Annanko luonnon "hoitaa homman" vai lääkkeellinen keskeytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sirius"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sirius"

Vieras
Raskaus viikkoja 8-9 mutta todellisuudessa kehitystä ei ole ollut muutamaan viikkoon, eli keskeytys edessä. Päätettäväkseni jäi odotanko luonnon hoitavan homman vai keskeytetäänkö lääkkeellisesti. Jos valitsen luonnon hoitavan homman, menee kesälomani mönkään. En uskaltaisi lähteä kotoa mihinkään peläten yhtäkkistä valtavaa verenvuotoa. Olen kokenut keskenmenon vkolla 11+4 ja vuoto oli räjähdysmäistä. Kuitenkin mietin olisiko se ns.henkisesti helpompaa.
Lääkkeellinen keskeytys ei veisi koko kesääni mutta tuntisinko tehneeni abortin. Tietäen kuitenkin ettei raskaus olisi koskaan edennyt.

Luulen, että vain itse tiedät, mikä on sulle parasta.

Mä en henk. koht. kokisi tehneeni aborttia, jos päättäisin raskauden, joka on käytännössä päättynyt jo sen sikiön kehityksen osalta. Ja itse olen siis ns. abortin vastainen, varsinkin omalla kohdallani. Mutta miellän itse abortin elämän päättämiseksi, enkä siis jo päättynen elämän poistamiseksi kehostani.

Valitsisin siis todennäköisesti sen keskeytyksen.

Sydämen sykettä ei ilmeisesti ole? Ethän sä silloin todellakaan mitään aborttia tee. Itse tekisin lääkkeellisen.

Nimim. kaavinnan ja lääkkeellisen keskeytyksen tehnyt kkm:n takia, eikä kyllä tuntunut abortilta

• Tykkää
Reactions: HuutoYössä
Minulla oli varmaan tuollainen tilanne, kun itse keskenmenon koin rv 11/12 (kuukautisista 12, varhaisultrasta 11), tilannetta ei vaan oltu seurattu niin tarkkaan. Varhaisultrassa alkion sydän löi, mutta koko oli viikkoa pienempi kuin olisi pitänyt olla. Keskenmeno tuli siitä vasta yli kuukauden päästä. En tiedä mitä olisin tehnyt jos olisin tiennyt että alkio on tosiaankin ja varmasti lopettanut kehityksen, mutta varhaisultran tehnyt gynekologi oli positiivinen sen suhteen, että kaikki olisi kuitenkin ok.

Luonto hoiti homman minulla ihan hyvin, vaikka pahimmassa vaiheessa olikin tosi kovat kivut. Mutta ne ja runsas vuoto ei alkaneet ihan yllättäen, vaan edellisenä päivänä tuli hieman ruskeaa vuotoa, josta jo arvasin mitä on edessä. Seuraavana päivänä vasta alkoi kovat kivut ja runsas vuoto, päivässä pahin oli ohi. Lääkkeellinen keskeytys tuskin olisi ainakaan helpompi ollut, joten itse varmaan jonkin aikaa odottaisin hoitaisiko luonto homman.

Antaisin luonnon hoitaa homman. Itse ajattelen, että "ihmeitä" tapahtuu, joten en lähtisi tekemään lääkkeellistä tyhjennystä ihan tosta noin vaan. Tiedän useampia tapauksia, joissa lääkärit on katsoneet viikot päin mäntyä, tai olleet sitä mieltä, että kehitys on pysähtynyt ja sillä sipuli, mutta lääkärit ovatkin olleet totaalisen väärässä. Mahtaisi kyllä olla totaalinen ihme, mikäli sinun kohdallasi näin tapahtuisi, mutta mitä jos se ihme tapahtuisikin..?

Itselläni takana lääkkeellinen keskeytys. Rv 10 löytyi ultrassa rv7 vastaava alkio. Ei sykettä ei mtn. Halusin heti keskeytykseen. Halusin asian pois alta. Jo kahden päivän odottelu et keskeytykseen pääsin tuntui hirveältä. Se vauvan kaipuu ja tieto että kohdussani on kuollut alkio...josta ei vauvaa minulle tule. En olisi kyennyt odottamaan milloin olisi luonnostaan ulos tullut.

Itsekään en pystyisi koskaan aborttia tekemään, mutta tilanteessasi ottaisin kyllä lääkkeellisen keskeytyksen. Eihän sitä tosiaan tiedä, kuinka kauan kuollut alkio vielä kohdussasi olisi ja millaisen tulehduksen se saa aikaan. Itselleni olisi todella vaikeaa odotella tietäen, että kuollut sikiö on sisälläni muumioituneena.

Yhteistyössä