Anopista taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari

Vieras

Anoppi sanonut että mielellään hoitaa meidän tyttöä aina kun hänellä vapaata ja minä töissä kuten esim.tänään.Mutta sitten kuitenkin sanoo että "joutaahan se sinun äitiskin hoitamaan kun kotona on,minun pitää kuitenkin käydä vielä töissä" Minun äiti siis sairaseläkkeellä eli sen puolesta kyllä joutaakin mutta kun hänellä ei ajokorttia ja matkaa on 20km niin joskus vaan helpompi että anoppi tulee tuosta läheltä kun millon joutaa,anopilla siis on ajokortti.Aika usein vienkin tytön minun vanhemille töihin mennessä ettei äitin tartte tulla linkillä ja muutenkin tyttö on enemmän minun vanhemmilla hoidossa kuin anopilla..
Mutta välillä tuntuu että anoppi on vähän katkera että hänen pitää käydä vielä töissä ja minun äiti "vaan on kotona" vaikka sairauden takia jäikin pois työelämästä.

Miten tuo nyt pitää ottaa kun sanoi ennenkuin minun työt alkoi että hän kyllä hoitaa kun on vapaalla mutta kuitenkin vihjaa välillä että minun äiti ois joutavampi siihen hommaan.Tiistaina anopilla ois vapaa kun minulla töitä mutta en taida kehdata pyytää..Tänäänkin se ihan itse ehdotti että voi tulla hoitamaan.Ota näistä sitten selvää!

Varmaan veisinkin päiväkotiin mutta kun pesti tuossa työssä on vain puoli vuotta niin ollaan ihan molempien vanhempien kanssa yhteistuumin sovittu että vuorotellen hoitavat kumpi milloinkin pystyy ja tietty lapsen isä hoitaa aina kun on vapaalla,tänään isä oli töissä itsekin.Tietysti jos käy niin että saan ihan vakipaikan tuolta niin etsimme hoitopaikan tytölle.

no onhan se puolivuottakin pitkä aika. itsellänikin tiedossa puolen vuoden pesti mutta silti pistin lapset päiväkotiin, paikan voi tarvittaessa antaa jollekkin toiselle tai jatkaa sitten osapäiväisenä kunnes saan uuden työn mikäli työsopimusta ei jatketa pidemmäksi aika.a

siltähän tuo kuullostaa, että ei kuitenkaan kovin mielellään hoitaisi vapaapäivinään enää lasta. tottakai luvannut sen kun ootte puheeks ottanut ja varmaan silloin ajatellut että voikin, mut äkkiähän se alkaa hiertämään jos toinen mummo on muutenkin kotona, että "se joutais sitten katsoa".. en ilkeis kysyä enää kun vasta kun itse tarjoutuisi taas

En taida kysyäkään enää ellei tosiaan itse tarjoudu..Viihtyy kyllä tytön(1½v)kanssa ja tyttö on hyväntuulinen ja "helppo" hoidokki muutenkin mutta en kysy enää ihan periaatteesta..

on se kumma kun aina mummot, mammat, mummit täytyis olla täysin velvollisia ratkasemaan omat lapsenvahtiongelmat!
saahan heilläkin olla elämää, eikä jatkuvaa miniöiden/lastensa elämän mukana pomppimista. silloin kun tarvitaan vaan lapsenvahtia.
tuo puoli vuotta on todella pitkä aika kenenkään sitoutua hoitajaksi. olisihan se ihanaa, ja kivaa. mutta sulla on mahdollisuus laittaa lapsi pph:lle tai päiväkotiin. mun mielestä tyystin eri asia olisi jos pestisi kestäisi kuukauden-kaksi..

me annetaan mummille omaa aikaa, ja mummi tarjoutuu itse hoitamaan. tai sitten me kysytään, ja kysymykseen ollaan annettu lupa myös kieltäytyä, vailla herneenpalkoa nenässä! jos lasta tuputetaan isovanhemmille, niin se ei ole kohteliasta heille.
he ovat jo kerran lapsensa kasvattaneet, ja itse olleet kiinni heissä. antakaa heidän elää myös omma elämää. kyllä he sitä vastuuta kantavat, ja rakastavat lapsenlapsiaan yhtä paljon kuin ilmankin tollasta "kidutusta"!!

piti vielä lisätä;
että kaipaathan sinäökin töistä tullessas hetken huilia. niin miksi anoppisi pitäisi olla valmiustilassa joka vapaapäivällään?
kohtele anoppiasi niin kuin omaa äitiäsikin!!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
mä en voi ymmärtää mikset vie lastasi päiväkötiin tai pph:lle? anoppisi ja äitisi velvollisuuskiin ei kuulu lapsesi hoitaminen.

Ja mä taas ihmettelen sellasta anoppia tai isoäitiä, joka ei sen vertaa ajattele lapsenlapsensa parasta, että hoitaisi häntä jos kotona on. Vaan lapsenlapsi on vietävä isoon meluisaan päiväkotiryhmään, jossa hoitajat vaihtuvat, flunssat ja mahataudit leviävät ja meteli on korviahuumaavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja pulma:
voi sabira.
jos jäisit itse kotiin lapsesi kanssa. äidin kanssa lapsen on paras olla, jos noin lähetään ajattelemaan..

No mähän olen kotona lasteni kanssa. Isommat ovat toki osapäivähoidossa. Mut meillä myöskin mies tekee kahta työtä. Eikä turvaverkkoa juuri muuten sitten olekaan. Että hoidathan vaan omat asiasi. Kiitos!

Yhteistyössä