Anopin kynnet uppoaa vauvan niskaan ja tekee pahoja jälkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voiko noilla pitkillä kynsillä edes ottaa pikkuvauvaa syliin ja tukea niskaa? Anoppi kun on ottanut syliin niin vauvan niskaan tulee isot kynnen jäljet ja ne on siis pysyvät eikä vain hetkelliset. Ihmeteltiin aluksi miehen kanssa mitä mustelmia ja jälkiä vauvalla on niskassa niin syy selvisi anopilla käynnin jälkeen. Ei sillä ole rakennekynsiä vaan omat ja ne päät on sellaiset terävät. Siis onko vaihtoehtoja vain ettei vauva ole anopin sylissä tai se leikkaa kyntensä??? Kyse ei ole ihan parista vaan niska on ollut ihan täynnä niitä jälkiä.

[QUOTE="veeras";23062199]Ihan mustelmille menee?Sanokaa siitä anopille,eihän siihen muu auta!Joko on varovaisempi kynsiensä kanssa tai leikkaa pois.[/QUOTE]

Siis vasta huomattiin ja huomenna mennään sinne kyläilemään, joten puheeksi tuo on otettava. Mietin vaan miten se voi olla varovaisempi niiden kanssa kun tuskin tahallaan tehnyt tuota.

Helposti niitä kynsiä oppii varomaan, mulla on rakennekynnet ollut ties miten pitkään ja en ole meidän vauvoja raapinut enkä raadellut :) mainitset asiasta kauniisti anopilleisi vedoten vaikka vauvojen herkkään ihoon tms

Jos tulee mustelmat niin sehän pitää vauvaa sylissä liian "kovakouraisesti" ja väärin. Vai sormenpäilläänkö se vauvaa sylissä pitää?

Sanottavahan tuosta on. Lapsen parastahan te ajattelette. Jos ei pidä toisella lailla vauvaa sylissä niin ei sitten pidä ollenkaan.

Oho. Tuosta täytyy kyllä sanoa. Minulle ei tulisi mieleenikään, että kynnet voi noin pahan jäljen tehdä, eikä varmaan anopillesikaan. Joten ei muuta kuin yritä ensin ystävällisesti sanoa ja jos ei tehoa niin sitten uudestaan ja uudestaan.

[QUOTE="tuulevi";23062291]Jos tulee mustelmat niin sehän pitää vauvaa sylissä liian "kovakouraisesti" ja väärin. Vai sormenpäilläänkö se vauvaa sylissä pitää?

Sanottavahan tuosta on. Lapsen parastahan te ajattelette. Jos ei pidä toisella lailla vauvaa sylissä niin ei sitten pidä ollenkaan.[/QUOTE]

Se tukee sitä niskaa kun vauva on siis aivan pieni. Pitää sitä sillä lailla edessään, että tukee sormilla niskan takaa. Ei ota sellaista syliotetta, että vauva vierellä vaan pitää kasvot suoraan itseään päin ja tukee siis koko ajan niskasta käsillä. Mietin vaan annanko sylikiellon, jos ei leikkaa kynsiään vai mitä se tekee väärin. Kyse ei tarkoituksellisesta.

[QUOTE="njj";23062334]Saako lapsi muuten helposti mustelmia?[/QUOTE]

Ei saa helposti mustelmia ja on siis aivan pieni vielä. Ei ole muualla mustelmia. Nuo on sellaisia pieniä ja kynnenpainaumakohdat näkee selvästi.

[QUOTE="jep";23062283]Laita kuva.

En halua säikytellä mutta muissakin tapauksessa voi tulla mustelmia niskaan ja se vaatii lääkärin selvittelyä.[/QUOTE]

Jäljet alkoi kadota kun oli aikaa anopin luona vierailusta. Sitten kun käytiin uudestaan niin huomattiin käynnin jälkeen, että taas niitä oli tullut. Muistin sitten anopin teräväksi vedetyt pitkät kynnet ja laskin yhteen 1+1 ja aika selkeä syyllinen se on noihin jälkiin.

Riemu repee anopilla huomenna kun sanon tuosta. Sen mielestä kun minä en osaa muutakaan tehdä ja hän osaa aina kaiken. Tai ehkä parempi jos mies sanookin sille.

Entä, jos se tekee tahallaan ne? Ei sellaiset meinaan ihan helpolla niskaan tule (ainakaan mustelmallisina pitkään pysyvinä jälkinä) ns. tavallisella lapsen niskan tukemisella.

[QUOTE="höh";23062440]Entä, jos se tekee tahallaan ne? Ei sellaiset meinaan ihan helpolla niskaan tule (ainakaan mustelmallisina pitkään pysyvinä jälkinä) ns. tavallisella lapsen niskan tukemisella.[/QUOTE]

On oltu kokoajan paikalla kun pitänyt vauvaa sylissä, koska ei muutenkaan uskalleta jättää sitä yksin vauvan kanssa. Ekan kerran kun käytiin näyttämässä vauvaa niin oli tehnyt sille velliä ruoaksi ja tuohtui kun sanottiin ettei vastasyntynyt syö kuin maitoa. Mankui sitten "mummi ei saa antaa pienelle mitään-ei kelpaa mummin tekemät". Ja monta muuta juttua. Ei kai tee tahallaan. Tosin mistäänhän ei voi olla varma. Huomenna tuosta pitää sanoa kun puhelimessa ei viitsi ja aika varmasti se riemu sillä taas repeää, kun mummi ei taaskaan saa ja osaa.

[QUOTE="vieras";23062497]On oltu kokoajan paikalla kun pitänyt vauvaa sylissä, koska ei muutenkaan uskalleta jättää sitä yksin vauvan kanssa. Ekan kerran kun käytiin näyttämässä vauvaa niin oli tehnyt sille velliä ruoaksi ja tuohtui kun sanottiin ettei vastasyntynyt syö kuin maitoa. Mankui sitten "mummi ei saa antaa pienelle mitään-ei kelpaa mummin tekemät". Ja monta muuta juttua. Ei kai tee tahallaan. Tosin mistäänhän ei voi olla varma. Huomenna tuosta pitää sanoa kun puhelimessa ei viitsi ja aika varmasti se riemu sillä taas repeää, kun mummi ei taaskaan saa ja osaa.[/QUOTE]

Ok, tuli vaan mieleen. Mutta sanokaa nyt ihmeessä asiasta. Parasta ehkä tosiaan olisi, jos miehesi (joka myöskin on huomannut asian) siitä äidilleen sanoisi. Ei vauvan niskan kuulu olla mustelmilla ja kynnenjäljissä mummin sylittelyn jäljiltä.

Toivottavasti saatte asian järjestymään ilman sen suurempaa hulabaloota!

[QUOTE="jep";23062283]Laita kuva.

En halua säikytellä mutta muissakin tapauksessa voi tulla mustelmia niskaan ja se vaatii lääkärin selvittelyä.[/QUOTE]

ihan totta. Laitappa kuva!

Kyllä nyt on vika siinä otteessa, jolla anoppi pitää vauvasta kiinni. Mulla oli itsellä melko pitkät kynnet kun meidän esikoinen syntyi, enkä kyllä aiheuttanut niillä minkäänlaisia mustelmia vauvalle. (Tosin mulla oli square tipit.)

Luulen, että on parempi, että miehes sanoo asiasta. Omalle äidille helpompi sanoa kuin anopille. Ei tuo puhumatta selviä!

Kyllä nyt on vika siinä otteessa, jolla anoppi pitää vauvasta kiinni. Mulla oli itsellä melko pitkät kynnet kun meidän esikoinen syntyi, enkä kyllä aiheuttanut niillä minkäänlaisia mustelmia vauvalle. (Tosin mulla oli square tipit.)

Luulen, että on parempi, että miehes sanoo asiasta. Omalle äidille helpompi sanoa kuin anopille. Ei tuo puhumatta selviä!

Niin, siis mistä sä tiedät sen??? Mitä jos anoppi antaakin vauvalle vähän kyytiä? Tai joku muu..

[QUOTE="vieras";23062358]Ei saa helposti mustelmia ja on siis aivan pieni vielä. Ei ole muualla mustelmia. Nuo on sellaisia pieniä ja kynnenpainaumakohdat näkee selvästi.[/QUOTE]

http://www.dontshake.org/upload_files/SBS Injuries-2.jpg

En nyt epäile mistään mutta tuossa piirroskuvassa näkyy että mihin kohtiin esim vauvan ravistelu saa aikaan, pienet mustelmat kuuluvat siihenkin.:<
Ettei kukaan oo satuttanut pientä?

Kynsistä en jotenkin uskois, luulis että huutais hirveesti sylissä jne..

Yhteistyössä