annospussilääkkeet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija1234
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija1234

Vieras
Hei
Onko kellään tietoa annosjakelulääkkeistä?
Siis jos asiakas siirtyy käsinjakelusta annosjekelulääkkeisiin jotka tulevat apteekista pussukoissa, pitääkö joka kuukausi tilata ne aina apteekilta erikseen vai tuleeko uusi rulla aina automaattisesti noudettavaksi ennen kuin vanha loppuu?
 
Ei tarvitse kuukausittain tilata, tilaus on aina toistaiseksi voimassa. Uusi rulla tulee aina, ennen kuin edellinen loppuu.
Annosjakelusta menee maksu, googlettamalla löytyi tieto, että se olisi n. 500 euroa vuodessa. Yli 75-vuotias, jolla on yli 6 lääkettä, saa jonkinlaisen Kela-korvauksen annosjakelun viikkomaksusta. Tämän lisäksi potilas luonnollisesti maksaa lääkkeensä.
Tärkeää on se, että jos jossakin lääkkeessä muuttuu annos tai joku uusi säännöllisesti käytettävä lääke tulee mukaan kuvioihin, niin lääkäri laittaa siitä samantien annosjakelureseptin.
 
Ei tarvitse kuukausittain tilata, tilaus on aina toistaiseksi voimassa. Uusi rulla tulee aina, ennen kuin edellinen loppuu.
Annosjakelusta menee maksu, googlettamalla löytyi tieto, että se olisi n. 500 euroa vuodessa. Yli 75-vuotias, jolla on yli 6 lääkettä, saa jonkinlaisen Kela-korvauksen annosjakelun viikkomaksusta. Tämän lisäksi potilas luonnollisesti maksaa lääkkeensä.
Tärkeää on se, että jos jossakin lääkkeessä muuttuu annos tai joku uusi säännöllisesti käytettävä lääke tulee mukaan kuvioihin, niin lääkäri laittaa siitä samantien annosjakelureseptin.
Sinne ne säästöt meni
 

Yhteistyössä