annan itsestäni huonon esinerkin lapsilleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luuserisisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luuserisisko

Vieras
Olen lasten kanssa vanhempieni luona käymässä ja samaan aikaan täällä on veljeni vaimo lapsineen. Mulla on jo isot lapset, jotka eivät tarvitse kovinkaan paljoa käestämistä ja jatkuvaa vahdintaa. Tuo käly on ihan mahdottoman työteliäs, itse olen hitaampi tekemään. Käly on jatkuvasti jonkun askareen kimpussa, milloin imuroi, milloin kokkaa jotakin. Tunnen itseni ihan hölmöksi ja saamattomaksi, kun en ehdi mitään tehdä. Käly varmasti hukkuu minut alimpaan rakoon, kun sen silmissä en tee yhtään mitään. Ja lapsetkin varmasti huomaavat ettei äiti ole mitään. :(
Käyn tosi harvoin vanhemmillani, koska asun kaukana ja huonojen liikenneyhteyksien päässä muutenkin. Nyt alkaa tuntua siltä että en enää edes halua tulla tänne aikaa viettämään kun mulle tulee tosi kurja olo tällä. :( Lasten vuoksi nyt lähdettiin tänne. Ensi vuonna saavat jäädä tänne keskenään lomailemaan. Ja mun vanhemmat ovat molemmat vielä työikäisiä ja töissä kulkevat. Minua hävettää ja nolottaa tämä tilanne. Enkä oikein jotenkin uskalla mennä puuttumaankaan tuohon kälyn touhuiluun, kun jos se ajattelee, että en ole tyytyväinen hänen kädentaitoihin. Pattitilanne. :(

Lomaile nyt, kun kerran lomalla olet. Jotkut on vaan sellaisia, ettei jouten osaa olla. Siis että kai rentoutuvat puuhailemalla. Kyllä mäkin sen ymmärrän, että joskus puuhailu on rentouttavaa, mutta osaan kyllä olla jouten ja tehdä muutakin kuin töitä.

Kuulostaa siltä, että sulla on huono itseluottamus. Tuskin siellä kukaan sinua vertailee tai varsinkaan sekuntikellon kanssa kyttää millä nopeudella kotitöitä hoidat. Käly ei varmaan osaa olla paikallaan ja haluaa saada ajan kulumaan tai ehkä hän tuntee velvollisuudekseen auttaa. Itselläni on pieni suku ja olisin iloinen edes vähän isommasta. Sinuna en tuon perusteella luopuisi vierailuista ja sitä kautta sukulaisista.