Annatko lapsen lyödä sinua ?? Tuli tuosta lyömisketjusta mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Että jos lapsi lyö sinua......Lyötkö takas ??

ja oletkin sanonut joskus lapselle että : Lyö takas ,kun tää naapurin lapsi lyönyt .

Tottakai lapsi muistaa tämän mitä olet sanonut.

Kysymys onkin: ANNATKO OMAN LAPSESI LYÖDÄ SINUA ??? TAI ONKO LYÖNYT KOSKAAN ??

Ei meilä lyödä puolin eikä toisin. Ja mitä tulee toiseen ketjuun niin lapseni eivät saa lyödä takaisin vaikka joku löisi heitä. He osaavat kyllä puolustautua mutta eivät saa käyttää väkivaltaa siihen....miksi? koska harrastavat lajeja, että meidän syy jos pamauttavat takaisin. Puolustautua kyllä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että jos lapsi lyö sinua......Lyötkö takas ??

ja oletkin sanonut joskus lapselle että : Lyö takas ,kun tää naapurin lapsi lyönyt .

Tottakai lapsi muistaa tämän mitä olet sanonut.

Kysymys onkin: ANNATKO OMAN LAPSESI LYÖDÄ SINUA ??? TAI ONKO LYÖNYT KOSKAAN ??

En antaisi eikä lyö, ei ole koskaan tehnyt niin. Kukaan heistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Ei meilä lyödä puolin eikä toisin. Ja mitä tulee toiseen ketjuun niin lapseni eivät saa lyödä takaisin vaikka joku löisi heitä. He osaavat kyllä puolustautua mutta eivät saa käyttää väkivaltaa siihen....miksi? koska harrastavat lajeja, että meidän syy jos pamauttavat takaisin. Puolustautua kyllä saa.

Eivät saa käyttää grav maga taitojaan kiusaajiin? ;)

En anna, meidän 2 "lyö" joskus, ei tietty ton ikänen vielä kovaa lyö, mutta joutuu kyllä hetkeksi jäähylle tai pois sylistä tms... ja sen jälkeen pyytää anteeksi ja halaa... ei kyllä oo vielä ONNEKSI tehnyt tätä ku äidille ja isälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

Eivät saa käyttää grav maga taitojaan kiusaajiin? ;)

:D

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
No etkai nyt oikeasti voi kysyä tällaista? Kuka nyt lapsen antaisi lyödä?

Aika moni tuossa toisessa ketjussa antaa oman lapsensa lyödä toisia lapsia...

Et voi oikeasti olla tosissasi. Ehkä _hiukan_ eri asia.

sama asia eri henkilöt , ei muuta.

Sinustako on sama lyökö rakastavaa isää tai äitiä vaiko elämästä helvettiä tekevää nulikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
No etkai nyt oikeasti voi kysyä tällaista? Kuka nyt lapsen antaisi lyödä?

Aika moni tuossa toisessa ketjussa antaa oman lapsensa lyödä toisia lapsia...

ihmettelin samaa.. ja myös ihmettelen aina sitä, että lapsien annetaan lyödä vanhempiaan.. ei ei ja ei tulis kuuloonkaan meillä...

Voi ei, minua on lapseni lyönyt kolmen vanhana :ashamed: ja muistaakseni vielä jokainen heistä kolmesta.... perskules kun niillä on ollut kaikilla jo silloin oma tahto ja ikään kuuluva uhma :o
Ja myönnän että olen selittänyt lapsilleni syyn miksi ketään ei lyödä ja uhannut seuraavan kerran lyödä takaisin :snotty: Olen sanonut lapsilleni näin:" se mitä teet toiselle ihmiselle, saa joku toinen tehdä sinulle". Mielestäni nuo isot ainaskin on ihan fiksuiksi ja empaattisiksi kasvaneet :saint:

Lapsilla on kuulemma 2-3-vuotiaana vaihe, jolloin kokeillaan nyrkkien tehoa. Seuraava vaihe on noin 6-vuotiaana, jolloin kokeillaan taas. Näiden vaiheiden aikana tulisi oppia, ettei nyrkeillä huitominen ole kanssakäymisen keino.

En hyväksy aikuisen lyömistä, enkä ymmärrä aikuisia, jotka antavat lastensa lyödä ja töniä itseään. Olen yrittänyt opettaa lapsilleni, että jos lasten kesken tulee kahnausta, pitää puhumalla selvitellä solmuun menneet asiat. Vain silloin jos toinen tulee päälle kuin yleinen syyttäjä, SAA fyysisin keinoin puolustaa itseään.

Kyllä siis lapset ovat minua lyöneet. Mutta eivät voi tehdä sitä kauaa, koska olen heitä vanhempi ja pidän kiinni. Osaavat pyytää anteeksi ja katua kyllä.

Yhteistyössä