Anoppi kantaa rojunsa meille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "donkey"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"donkey"

Vieras
Anoppini on maailman ahnein kaikenmaailman tavaralle. Sisustustavaraa, huonekaluja jne. Hän ostaa itse koko ajan uutta ja on sen päälle kärkkymässä muidenkin kamoja. Tietenkään hän ei myöskään heitä mitään menemään.

Ja kaikki nämä hänen vanhat kamansa päätyvät siis meille. Meillä on appivanhemmilta vanhaa tuolia, pöytää, sohvaa, verhoa, ruokakalustoa, koriste-esinettä, kirjahyllyä, kukkaruukkua jne jne. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän. Olen työssäkäyvä ihminen ja joutunut kitsastelemaan niin pitkään, että nyt kun minulla on vihdoinkin rahaa ostaa omat tavarani itse niin haluan myös sen tehdä. Kaiken hyvän lisäksi minun ja anopin sisustus-staili ei tismaa yhtään. En halua yhtäkään kukkakuosista löhötuolia tähän talouteen kiitos.

Mutta miten helvetissä saan tämän tavarantulon loppumaan? Aina hän kysyy "tarvitsetteko.." ja "haluatteko..." mutta se on se ja sama mitä hänelle vastaa. Kotona huomaamme reissun päätteeksi, että jo on kassiimme sujahtanut juurikin niitä seinälautasia joille nimenomaan sanoimme "EI". Kiellot eivät auta.

Päähän ottaa. Mitä tehdä? Varastot täyttyvät kaikesta paskasta ja en ole eläissäni pistänyt kirpputoripöytää pystyyn enkä jaksaisi tehdä sitä anopinkaan tavaroille.

Mun ex-anopilla vähän sama ongelma, siihen auttaa jätesäkit ja kierrätystori, alusta asti sanoin ei kiitos meille yhtään ylimääräistä, mutta ei uskonut. Niin tilasin kierrätystorilta auton tai lainasin kaverin peräkärryä ja kippasin joko kaatopaikalle tai kierrätykseen ja sisustin/ sisustan miten haluan. Jakso tuo jälkeen päin narista mihin on hävinnyt sanoin että heitin pois koska halusin itselleni uuden sohvan, maton, kirjahyllyn jne.

Kokeile tori.fi, ainakin huonekaluja yms. isompaa kannattaa myydä ennemmin sitä kautta. Pyydät ostajaa noutamaan, jolloin suurempaa vaivaa ei tule siitäkään. Kirpputorilla menee pienempi tavara. Romut heitä surutta roskiin.

Riippuu tietty anopista, auttaako se uuden tavaran tulemiseen, että vanhat on kadonneet.

Kun anoppi seuraavan kerran kysyy, että tarvitsetko tai haluatko, sano että ei kiitos, et tarvitse, mutta voit käydä viemässä tavaran hänen puolestaan kirpparille tai kierrätyskeskukseen.

Jos anoppi ei siihen suostu, et yksinkertaisesti ota tavaraa vastaan. Jos ojentaa sulle jotain kun lähdette, niin kylmän viileästi laitat tavarat saman tien johonkin pois käsistäsi, sanot että kiitos vain, mutta ei ole tarvetta, näkemiin, ja lähdet pois.

jos anoppi on sitä maata, että alkaa jälkenepäin valitella, kun ei hänen antamiaan tavaroita ole esillä, mun mielestä on helpompi kieltäytyä niistä heti, kuin pahottaa toisen mieli kertomalla että heitti tavarat pois.

Mulle kelpaisi kyllä tuollanen tavara minkä saa myytyä/lahjotettua eteenpäin, minun anoppi pitää meitä jonain "kompostina", meille tungetaan mukaan ruuan loput, moneen kertaan lämmitetyt ja pöydällä seisoneet, ja vaikka kuinka kieltää niin pakkaa ne vaan mukaan. Sitten minä nakkaan ne lähimpään roskikseen.

No mitenkäs ne sohvat ja muut huonekalut on teille noin huomaamattomasti tulleet? Luulisi että auttaisi kun sanoisi napakasti EI. Ja jos se teidän kasseihin piilottelee jotain pikkuesineitä niin tee ihan vittuillessa niin että ens kerralla kun menette kylään niin viet ne esineet takaisin sinne anoppilaan. TAI sitten laitat nuo kamat halvalla myyntiin tai lahjoitat kierrätyskeskukseen tai köyhille.

Miten se muka huonekaluja teille kantaa? Lainaa pakettiautoa ja sitten työntää teidät pois edestä oven avatessanne ja runttaa mööpelit sissään vai? Kyllä tuossa omaa vastuuta on myös. Sinnikkäästi vaan annatte kaiken samantien takaisin.

Minäkin ihmettelen, miten se voi sujauttaa teille huomaamattomasti sohvia ja löhötuoleja mukaan.
Kyllähän ne täytyy tuoda ihan tuomalla. Oma vikasi, jos et osaa kieltäytyä.
Kyllä mä ainakin kieltäytyisin. KIeltäisin kantamasta meille yhtään mitään romua ja tarvittaesa soittaisin vaikka poliisit paikalle, jos ne vaan ajaisivat pihaan ja alkaisivat kantamaan kaikenmaailman sohvia ja muuta paskaa sisälle.

Täh? Ensimmäisessä kappaleessa lukee että "tietenkään hän ei myöskään heitä mitään menemään" mutta sitten kuitenkin kerrot että tuo teille kaikenmaailman tavaroita O_o

Tilaa pelastusarmeija hakemaan kuorma heidän kirpputorilleen, tosin sohvien pitää olla tosi hyväkuntoiset, että huolivat, ne ovat kuin ongelmajätettä. Kierrätyskeskukseenkin voi roudata tavaraa, siellä on sama sääntö lastulevyhökötyksille ja sohville, ottavat kierrätysmaksua, että saavat kaatopaikka maksut kustannettua. Punaisen ristin konttiikin voi lahjoittaa.

Tai sitten repäiset ja otat kirpputoripaikan ja roudaat ainakin ne pienemmät sisustustavarat sinne.

[QUOTE="Vieras";28503693]Täh? Ensimmäisessä kappaleessa lukee että "tietenkään hän ei myöskään heitä mitään menemään" mutta sitten kuitenkin kerrot että tuo teille kaikenmaailman tavaroita O_o[/QUOTE]

No eihän hän heitäkään menemään, hän roudaa ne ap:lle :laugh:

[QUOTE="vieras";28503649]Miten se muka huonekaluja teille kantaa? Lainaa pakettiautoa ja sitten työntää teidät pois edestä oven avatessanne ja runttaa mööpelit sissään vai?[/QUOTE]

No itseasiassa juuri näin. Paitsi omistaa itse sen verran ison auton ettei tarvitse pakua lainata. Ja kun se kieltäminen EI AUTA. Ei auta sanoa EI koska HÄN EI USKO. Ja myönnän olevani sen verran kiltti etten ala raahaamaan niitä kamoja takaisin heidän autoon kun he ovat ne juuri raahanneet meille.

Ja ei tosiaan heitä mitään pois koska työntää ne tavaransa meille.

Yhteistyössä