Annetaanko teidän nukkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Evelyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Evelyn

Vieras
(siis jos ei lasketa lapsia, niin) vapaa-/viikonloppu-aamuina saatteko te nukkua niin kauan kuiin nukuttaa/haluutte ilman että miehenne tulee huutamaan teitä aamukahville ja sitten suutahtaa kun et heti noussut vaan jatkoit uniasi?

(meil arkiaamuina miekin oon ylhääl jo kuudesta saakka, kun mies menee töihin, joten univelkaa on kertynyt hiukan)

eilen nukkumaan mennes mieheni itse sanoi ettei tarvi laittaa herästyst soimaan, mut hän oli itsestään heränny sit jo puol seitsemän tänä aamuna ja kuulemma jo kahdeksaks keittäny kahvit. suuttui sitten siitä kun oli kuulemma huudellu mua ylös kahville siitä saakka ja mä olin kuulemma vastaillu että kohta, kohta ja vaan jatkanu nukkumista. ylös jaskoin vaivoin nousta vasta yli yhdeskän joten mies suutahti siitä että kun aina saa huudella äänensä käheäksi.

eikö muka vapaalla saisi nukkua univelkojaan poijes ja minkä sille voi ettei vaan jaksa herätä :(

Kuis teidän mielest?

Me ollaan molemmat niin aamu-unisia ettei herätetä toisiamme ja nukutaan helposti puolille päiville jos ois mahdollisuus. Lapsi kyllä herättää joka ikinen aamu...

Meillä mies lähtee töihin klo vaihtelevia ajoin klo 04 ja 08 välillä. Ikinä hän ei ole herättänyt tahallaan, vaan syö aamupalan yksin. Saan siis nukkua joka ikinen vapaapäivä niin kauan kuin lapset antavat nukkua ( tänään 8.30).

Mä olen meillä se virkumpi. Mutta jos sellainen ihme sattuuu että saan nukuttua pidempään kuin isäntä niin saan kkyllä nukkua. Lähtee vielä hyvällä tuurilla tytän kanssa anoppilaan karkuun että saan nukkua...

No siis jos ei ole mitään syytä miksi on pakko nousta niin miksei saisi nukkua?
Keskusteles miehen kanssa joskus ihan päiväsaikaan että haluat nukkua viikonloppuaamuisin rauhassa ja että sulla on siihen myös oikeus. Mies herätköön aikaisin, jos haluaa. Ei kai kummallakaan pitäisi olla tarvetta kontrolloida toista? Ei kuulosta terveelliseltä...

Tottakai saan nukkua. Olen lapsellekin opettanut, että minua ei tulla herättelemään. Jos minua väsyttää ja haluan nukkua, niin silloin todellakin nukun. Jos vaan mahdollista, eli ei ole esim. töitä tai muita menoja.

En saa nukkua aamulla niin pitkään kuin haluaisin, mutta tämä ei ole kiinni miehestä vaan lapsista. 2- ja 5-vuotiaat eivät tule toimeen kahdestaan, joten pakko on nousta silloin kun lapset heräävät. Yleensä tämä tapahtuu n. klo 6:00, oli sitten pyhä tai arki. Ja vaikka mies menisi aamulla lasten kanssa, niin pitävät kuitenkin sen verran meteliä etten pysty enää nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Välillä herään minä, välillä mies. Usein kumpikin. Päikkäreitä saan ottaa, jos alkaa väsyttää.

Niin ja kukaan ei herätä ketään. Jokainen saa nukkua just niinkauan ko nukuttaa.

Kyl mies tulee herättään sovitun ajan kuluttua. Liian pitkät unet pistää väsyneemmäksi melkeinpä.

Yhteistyössä