Anoppi aivopesee lapsiani uskoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivostunut

Vieras
Anoppi oli minun poissaollessani opettanut 4 v tytölle iltarukouksen, vienyt lapset kirkkoon ja ties vielä mitä muuta potaskaa heille syöttänyt, vaikka hyvin tietää, etten kuulu kirkkoon, eikä mieskään (siis hänen poikansa) ole uskovainen.

Raivostuttaa todella tuollainen viattomien lasten aivopesu. Minun puolestani saavat itse vapaasti päättää elämänkatsomuksensa sitten, kun ovat itse siihen riittävän vanhoja. Lapsille ei tarvitse mitään hihhulijuttuja syöttää.

Anoppi on tavattoman loukkaantumisherkkä, joten jos sanon hänelle asiasta, niin välit menevät taas poikki. Oltiin juuri pari vuotta jäätävissä tunnelmissa, kun anoppi haukkui sukulaiseni, koska oli käsittänyt kaikki asiat väärin ja tulkinnut täysin viattomat asiat itseään kohtaan negatiivisesti. Mies on tossukka, joka ei halua nousta äitiään vastaan, vaan pomppii tämän marttyyripillin mukaisesti.

Mitä hittoa sen eukon kanssa oikein pitäisi tehdä? Lastenhoitoapua tullaan kuitenkin tarvitsemaan myös tulevaisuudessa, joten ei viitsisi kovin pahasti suututtaa, vaikka tekisikin mieleni laukoa suorat sanat. Anopilla on ikää yli 70 v ja dementia kolkuttelee jo, joten kovin montaa vuotta hän ei enää tule olemaan tolkuissaan. Veikkaisin, että max 10 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Sulla on pokkaa viedä lapset hoitoon, haukkua, yms, mutta anopin arvot eivät kelpaa? Mee vähä ittees.

En vie, vaan appivanhemmat tulivat meille lomani ajaksi. Mies oli myös kotona. Itse ovat pyytämässä lapsia kovasti heille hoitoon. Viime kesänä tyttö oli äitini luona vajaan viikon hoidossa ja anoppi loukkaantui verisesti, kun he eivät saaneet samaa iloa. Ensi kesänä varmaan pitää jo suostua viemään lapset myös anoppilaan lomailemaan ilman meitä vanhempia.

En minäkään käännytä anoppia ateismiin, vaan kunnioitan jokaisen omaa vakaumusta. Samaa odotan muilta ihmisiltä.

Häpeäisit! Itselläsi on mielessä vaan saada hoitoapua vanhalta ihmiseltä ja moitit häntä dementikoksi!Eiköhän tuota aivopesua (vahingollista sellaista) tule ihan jostain muualta kuin taivaan isään uskovalta anopiltasi!

no tekee hyvää lapsille nähdä mikä se toinen ääripää on. ei se niin ole että joko uskotaan johonkin kovasti tai sitten ei uskota, uskohan voi olla myös jotain siitä väliltä.

Itsehän sinä olet herkkähipiäinen. Kirkossa käymisestä tai iltarukouksen kuulemisesta ei ole lapselle mitään haittaa. Kuuluuhan lapsen tietää, mitä kirkko tarkoittaa ja onhan se hienon näköinenkin. Ei lasta noin vain aivopestä. Ja dementoitumassa oleva 70-v. ei sovi lapsenvahdiksi. Ei ainakaan niin pitkäksi aikaa, että ehtisi aivopesemään. Mitäpä jos vain sanoisit, että onhan se hyvä nähdä kirkkokin, mutta ensi kerralla voisivat käydä vaikka museossa.

No jos sinä niistä lapsistasi omilla aivoillaan ajattelevia haluat niin kai siihen kuuluu senkin sietäminen että joku näyttää erilaisia tapoja ja käytäntöjä. Juttele niiden lastesi kanssa jos sua häiritsee, kerro mitä itse ajattelet (lapsentasoisesti) ja että mummo ajattelee eri tavalla ja semmoisia ihmiset on. Mä en tajua mitä pahaa tuossa nyt on. Ajattelepa monikulttuurisia perheitä, jollakin laillahan sielläkin tuollaisista "selvitään". Vaikuttaakohan tuon asian ärsyttävyyteen nyt sun omat negatiiviset tunteet tuota anoppia kohtaan? Ei kannata mennä jonkun pyhän periaatteen taakse jos niin on. Juttele se hatutus miehesi kanssa läpi ja lapsille rauhassa kerrot oman maailmankatsomuksesi jos haluat asian ottaa puheeksi.

Tuskin se mitään käännyttää yrittää, yritä ajatella positiivisesti, että haluaa näyttää omaa elämän katsomustaan lapsenlapselleen. Anna lapsen maailman avartua!!

En häpeä, vaan olen lopen kyllästynyt olemaan anopin mielivallan ja pompottelun alaisena. Häntä on yritetty miellyttää kaikin keinoin, mutta mikään ei riitä. Aina loukkaannutaan mitä ihmeellisimmistä asioista. En yksinkertaisesti edes haluaisi tavata anoppiani, mutta siitäkin sitten taas ollaan nokka nyrpyssä, kun ei saada tavata lapsenlapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaswattaja:
No jos sinä niistä lapsistasi omilla aivoillaan ajattelevia haluat niin kai siihen kuuluu senkin sietäminen että joku näyttää erilaisia tapoja ja käytäntöjä. Juttele niiden lastesi kanssa jos sua häiritsee, kerro mitä itse ajattelet (lapsentasoisesti) ja että mummo ajattelee eri tavalla ja semmoisia ihmiset on. Mä en tajua mitä pahaa tuossa nyt on. Ajattelepa monikulttuurisia perheitä, jollakin laillahan sielläkin tuollaisista "selvitään". Vaikuttaakohan tuon asian ärsyttävyyteen nyt sun omat negatiiviset tunteet tuota anoppia kohtaan? Ei kannata mennä jonkun pyhän periaatteen taakse jos niin on. Juttele se hatutus miehesi kanssa läpi ja lapsille rauhassa kerrot oman maailmankatsomuksesi jos haluat asian ottaa puheeksi.

Joo, siten ettei kukaan käännytä meidän lapsia mihinkään :). Jos käännyttäisi, emme olisi tekemisissä enää.

Mä en usko että lapsesi siitä mitenkään vahingoittui että ei kai siitä kannata vetää hermojaan!
Ihmettelen aina vaan sitä,että miksi ei voi kertoa sitä omaa näkemystään.Eikö voi vaan sanoa että en halua lastani vietävän kirkkoon jne. voihan sen tehdä nätistikin!!
Miksi kihistä kiukusta toisaalla jos toinen ei tiedä lainkaan tehneensä vastoin tahtojasi :whistle:

Mä en kyllä yli 70-vuotiaalta anopiltani edes huolis hoitoapua. Se ei oo tarpeeks nopee pysyyn meidän lapsen perässä.
Mutta on törkeätä tuputtaa lapsille uskontoa. Koita löytää parempi hoitopaikka

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yli 70v ja lastenhoitoapu mielessä?

Meidän lapsen hyväkuntoinen seitsenkymppinen mummo hoitaa mielellään lapsenlastaan. Enemmän kuin on tarvetta. Eli pelkän iän puolesta en näe rajoiteitta, mutta tuo dementin maininta saa minut vähän epäilemään tarinaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Sulla on pokkaa viedä lapset hoitoon, haukkua, yms, mutta anopin arvot eivät kelpaa? Mee vähä ittees.

En vie, vaan appivanhemmat tulivat meille lomani ajaksi. Mies oli myös kotona. Itse ovat pyytämässä lapsia kovasti heille hoitoon. Viime kesänä tyttö oli äitini luona vajaan viikon hoidossa ja anoppi loukkaantui verisesti, kun he eivät saaneet samaa iloa. Ensi kesänä varmaan pitää jo suostua viemään lapset myös anoppilaan lomailemaan ilman meitä vanhempia.

En minäkään käännytä anoppia ateismiin, vaan kunnioitan jokaisen omaa vakaumusta. Samaa odotan muilta ihmisiltä.

SINÄ päätät, kuka lasta hoitaa. Tuo loukkaantuminen kuuluu dementian alkuvaiheeseen, siis jos hänellä on oikeasti dementoiva sairaus. Alkuvaiheessa henkilö ei halua uskoa olevansa dementoitumassa, ja kaikki entisestä poikkeava (lääkkeiden laittaminen lukkojen taakse, auton ajokielto, ei saa hoitaa pieniä lastenlapsia jne.) saa tajuamaan totuuden sairauden etenemisestä. Dementoituva haluaa pitää vanhoista kuvioista kiinni kaikin keinoin. Harkintakyky ei enää toimi entiseen malliin. Siksi en mesoaisi kirkkoon viemisestäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tuskin se mitään käännyttää yrittää, yritä ajatella positiivisesti, että haluaa näyttää omaa elämän katsomustaan lapsenlapselleen. Anna lapsen maailman avartua!!

Entäs, jos minä haluaisin näyttää omaa elämänkatsomustani anopille. Tuskinpa hän siitä ilahtuisi.

Ei noi jutut pahaa tee lapselle. Älä hauku ainakaan lapsillesi anoppisi arvoja ja vakaumuksia. Anna viedä kirkkoon ja anna opetella rukoukset.
Ei ne lapset piloille mene. päin vastoin.

Minun mielestäni olet todella lapsellinen. Mutta ehkä se on vain minun näkemykseni. Toivottavasti lapsesi ei peri asennettasi ja ala boikotoida mummiaan :( .. hirveä ajatus lapsen kehityksen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
Häpeäisit! Itselläsi on mielessä vaan saada hoitoapua vanhalta ihmiseltä ja moitit häntä dementikoksi!Eiköhän tuota aivopesua (vahingollista sellaista) tule ihan jostain muualta kuin taivaan isään uskovalta anopiltasi!

Yhteistyössä