Annanko olla, soitanko pahoinpitelijälle ja yritän sovintoa vai poliisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jopas taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jopas taas

Vieras
Jouduin viikonloppuna baarissa minulle ennestään tuntemattoman ihmisen ruhjomaksi. Sain vammoja jotka tarvitsi ihan lääkärissä käyntiä. Olin itse kyllä provosoitunut henkilöstä, mutta en aloittanut tappelua vaan toinen aloitti. Häneen ei ole tullut vammoja vaikka kovasti yritin niitä aiheuttaa. Minulla on tekijä tiedossa ja hänen yrityksensä puhelinnumero tässä edessä josta saisin hänet kiinni. Rahan perässä en ole mutta haluaisin ihmisen jonkinlaiseen vastuuseen ettei nyt huvikseen voi ketään toista muksia. Ihan varma en ole haluanko rikosilmoitustakaan tehdä, niin isoja vammoja en kuitenkaan ole saanut. Mitä nyt vähän. :D

no en mä tiedä.. tuli mieleen tuosta sun kirjotuksesta että ite auoit myös päätäs?!? siinä tapauksessa mua ainakin itteni hävettäs sen verran etten tekis mitään. mutta jos näin ei ollu niin vammojen laadusta riippuen tekisin rikosilmotuksen. toisaalta, yritit ite myös aiheuttaa vammoja.. ehkäpä vaan pitäisin mölyt mahassani...

Kun kävit lääkärissä niin otettiinko siellä sun vammoista kuvat ja tehtiinkö sairaalan oma ilmoitus pahoinpitelystä? Ilman niitä on vähän vaikea lähteä viemään asiaa eteenpäin niin, että se menisi syyttäjälle asti..

En aukonut päätäni. Provosoidun siinä mielessä että ihminen oli äänekäs ja omasta mielestään huvittava ja maailman paras jätkä. Olin ainoa joka ei jaksannut noteerata häntä millään lailla ja hänen egoon ei se asia mahtunut. Yritin aiheuttaa vammoja siinä vaiheessa kun hän pieksi minua, en päässyt tilanteesta pois ja kukaan ei tullut väliin.
Mun vammat on kuvattu ja paikattu, lääkärille ilmoitin mitä tapahtui ja hän käski tehdä rikosilmoituksen. Olen kuullut että vastaava henkilö on tehnyt huvikseen samanlaisia asioita useammin, eli hänestä on lystiä hakata kännissä ihmisiä. Niistä en tiedä onko tehty mitään ilmoituksia.

Vaikka päätään olisi miten aukonut, niin se ei ole syy käydä päälle ja pahoinpidellä joku, tässä tapauksessa ap.
Poliisille, hyvä et kävit terakalla. Poliisi kuvaa vammat.

[QUOTE="aloittaja";24214890]Korjaatko lauseesi, murtumat.[/QUOTE]

Aloituksessa sanoit ettei vakavia vammoja tullut.. mielestäni murtuma on VAKAVA vamma!
Jos provoilet niin voitko keksiä jonkun muun aiheen. Yhtään ei naurata!

[QUOTE="aloittaja";24214895]Juuri olin poliisiin yhteydessä. Koska vammat on kuitenkin murtumia niin he kehottivat tekemään virallisen rikosilmoituksen[/QUOTE]

Murtumat ovat aina vakavia vammoja, ei pikku muksimisten tulos. Tee rikosilmoitus, myös siksi, että et saa palkallista sairaslomaa, kun tiedoissa pahoinpitely, saat vaan päivärähan ja pahoinpitelijä / valtio maksaa muun korvauksen, kun ilmoitus on tehty. Murtumista saattaa jäädä myös pysyviä haittoja, kuten minulla, tapaturmani jälkeen sormea kuntoutetaan 8 kuukautta, vaikka vamma oikin pieni.

Tämä on selkeästi provo; luunmurtuma luetaan aina törkeäksi pahoinpitelyksi, josta lääkäri laittaa ilmotuksen suoraan eteenpäin. Ei ole enää asianomistaja rikos, ratasta ei voi pysäyttää.

Yhteistyössä