A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Onneksi sinun ei tarvitse ahdistua MIEHESI saamasta ennakkoperinnöstä. Asia ei kuulu sinulle, ja sillä hyvä. Jos anoppi ja appi ovat fiksuja/ ihan vain teetättävät lahjakirjan ammattilaisen luona, lahjakirjaan tulee merkintä, että sinulla ei ole avio-oikeutta ko paikkaan.
Meillä on molemmila, miehellä ja minulla perintömökit. En osallistu miehen mökin ylläpitoon/ käytön suunnitteluun liittyviin toimiin, koska mökki tai siis 200 m2 HUVILA ei ole minun. Appivanhemmatkin aina puhuvat siitä, kuinka meidän poikamme tulee paikkaa jatkossa hoitamaan jne. Se toinen huvila ei taas kuulu miehelleni mitenkään, eikä hän kiinnostu ko paikan asioiden hoitoon liittyvistä kysymyksistä.
Miksi ahdistua jostain, mikä kuuluu miehelle ja miehen perillisille eikä itselle?
ööh, kuuluu paljonkin koska siitä tulee meidän perheen mökki. siis otetaan se käyttöön kaikki. ja menot ym on todellakin yhteisiä niin kauan kun yhdessä ollaan. tää on on selkee meille. me listataan "sun" ja "mun" omaisuus vasta mahdollisessa ero tilanteessa. näin meillä.
Kyllä meilläkin käytetään yhdessä. Ja tietty osa rahapolitiikasta on yhteistä. Mutta en siltikään TODELLAKAAN ota stressiä miehen omaisuudesta. Miksi ottaisin? En edes tiedä, kuinka paljon hänellä on säästöjä! Ei kuulu minulle, olen hänen kanssaan rakkauden, en rahan takia.
no teillä noin, meillä erilailla. ollaan todellakin tietoisia toistemme raha ym asioista koska yhdessä elellään ja menotkin yhteisiä. en ota ressiä miehen omaisuudesta, vaan siitä kuinka minä tulen sopeutumaan paikan emännöintiin. en nyt ymmärrä.... en ressaa rahaa, vaan käytäntöä.