Anopista, mitä mieltä?? Prkl.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Täällä on joka päivä näitä aloituksia anopeista ja niiden jutuista... Tää on kyllä mun ensimmäinen, mutta eilen suutuin niin pahasti |O

Mies on joskus monta vuotta sitten lainannut anopilta n. 500?, on sitä aina silloin tällöin maksanut takaisin (minä en tästä lainasta tiennyt, on lainannut aikana ennen meitä)... Nyt eilen sit mies koitti äidilleen soittaa ja kysyin, että mitä asiaa hällä ois ollut (anoppi ei vastannut), no, miehen äiti oli käynyt edellisenä kuukautena ottamassa miehen tililtä 70 euroa, sanomatta etukäteen, kertomatta jälkikäteen YHTÄÄN MITÄÄN :o |O Mä tietenkin ihmettelin, miten se on päässyt miehen tiliin edes käsiksi, no kuulemma tili on avattu joskus miehen ollessa lapsi ja anopilla EDELLEEN käyttöoikeudet 28-vuotiaan poikansa tiliin :o:o:o Kyllä mä siitä miehellekin sanoin, että ei herranjestas :o On munkin tili avattu, kun olin lapsi, muttei mun äidillä ole minkäännäköisiä käyttöoikeuksia MINUN tiliini!!!! No, anopilla nyt joka tapauksessa näköjään on. Anoppi tietää varmasti, että meillä on nyt syksyllä ja nimenomaa viime kuussa ollut todella tiukkaa, rahat on melkeinpä laskettu pennilleen ja sentilleen... Mies vaan huomasi, kun ihmetteli, että miten hänen tilillään on vähemmän rahaa, mitä piti olla niin tarkisti ja niinhän se oli, että anoppi oli mitään sanomatta käynyt sieltä rahaa viemässä. Miten jollain on pokkaa?? Miten joku kehtaa?? Oikeesti, oon ihan järkyttynyt. Mun mielestä toi on jotain yksityisyyden loukkaamista vai miten se sanotaan.

Miehen kanssa juteltiin ja mä sanoin, että EHDOTTOMASTI ja HETI poistaa äitinsä käyttöoikeudet tuohon tiliin, ties vaikka se kävis siellä kyttäämässä, että mihin mies/me rahojamme käytämme. Hyi hirveetä. Huh huh. Todella törkeetä. Meillä on kaksi pientä lasta ja rahat tosiaan ollut nyt tiukilla.

Sit toinen asia... Anoppi käyttää silloin tällöin, joskus jopa monta kertaa viikossa, meidän koiraamme ulkona. (Rakastaa tuota koiraa, välillä tuntuu, että jopa enemmän, kuin lapsenlapsiaan...). No, anopilla on meille vara-avain... Sillä se sitten mitään ilmoittamatta astelee tänne sisälle koiraa hakemaan :o Tämä raivostuttaa aivan suunnattomasti. Ei KENENKÄÄN kotiin tulla omilla avaimilla noin vaan sisään, ei missään tapauksessa, vai mitä olette mieltä? Koskaan emme ole sopineet, että hän saisi tulla avaimillaan meille, ei koskaan. Me ei saada olla rauhassa omassa kotonamme, aina pitää miettiä, että tämä kyseinen henkilö saattaa yllättäen paukata sisään. Kotirauhan rikkomistahan tämä on, siltä ainakin tuntuu.

Uskomaton tyyppi, kuka se oikein kuvittelee olevansa?

Suututtaa, kun olen niin kiltti... En tiedä, miten sanoisin asiasta, anoppi vielä loukkaantuu tosi helpolla, vaikka mun puolesta saa kyllä loukkaantuakin, niin törkeästi on nyt mielestäni tehnyt! Vai?

Mitä olette mieltä tästä? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Miten saisin anopilleni sanottua ja mitä sanon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän se tässä tapauksessa ole miehesi asia puhua äidilleen.

No on varmasti. Mut se on vähän samanlainen, ei sitten oikein tiedä, että mitä pitäisi sille sanoa... Enkä tiedä, että haittaako miestä esim. se, että äitinsä tulee tänne meille omilla avaimillaan. Eilen kyllä suuttui äidilleen, kun sai tämän kiinni.

meillä oli kans joskus tota omilla avaimilla sisään tulemista. (annettiin hänelle vara-avain, jos joskus sattuis jäämään omat avaimet kotiin) mies sitä pari kertaa sanoi siitä ja meni sit kaiketi tajuntaan..

Miehelle uus tili, niin anoppi ei voi pankissa perustella, että oon mä ennenki sieltä nostanut rahaa. Uudesta tilistä anoppi ei edes tietäisi tilinumeroa. Maksatte velan pois mahdollisimman nopeasti, niin on yksi vaiva vähemmän anoppiin päin. Sitten pyydätte anopilta avaimen pois tai vaihdatte lukot.

on meidän äitilläkin avain meille, mutta ei se tuu niillä sisään, on just tuon takia jos avaimet jää vahingossa sisään...pääsevätpähän sitten meille kun laitoksella ollaan miehen kanssa, ei tartte antaa erikseen avaimia :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No on varmasti. Mut se on vähän samanlainen, ei sitten oikein tiedä, että mitä pitäisi sille sanoa... Enkä tiedä, että haittaako miestä esim. se, että äitinsä tulee tänne meille omilla avaimillaan. Eilen kyllä suuttui äidilleen, kun sai tämän kiinni.

Miesten on kieltämättä joskus vaikea löytää sanoja, joten joko puhut hänelle etukäteen (annat vähän argumentteja) tai jos itse puhut anopille, niin puhu me-muodossa. Eli ME emme pidä siitä, että kuljet omilla avaimilla, koska tämä on kuitenkin MEIDÄN kotimme. Älä tee siitä sinun ja anopin välistä riitaa vaan ota miehesi yhteisrintamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miesten on kieltämättä joskus vaikea löytää sanoja, joten joko puhut hänelle etukäteen (annat vähän argumentteja) tai jos itse puhut anopille, niin puhu me-muodossa. Eli ME emme pidä siitä, että kuljet omilla avaimilla, koska tämä on kuitenkin MEIDÄN kotimme. Älä tee siitä sinun ja anopin välistä riitaa vaan ota miehesi yhteisrintamaan.

Mun on myös jotenkin vaikea saada sanotuksi mitään :/ Eilenkin tuli tänne avaimillaan, olin kyllä niin raivona, jo siitä, mitä olin saanut aiemmin kuulla. Niin vielä astelee meidän kotiimme, kuin sekin olisi hänenkin kotinsa. Hyvä, että pystyin naamani pitää peruslukemilla...

Meillä jäi avain anopille, tämä kun sattuu olemaan miehen kotitila. Eli alkuunsa anoppi tuli omilla avaimilla sisään. Otti jonkin verran nuppiin että kerran tein niin, kun näin että auto ajoi pihaan, menin piiloon olohuoneeseen, hetken seurailin että mitä se tekee, eipä mitään toi jotain tuomisiaan keittiönpöydälle ja meinasi lähteä pois. Siinä vaiheessa hiippailin sitten vintinrappussille ja kovalla äänellä sanoin että olinkin kuulevinani että joku tuli, ei ole sen jälkeen tullut omilla avaimilla, tais pelästyä niin että oli peet housuissa. Tarkistin sen erään kerran, eli en avannut ovea, ja pysyi oven ulkopuolella. Luulen myös että miesystävänsä siitä hänelle sanoi.

Meillä jäi avain anopille, tämä kun sattuu olemaan miehen kotitila. Eli alkuunsa anoppi tuli omilla avaimilla sisään. Otti jonkin verran nuppiin että kerran tein niin, kun näin että auto ajoi pihaan, menin piiloon olohuoneeseen, hetken seurailin että mitä se tekee, eipä mitään toi jotain tuomisiaan keittiönpöydälle ja meinasi lähteä pois. Siinä vaiheessa hiippailin sitten vintinrappussille ja kovalla äänellä sanoin että olinkin kuulevinani että joku tuli, ei ole sen jälkeen tullut omilla avaimilla, tais pelästyä niin että oli peet housuissa. Tarkistin sen erään kerran, eli en avannut ovea, ja pysyi oven ulkopuolella. Luulen myös että miesystävänsä siitä hänelle sanoi.

Tää oli aika hauska :D En tiiä et mitä meidän anoppi sanois, jos olisin piilossa jossain huoneessa, tekis mieli kokeilla! Mut kun ei yhtään tiedä, että koska hän tulee. Vaikea se on kahden pienen lapsen kanssa piiloon juosta :D

Meillä on vähän sama tilanne kuin ap:llä. Anoppi pääse kyttäämään ukon tiliä. Sitten se soittelee tänne, että miksi sitä rahaa menee niin paljon ja enkö mä maksa mitään. Alkuun se mamma maksoi ukon tililtä kaikki laskut ja säännösteli rahoja kuin jollain pikkukakaralla. Pitkään kestääneen nalkuttamisen myötä sitten sain ukkoni vaatimaan omaan tiliinsä tunnukset. Jo oli kyllä aikakin.
Kotimme on appivanhempien omistuksessa ja heillä on avaimet tänne. He vain soittavat, että he tulevat nyt. Jos he haluavat jäädä yökylään, niin he vaativat sänkyä itselleen ja meidän pitäisi mennä joko lähteä pois tai sohvalle. Appivanhemmat on maalta ja he juoksuttavat miestäni omia töitään tekemään, kun me kerran armollisesti saamme heidän lukaalissaan asua. Itse olisin ollut valmis muuttamaan pois jo ajat sitten, mutta ukko pistää vastaan. Ensi keväänä nyt viimeistään kuitenkin lähdetään lipettiin, tai ainakin minä ja vaavi.
Parempi ottaa vaan tiukka asenne noita mammanpoikiin, ei ne muuten pysty rakkaalle äidilleen pistämään vastaan.