mitään. Mutta en tiedä onko muuallakaan esim. Holvasti, Ikuri jne

oon asunut siwan nurkilla,ei viihdytty kovin pitkään kun ei siällä ole mitään joka paikkaan pitkä matka.
mulla ei ole ajokorttia rasitti kauppareissut bussilla kulkea,kesällä pääsi sitten pyörällä tai kävellen kaukajärvelle,silloin ei ollut edes automaattia annalassa... ainoa kauppa kallis siwa ja se toinen pikku kauppa.

Me asuttiin Annalassa reilu vuosi sitten ja tykkäsimme kovasti asua siellä vaikka tien toisella puolella oli teekkareiden kansoittama kerrostalo. Mä tykkäsin että on vähän hiljasempaa seutua mutta silti lähellä on isompia kauppoja (hervannassa) ja palveluja (Hervannassa ja Kaukajärvellä ). Hervantaan oli mukavan lyhyt pyöräily tai kävely matka ja julkisillakin pääsi. Päivittäistavarat sai kätevästi Salesta joka oli melkeen talon nurkalla ja plussaa Annalan kioski jossa toimi pitseeria (toimiiko vielä?).

Tosin mun asumis viihtyvyyteen vaikutti varmasti hurjasti se, että asuimme TOASin perheasunnoissa ja pihapiirissä oli paljon muitakin lapsia ja asukastoiminta oli virkeää, ei päässyt kotiäitinä tylsistymään.

Ja voisin vakavissani harkita muuttamista niille kulmille takaisin.

Onpa negatiivisia vastauksia! Me ollaan asuttu Annalan "vanhalla puolella" jo pitkänä, ja kovasti tykätään. Asutaan kerrostalossa, eikä meno ole ollenkaan villiä. Tässä talossa on kyllä lähinnä omistusasuntoja, ehkä se hiukan vaikuttaa. Puistoja on paljon, ja alueella asuu paljon lapsiperheitä. Paikallinen MLL on melko aktiivinen, ja myös SRK järjestää toimintaa.

Tuntuupa alueesta olevan sekä positiivista että negatiiivista mielikuvaa. Bussilla kulkeminen ei mulle ole ongelma, pääasia että edes yks pikkukauppa lähellä, eikä Kaukajärvelle/hervantaan mielestäni pitkä matka ole, aina isommat kauppareissut autolla hoidettu. Sitä ajattelen positiivisena jos alueella on paljon lapsia, lapsille se olis kiva.

Juu lapsillehan tuo Hirvikallio lienee hyvinkin rauhallinen, kaikki peruspalvelut löytyy kyllä kävelyetäisyydeltä, samoin Hervanta, bussi kulkee vierestä, ulkoilumaastoja, leikkipuistoja, uimarannatkaan ei kaukana...mitä vielä?

Olen asunut nyt aivan Siwan vieressä elokuusta asti. En ole yhtään huumehörhöä täällä nähnyt, vaikka opiskelijana iltaisin ja öisin kuljenkin. Yhden ainoan "alkoholistin" olen nähnyt melkein 6 kk sisällä, ja hänkin tuli bussilla koppa kädessä ja käveli pysäkiltä kotiinsa aivan rauhallisesti. Tämäkin illalla n. 9 aikaan.

Pidän alueesta juurikin näiden lapsiperheiden takia. Alue on rauhallista, ei ole narkkareita, ei alkkiksia, ei ole varkaita. Turvallisuutta tuo, että näkee lapsia leikkimässä puistoissa ja leikkialueilla, voi mennä koiran kanssa metsään eikä tarvitse pelätä mitä sieltä maasta löytyy tai ketä tulee vastaan. En pelkää tulla yksin yöllä kotiin. Turvallista on, että koskaan et ole yksin, koska lähes aina näet jonkun. (Ei tule tuntua, että on pimeällä kujalla yksin ja epämääräinen hörhö tulee vastaan.)

Siwa sijaitsee aivan Karosen koulun vieressä, jonka takia toki muutamia nuoria seisoskelee pihalla. Tosin, en ole koskaan nähnyt heidän tekevän minkäänlaista ilkivaltaa, eivät ryyppää pihalla tai ajele mopoilla yömyöhään. Ja mielestäni alue on turvallinen, kun on kahden koulun välissä (Annalan ja Karosen koulu).

Ystäväni muutti juuri Multisillasta naapuriini ja kertoi miten ihanan turvallista ja rauhallista täällä on, kun ei tarvitse pelätä raiskaajia, ryöstäjiä tai narkkareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
Olen asunut nyt aivan Siwan vieressä elokuusta asti. En ole yhtään huumehörhöä täällä nähnyt, vaikka opiskelijana iltaisin ja öisin kuljenkin. Yhden ainoan "alkoholistin" olen nähnyt melkein 6 kk sisällä, ja hänkin tuli bussilla koppa kädessä ja käveli pysäkiltä kotiinsa aivan rauhallisesti. Tämäkin illalla n. 9 aikaan.

Pidän alueesta juurikin näiden lapsiperheiden takia. Alue on rauhallista, ei ole narkkareita, ei alkkiksia, ei ole varkaita. Turvallisuutta tuo, että näkee lapsia leikkimässä puistoissa ja leikkialueilla, voi mennä koiran kanssa metsään eikä tarvitse pelätä mitä sieltä maasta löytyy tai ketä tulee vastaan. En pelkää tulla yksin yöllä kotiin. Turvallista on, että koskaan et ole yksin, koska lähes aina näet jonkun. (Ei tule tuntua, että on pimeällä kujalla yksin ja epämääräinen hörhö tulee vastaan.)

Siwa sijaitsee aivan Karosen koulun vieressä, jonka takia toki muutamia nuoria seisoskelee pihalla. Tosin, en ole koskaan nähnyt heidän tekevän minkäänlaista ilkivaltaa, eivät ryyppää pihalla tai ajele mopoilla yömyöhään. Ja mielestäni alue on turvallinen, kun on kahden koulun välissä (Annalan ja Karosen koulu).

Ystäväni muutti juuri Multisillasta naapuriini ja kertoi miten ihanan turvallista ja rauhallista täällä on, kun ei tarvitse pelätä raiskaajia, ryöstäjiä tai narkkareita.

Piti vielä lisätä, että Salella on muutamia alkoholisteja ja päivisin ryyppääviä ihmisiä, mutta kunnon Kaukajärvi/Annala"hörhöt" sijaitsevat Kaukajärven S-marketin viereisissä halvoissa vuokra-asunnoissa. Ja voiko näitäkään henkilöitä hörhöiksi kutsua?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Me asuttiin Annalassa reilu vuosi sitten ja tykkäsimme kovasti asua siellä vaikka tien toisella puolella oli teekkareiden kansoittama kerrostalo.

Onko se vieläkin pystyssä? Me ihmettelimme talon julkisivua, kun yhden parvekkeen ulkopuolella roikkui paistinpannuja. Se tieto, että talossa asui pelkkiä teekkareita, riittikin täysin selitykseksi. Vanhat asukit valitsivat uudet, joten tietty eriskummallisuus jalostui. Taloon saatiin kuulemma oviin lukot ilmaiseksi sadan vuoden kokeilukäyttöä vastaan.

Hei! Jos olet saanut tontin Hirvikalliosta sillä alueella ei ole mitään tekemistä Kaukajärvi/Annalan kanssa. Se on uusi alue ja uudet asukkaat muodostaa sen ilmapiirin ja alueenhengen.Kaukajärvi on välillä levoton ja pieni lähiökeskusta jossa liikkuu epämääräistä sakkia pubien kulmilla.Muuten ok. Annala on samantyyppistä lähinnä kerrostaloaluetta mistä välillä kuulee huumehörhöjen liikkuneen.Mutta molemmissa suurin osa on tavallisia perheitä ja tavallisia ihmisiä. Levonmäki on todella rauhallinen pientalo-alue missä suurin häiriötekijä on kulkukissa.Olen asunut yli 10 vuotta Levonmäessä ja tänne ei kukaan juuri eksy ja navigaattorikaan ei näytä vielä kaikkia katuja. Mutta kysele kaupungilta miksi Hirvikallion viereen tulee uudelle alueelle kivimurskaamo?Sen takia peruin oman tonttihakemuksen.

Näitä valittajia sitten on. Miks helvetissä ei muuta pois! Itse tosiaan asunut täällä 20 vuotta eikä mun mielestä täällä olen mitenkään paha paikka asua. Tosi rauhallista yöt saa nukkua ihan rauhassa ja saa kulkea päivällä/yöllä ihan rauhassa. Eikä täällä näy edes noita juoppoja missään,vaikka jotkut kuulemma näkee. Taidan olla sitten sokea ;D
Ja sehän tarvii kuitenkin muistaa että me asumme lähiössä ja tänne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Joku ei vaan ymmärrä että täällä asuu muitakin.Nämä saatanan kyttärit/valittajat vois sitten vaikka muuttaa metsään niin ei sitten liiku eikä metelöi kukaan saisi olla tosiaan rauhassa.Mutta mistä ne sitten valittaisi? hmm....
Minun mielestä täällä on hyvä asua ja elää. Yksi miinus on minunkin mielestä noita palveluja voisi olla enemmän.

Onko se vieläkin pystyssä? Me ihmettelimme talon julkisivua, kun yhden parvekkeen ulkopuolella roikkui paistinpannuja. Se tieto, että talossa asui pelkkiä teekkareita, riittikin täysin selitykseksi. Vanhat asukit valitsivat uudet, joten tietty eriskummallisuus jalostui. Taloon saatiin kuulemma oviin lukot ilmaiseksi sadan vuoden kokeilukäyttöä vastaan.

Kyllä se edelleen vielä tänäänkin (yli kahden vuoden jälkeen) on pystyssä :D Siellä se taitaa pönöttää maailman tappiin saakka.

Yhteistyössä