Anopin koirat aiheuttaa kränää naapurustossa. Valitukset niistä tulee minulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Just"

Vieras
Asutaan omakotitaloalueella jossa taloja kuitenkin harvakseltaan. Anopillani on 2 koiraa joita se ei ulkoiluta hihnassa vaan antaa kulkea vapaana. Nyt olen parilta lähinaapureilta saanut aika kauan huomautuksia kuinka anopin koirat käy niiden pihoilla haukkumassa niiden koirille sekä juoksemassa ison tien luona autojen perässä.
Olen asiasta jo 2-vuotta sanonut anopille mutta on vain hänen koiransa ja hänen napansa. Mistään muusta ei välitä! Myös naapureille olen sanonut että koirat ei ole minun, en voi heille mitään tehdä, sanokaa anopilleni. Jokusen kerran naapurit on sanonut mutta ei välitä! Öisin päästää toisen koiran vapaaksi joka juoksee samantien naapureiden pihaan haukkumaan ja sillä perheellä on kuitenkin vauva.
Mitä tässä voi tehdä? Inhottaa olla välikädessä, asutaan siis itsekkin samalla alueella. Koirista toinen on kouluttamaton ja se ei tottele käskyjä lainkaan. Monesti anoppi ei saa sitä moneen tuntiin sisälle kun päästää ulos.

Jos anoppi ei välitä siun sanomisista niin ethän sie mitään voi.

Sanot naapureille että asia häiritsee sinuakin mutta ettet sinä voi asialle mitään.
Sanot myös ettet sinä suostu toimimaan viestinviejänä vaan osoittakoot valituksensa itse koirien omistajalle.

p.s toki poliisille voi aina soittaa. Näin minä tekisin jos jatkuvasti hallitsematon koira pyörisi vapaana piha alueilla.
Toki sinun tätä hankala tehdä kun sukulaisesta kyse. Mutta ehkä sittenkin, tai joku naapuri. Jos ei kerran muuten mene perille.

Olen jo ilmoittanut monet kerrat että asia vaivaa minuakin ja en halua olla jatkuvassa välikädessä, valitukset voi ohjata koiran omistajalle.
Poliisille tuskin kukaan soittaa koska koirat ovat kilttejä ja ihmisystävällisiä. Ja kaikki tietää sen. Jokaisella löytyy myös pari omaakin koiraa.
Eniten minua risoo kun ne anopin koirat juoksee tuolla isolla tiellä missä on aika kova liikenne. Entäs jos koirat juoksee auton eteen ja autossa olijat ajavat ojaan ja jotain tapahtuu? Tai en halua myöskään että koirat jäävät auton alle. Anoppi ei siitäkään asiasta välitä, hänestä se autoilija olisi sitten idiootti jos ajaisi koiran päältä.

Eikös ihan lakikin kiellä lemmikkien pidon vapaana. Vaikka olisivat kuinka ystävällisiä otuksia. Joten kun seuraavan kerran joku mainitsee sinulle anopin koirista, niin sano, että soittavat poliisit paikalle. Perustele, ettet itse olet pahassa välikädessä, kun kyseessä on kuitenkin anoppisi.

Kun riittävän monta kertaa irrallaan juoksentelevista koirista ilmoitetaan poliisille, niin kyllä ne löytävät keinot puuttua asiaan.

Eikös ihan lakikin kiellä lemmikkien pidon vapaana. Vaikka olisivat kuinka ystävällisiä otuksia. Joten kun seuraavan kerran joku mainitsee sinulle anopin koirista, niin sano, että soittavat poliisit paikalle. Perustele, ettet itse olet pahassa välikädessä, kun kyseessä on kuitenkin anoppisi.

Kun riittävän monta kertaa irrallaan juoksentelevista koirista ilmoitetaan poliisille, niin kyllä ne löytävät keinot puuttua asiaan.

Itseasiassa mä olen pari kertaa sanonut jo naapureille että soittakaa poliisit tai sanokaa anopilleni. Kumpaakaan ne ei tee! Pitää varmaan itse soittaa mutta kertooko ne poliisilaitokselta että kuka soitti? Mitään maailmansotaa en halua anopin kanssa aloittaa.

Yhteistyössä