meillä minun äiti hinnoittelee kaikki toisinaan myös makkara- ja juustosiivuja myöten. joskus sitten taas ei, joskus tuli vanhojakin kauppakuitteja, lisäksi ostan ruokamme sinne mennessämme ja hänelle myös tänne tullessaan. ostattaa särpimet itselleen leivälle, väittäen niiden kuluneen sinä aikana kun heillä vierailin, vaikken olisi niihin koskenutkaan. jossain vaiheessa hermo meni tuohon ihan sentin tarkkuudella kyttäämiseen ja sanoin, että voisiko hän mitenkään olla niitä kauppakuitteja velkomatta ja ihan rohkeasti avautuisi jos on persaukinen, on ollut sairaalakäyntiä tms. kyllähän siinä pääsee ihan mukavaan kierteeseen puolin ja toisin jos ei kehtaa apua pyytää vaan pitää silloin aina ne makkarasiivutkin hinnoitella -> riitaa tulee :'(
olen maksanut parina vuotena hänen koti- ja henkivakuutussummansa ja voin antaa käteistä tai maksaa puhelinlaskunsa. autan mielelläni mahdollisuuksien mukaan, mutta leikkelemakkarat tulee sitten kyllä halvemmaksi jo kahvilasta ostettuna. meille kanssa kantaa ruokaa kaupasta, myös sellaista jota itse emme ostaisi, ja kuitin muistaa laittaa. itse tykkään enemmän sellaisesta autetaan toisiamme tarvittaessa -tyylistä, laskematta hintaa tai kertoja, kunhan apu ei ole kummaltakaan osapuolelta pois.