Anopille lähdössä ja tiikerikakku uunissa :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Ä-r-s-y-t-t-ä-v-ä-ä... Mä en saa syödä mut ajattelin kuitenkin tehdä sinne kylään tommosen kun ei siellä kuulemma oo mitään kahvipullaa :D Mä en yleensä tommosia väännä ainakaan muille, mut nyt tuli sellanen olo et tehdään sit :O :D

Kuhan tuo tullee uunista ni lähetään :) Mitäs te teette tänään? :)

Oi nam! Me vietettiin perjantai anopilla ja kyhäsin sille mun paljon kehuman juustopiiraan ranskalaisittain(lohitäyte) Kyllä uppos ja kehuja sateli :whistle: :heart:
Tänään on ihan vaan lököpäivä. Kokeillaan flikkojen kans erilaisia kampauksia ja meikkejä :rolleyes:

Alkuperäinen kirjoittaja mämämä;23130891:
Mulle vois kelvata ohje jos haluat luopua siitä?

75g voita
1½dl juustoraastetta(esim. emmental)
1 dl venhäjauhoja

sörssätään sormin ensin voi ja juusto, ja perään venhäjauhot. Painellaan pohjaksi piirakkavuokaan.

150g purjoa
1rkl voita
1rkl vettä(mä en muuten tätä muistanu:D)
300g lohisuikaleita esim. creme frais marinadissa(tai vastaavaa. Kylmäsavulohi ja lämminsavulohi myös nam)
4 munaa
2dl kuohukermaa
½dl maitoa
3rkl hienonnettua tilliä(tuore on parasta, kuivattukin käy)
1/4tl sitruunapippuria

Leikkaa purjo hienoksi(myös pakaste purjoviipaleet sopii). Sulata voi pannulla, lisää purjo ja vesi ja hauduta muutama min. Lisää pannulle lohi ja paista kypsäksi. Vatkaa munia, lisää kerma, maito, tilli ja pippuri sekä tarvittaessa hiven suolaa. Levitä täyte pohjalle. Paista 225asteessa n.25min. Tarjoa esim teen ja raikkaan salaatin kanssa.

Täyttävää ja suussa sulavaa, bon appetit.

Yhteistyössä