Anopilta unohtui joulutarkoitus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Jo 15 vuoden aikana anopilla on ollut asenne, ettei minulla saisi olla omia vanhempia vaan hän ja appi ovat tarkeimpia kuin minun vanhemmat. Joka ikinen joulu kitinä siitä että ei olla heillä koko jouluajan vaan vietetään myös aikaa minunkin sukulaisten kanssa. Mikään ehdotus hänelle ei käynyt koskaan. esim aamulla tai illalla heillä ja aamulla tai illalla minun vanhempien luona. Tai jouaatto heillä ja joulupäivä minun vanhempien luona. Tai toisinpäin. Nytkin tuli riitaa siitä, että sanotiin että ollaan jouluna kotona ja meille kaikki ovat tervetuleita.
Anoppi vaan ilmoitti, että jos halutaan lahjoja niin meidän täytyy tulla heille. Mies vastasi, että luovutetaan lahjoista ja vietetään joulua ilman stressiä siitä kuka rupea kitistä jokaisesta asiasta. Kysyi häneltä myös siitä, että eikö joulunvietossa on tärkeämpi läheisemmät vai lahjat.
Hän jo ehti soittaa äidilleni ja ilmoitti miten kaikki yrittää pilata hänen joulu. Äiti kysyi häneltä, eikö hän saa äitinä tavata jouluna omia lapsia vai pitäisikö lasten unohtaa omia vanhempia kun kuvioon tulee anoppi. Äiti sai haukut tästä.
Eikö tosiaankin joulutarkoitus ole viettää kaikkien lähempien kanssa aikaa ilman jatkuvaa kitinä kuka ja kenen kanssa saa viettää aikaa?

Liian kauan koititte miellyttää.
Pitäkää todellakin anstaittu rauhallinen kotijoulunne tästälähtien perinteenä ja anoppi saa joko mököttää keskenään ja uhkailla, tai sitten nöystyy vaan. Tsemppiä ! Ja hyvää Joulua.

Jestas. Pitäkää päänne.

Mistä tollassia jääräpäitä sikiää? Et oo palstalla eka samasta urputtanut. Lisäksi palstalta oon oppinut oppia, että anoppien mielestä joulua voi viettää vain ja ainoastaan kotona. Siis anopin kotona, esim. se lapsiperhe ei saa viettää joulua omassa kotonaan, koska niiden pitää tulla mummolaan. Onneksi omalle kohdalle siunaantunut ymmärtäväisempiä tapauksia.

Edelleenkin suosin tätä vinkkiä: anopille (ja apille) lahjaksi maksettu ja varattu jouluristeily, hotelliyöpyminen tms retriittiretki joulun pyhiksi. Ikinä eivät kehtaa kieltäytyä ja se on ihan sama missä norsuntavaranaamaansa näyttää kunhan saatte olla joulun rauhassa.

Ollaan jo monta vuotta vietetty joulua kotoamme, tänne on kaikki tervetulleita ketään ei erikseen kutsuta mutta osaavat kyllä tiensä jos haluavat , toimii

Tästä tulikin mieleen, kun just tuossa pukinporinoilla päätettiin isännän kanssa, että kun lapset ovat omillaan, niin me karataan joka joulu johonkin reissuun kahdestaan, eikä olla tavattavissa :xmas:

Meillä ei onneksi noin. Minun vanhemmat kysyvät, että haluammeko/ehdimmekö tullla jouluna eikä loukkaannu, vaikkei mentäisikään. Joskus on jopa jouluruokia kiikuttanut meille, kun ei päästy heille jouluna, ettei minun tarvitse pienen vauvan kanssa kaikkea yrittää itse tehdä.
Anoppi taas ei ole pätkääkään kiinnostunut meidän joulun vietosta, missä ollaan ja mitä tehdään. Ei ole moneen jouluun enää edes lapsenlapsia muistanut mitenkään. Ja nuorin kuitenkin vasta 4v.

Tästä se lähtee, kohti terveempää ja parempaa ja irti bulimian otteesta. Olen niin päättänyt.
Eikä mulla nyt ollu sen suurempaa tarkotusta tehä uutta ketjua, kunhan halusin vaan ajatukseni sanoa edes jonnekin, kun puhu en tästä kenellekään.

Siise iks se ole parempi, että luovutte lahjoista jos he sitä vaatii ja hoidatte vierailut kuten parhaaksi näette, tai pyydätte heitä käymään kun teille sopii.

Yhteistyössä