Anopista..onko normaalia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Racked
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Racked

Uusi jäsen
19.03.2013
3
0
1
Onko siis normaalia ja hyvinkin tavallista että anoppini kertoo mm.hänen rinnoissaan tapahtuvista hormonaalisista muutoksista minulle, raskauteni edetessä?

Kun olin esikoisesta vielä laitoksella hän puhui miten maito on alkanut nousta ja vitsaili (?) pariin otteeseen pojanpoikansa imettämisestä kun itse murehdin miten imetys lähtee käyntiin ja riittääkö maito.
Nyt toisen kohdalla tilanne on tuntunut siis alkavan jo aiemmin ja vieläkin yksityiskohtaisemmin tiedoin. Tänään hän laski housut häpyrajaan ja näytti mistä tuntuu minkäkinmoiselta. Tekisi vain mieli huutaa että lopeta,en halua kuulla, yököttää jopa.

No juu siis niitä kehon hormonaalisia muutoksia tuntuu olevan hänellä paljon enemmän
kuin minulla vaikka minun vatsassani vauva kasvaa.
Ja totta,en ymmärrä. En koe saavani asiasta mitään apua.

-ap

Sano anopillesi, että hänen pitää hakeutua lääkärille, jos on raskautta vastaavia (tai muita) hormonaalisia oireita. Sanot ettei tuon ikäisellä kuulu olla sellaisia oireita, vaan että voivat johtua jostakin vakavasta...

No ei todellakaan kuulosta normaalilta, vaan pimahtaneelta. Kuvittelee siis itselleen raskausoireita, kun "odottaa" lapsenlasta? :D Kuulostaa siltä hurupäämummo-tyypiltä, jonka edustajat alkavat kutsua itseään äidiksi lapsenlapselleen :X

Mä kehottaisin menemään lääkäriin, tai sanoisin, että johtuu varmaan vaihdevuosista.

Eri asia tietysti, jos koittaa "rohakista" sua tai tarjota "vertaistukea" kertomalla omista kokemuksistaan ajalta jolloin oikeasti oli raskaana/saanut vauvan. Vaikka tietenkään kaikki eivät niitäkään kokemuksia halua jakaa anoppinsa tai keknkään muunkaan kanssa, paitsi joidenkin omasta aloitteesta.

Ai onko sillekin alkanut nousta maito sun synnytyksen jälkeen? No, niin kai saattaa käydä kun kerran isällekin saattaa nousta maitoa rintoihin. Mut suhtautuu ilmeisesti liiankin antaumuksella raskauteesi ja äitiyteesi. Haluaa olla avuksi sinulle ja ilmeisesti kokee äitiyden ja kaiken siihen liittyvän hyvin tärkeäksi itselleen ja tahtoo elää niitä kauttasi uudelleen. Ei innostuksestaan johtuen tajua käytöksensä olevan häiritsevää. Sun on pakko sanoa sille, ettet halua, että se tekee niin.

Siis jos anoppi oikeasti kuvittelee tuntevansa raskausoireita koska sinä olet raskaana tai vitsailee imettävänsä lasta niin lähtökohtaisesti huolestuisin anopin henkisestä tilasta kovasti.
Oletko puhunut miehen kanssa tästä?
Minkälainen anoppi muuten on ja onko ihan tosissaan nuo jutut sanoessaan?

Eihän tämä nyt mikään "hyi ällöttävää karseeta hei hommaa se akka hoitoon!!"-juttu ole,kyse kuitenkin miehesi äidistä eivätkä mielenterveysongelmat ole sen ihmisen oma syy.

Anoppisi vaikuttaa melkoiselta "luonnonlapselta", joten voisiko ajatella ihan huumorillakin? Hänenlaisiaan osallistuvia tyyppejä hyppelehtii joskus elämässä vastaan, eikä heillä ole erityisen selvää kuvaa henkilökohtaisista rajoista. Hän elää voimakkaasti muiden elämäntilanteissa mukana ja miettii varmasti sinun tilannettasi 24/7. Saattaa siis olla melkoinen kiusankappale tuttavapiirissä, jossa raskausuutisointi toimii häneltä taatusti tehokkaasti.

Jos anoppisi kerran on niin voimallisesti omistautunut raskauteesi voit aivan hyvin sanoa hänelle, ettet kestä hänen juttujaan kun joudut muutenkin elämään kahden edestä muutenkin. Ei siinä ole mitään väärin, jos ei jaksa keskittyä toisen juttuihin. Kyllä hänen vanhempana naisena täytyy muistaa sekin, että raskaansa ollessa henkisestäkin puolesta täytyy välittää ja sinua tuskin piristää hänen höpsöt maidon nousunsa sunmuut.

Yhteistyössä