Annatteko lastenne leikkiä mamu -lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
jatkoa tuohon mustalais-teemaan... Meillä on miehen kanssa tästä myös poikkeava näkemys. Tällä alueella on tosi vähän alle kouluikäisiä lapsia ja sitten kun heitä on niin ovat mamuja. Mielestäni ok, mutta en vielä osaa tarkkaan sanoa millaisia he ovat, kun ollaan asuttu tässä vain vähän aikaa. Näyttää vain siltä, että mamu -lapsilla ei juurikaan ole sääntöjä: saavat mellastaa ulkona yömyöhään ja tähän vuoden aikaan melkeinpä t-paitasillaan ja ilman sukkia :/

Entisessä asuinpaikassa oli jotain kurdeja ja kyllä lapset niiden kaa leikki mut saivat tosiaan ne kakrut olla tosi myöhään ulkona eikä vissiin tainnu ruokaa saada ku koulussa.Ja varastelivat yms.Täällä missä nyt asutaan ei ole maahan muuttajia ainakaan lähellä.koulussa vissiin yks adoptoitu... Ei kyl oikeen lapsille voi opettaa rasismia niin ei kai oikeen voi kieltääkkään ja on se mun mielestä rikkaus kuitenki.

Meidän päiväkodissa maahanmuuttajien lapset ovat kaikista iloisimpia ja ystävällisimpiä. He ottavat muut mukaan leikkeihin kivasti eivätkä sulje ilkeillen ketään ulkopuolelle. Myös heidän vanhempansa ovat valtavan iloisia ja sydämmellisiä ja muistavat huikata hyvät huomenet ja mukavat päivän jatkot kun taas suomalaiset hapankaalit hyvä että tervehtiä osaavat. Joten kyllä todellakin annan lasteni leikkiä näiden perheiden lasten kanssa, ilman muuta!!!

Sitten kun asia on ajankohtainen niin katsotaan, harkitaan ja otetaan ensin selvää millaisia nämä lapset on. Ihan purematta en niele, sen verran on huonoja kokemuksia esim. somalaleista.

Annan. Tai siis riippuu tapauksesta. Mutta en kiellä sen perusteella, että joku on mamu. En ole kyllä joutunut puuttumaan mihinkään kaverisuhteeseen ja toivon ettei tarvitsekaan. Kyllä mun mielestä periaatteessa lapsi saa itse kaverinsa valita. Jos tulee ongelmia niin sitten katsotaan uudestaan.

Päiväkodissa enemmän on/oli näitä mamukavereita. Meidän pihoilla ei taida yhtään asustaa. Eskarissa mun pojan paras kaveri oli kiinalainen. Vieläkin käyvät toistensa synttäreillä, vaikka ollaan muutettu muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en todellakaa anna lasteni leikkiä mustalaisten kanssa.en vaan voi sietää niitä ja toiset on nää somalit! ne haisee ja on nii yökköä porukkaa et huh huh!

Tuosta erään vieraan kirjoituksesta. Vastasin vain,että suomalaisetko sitten eivät!?!

noh mun lapsi on puoleksi mamu tààllà meillà ja luokalla on myòs toinen puoliks mamun lapsi, ja yks 100% mamulapsi. mà tykkkààn meidàn puiston mamuista etenkin noista srilankan mamuista. joo, saa leikkià mamujen kanssa siis

miten pystytte valikoimaan leikkiikö lapsenne mamujen vai suomalaisten kanssa? Minusta on vaikeaa mennä kieltämään, että et saa leikkiä Abdullahin kanssa, vaikka hän onkin samalla leikkipihalla....

ei me kattota että mistä maasta lapsen perhe on kotoisin vaan minkälaista seuraa lapsi on meidän lapselle. Huonoa seuraa on tarjolla myös suomalaislasten parissa, valitettavasti.

Jos ne on mukavia niin joo.

Jos ne on kiusaajia tms niin ei. Sama pätee suomalaislapsiinkin.

Pk:ssa tietty leikkivät kaikkien kanssa, mutta vapaa-ajan vietosta minä voin vielä määrätä.

no en tietenkään anna :kieh: voi saada vaikka tartunnan ja ite muuttua samanlaiseksi :o :headwall: meillä ei kavereita valita ihonvärin,uskonnon tai muun mukaan..jos kaveri on ns. reilu kaveri ( ei kiusaa tai tee muuten pahojaan ) niin ihan sama mistä päin on tänne tullut..

Yhteistyössä