valitusta vaan perheen elämästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Narsismi saattaa olla "muoti-ilmiö", mutta se ei tee narsiteista yhtään vähemmän narsisteja. Ehkä muoti-ilmiössä on enemmän kyse siitä, että jos puoliso joskus sanoo poikkipuolisen sanan, ollaan heti huutamassa että tuo on narsisti sika!
Kertomasi perusteella miehelläsi on selkeitä narsistin piirteitä ja vakavaa empatiakyvyn puutetta. Tuollainen asioista natsistisesti määrääminen, huutaminen jne. ovat selkeitä merkkejä siitä, että miehelläsi ei ole tunnepuolella kaikki oikein.
Miehesi haluaa hallita sinua ja perheenne elämää turhankin vahvasti. Se ei ole merkki mistään positiivisesta.

täällä ei ole jyskiä. On noin tunnin ajomatka lähimpään. ja kyllä puhelin sähkö vesi jäte ja vakuutuslaskut on mun mielestä tärkeitä saada hoidettua. Perheen kaikki laskut on siis mun kontolla. Jos ne olis miehen vastuulla ne jäis maksamatta kokonaan.nytkin tulevasta lapsilisästä lyhennän noita laskuja. Et kun joku mietti miksen ole saanu hankittua patjaa lapselle. olen yrittänyt puhua miehelle jo keväällä et perutaan matka ja hoidetaan raha asiat sen sijaan kuntoon. Hän myy omaisuuttaan rahoittaakseen matkan ja lähtee lomalle vaikka ilman meitä kuulemma. Tänään tulee paljon hänen vieraita ja hän odottaa et hoidan tarjoilun. Olen kipeä ja talo on siivoamatta. Ja vieraat katsoo Ku huono emäntä talossa Ku talo on sotkuinen ja lattiat pesemättä. Viimeksi kun oli mun vieraita hän riiteli miksi siivosin talon heitä varten ja miksi tarjosin ruokaa heille. Niin ja hän poistui paikalta. Ystäväni ihmettelivät ääneen moista käytöstä. Sit hän kuitenki odottaa et hänen vieraat passataan viimeisen päälle minun toimestani. Tekisi mieli jättää siivoamatta ja sairastaa sängyssä koko päivä.

[QUOTE="vieras";26760851]Ei ole, ei tulis mitään koska mä määrään kyseisistä asioista enkä taivu. Tiedossa olisi siis kolmas maailmansota.

Kannattaa valita uusi kumppani, itselle sopivampi tapaus. Kun meillä sitten taas miestä ei kiinnosta kyseiset asiat, niin elämä on harmoonista.

Koiran hoito riippuu vähän siitä mitä lapsen kanssa on sovittu. Jos on sovittu että hän osallistuu jollain tietyllä tapaa koiran hoitoon joka päivä, niin silloin asiasta on ihan ok pitää kiinni. Jos taas on pakotettu hoitamaan koiraa niin ei hyvä, voisi keksiä tilalle sitten jotain muuta kotihommaa, jo ihan koiran takia. Se on ihan ok, jopa toivottavaa, että myös lapsilla on oma osansa/velvollisuutensa kotihommissa, toki kohtuudella.[/QUOTE]

tota millä oikeudella sä määräät noista asioista ottamatta huomioon miehes mielipidettä??? oot ihan samanlainen kuin ap:n mies.

Meillä asiat päätetään yhdessä.

Mä en oikeasti ymmärrä ap:n kaltaisia naisia. En tippaakaan. Tosi julmaa käytöstä mieheltäsi vanhinta lastanne kohtaan. Mies tuskin tosta muuttuu. Sääliksi käy teiän lapsia jollet älyä erota hyvän sään aikaan. Muutenkin jos asutaan perheenä on huonekalut, kodinkoneet, kukkapenkit yms. yhteisiä, niistä tehdään päätökset yhdessä.

Nyt ap mieti asiaa ulkopuolisen silmin. Mitä sanoisit tuossa tilanteessa olevalle tutulle?
Ei kukkapenkit ja huonekalut ole tärkeitä vaan ne lapset, joiden elämään tuollainen ilmapiiri vaikuttaa. Ero ei varmastikaan ole helppo, mutta jos mies ei laskunmaksustakaan osaa huolehtia, saatika sitten lapsista (he kasvavat kieroon tuossa perhemallissa), niin ero on väistämättä paras ratkaisu.
Sinun ap on nyt mietittävä lastesi parasta, ei mitään huonekaluja tai omakotitaloja. Jätä huomiotta miehen uhkalut yms. , varsinkin jos kerran teillä on ulkopuolisen ihmisen todistus miehen käytöksestä.

Harmi että ihmiset ei uskalla erota paskasta suhteesta sen takia että elintaso tippuisi. jos jo nyt maksat laskut ja muut pakolliste, miten tilanne muuttuisi jos asuisitte lasten kanssa vuokrakämpässä keskenänne? Sossusta saisitte varmasti tukea ja kelasta asumistukea, mikäli tarvetta on ainakin ensi alkuun.

[QUOTE="kinder";26761467]tota millä oikeudella sä määräät noista asioista ottamatta huomioon miehes mielipidettä??? oot ihan samanlainen kuin ap:n mies.

Meillä asiat päätetään yhdessä.[/QUOTE]

Ihan sillä "oikeudella" että mun miestä asia ei haittaa eikä kiinnosta. Jos häntä kiinnostaisi, tämä ei tietenkään toimisi.

Siksi kehoitankin hankkimaan kumppanin sen mukaan miten sovitte yhteen. Meillä nyt vaan on tälläinen suhde, missä verhon värin (+ niiden oston, pesun, silittämisen ja ripustamisen) sekä kaappien järjestyksen (+ siivouksen ja ylläpidon) hoitaa minä.

Aivan järkkyä tuollainen puolison ja lasten herättäminen yöllä! Kaikki aikuiset ja täyspäiset ihmiset tietävät, että kukaan ei ole silloin parhaimmillaan, joten on aivan turha vatvoa mitään asioita yöllä, saati herättää lapset unestaan ja vielä useita kertoja. Lastensuojelu pitäisi soittaa paikalle heti, kun tilanne on kaiken kaikkiaan noin huono. Minusta tuntuu että ap on joutunut jo siihen suohon, että itsetunto on mennyt ja kokee ansaitsevansa aivan käsittämättömän huonoa kohtelua, muuten en ymmärrä miten kukaan suostuu moisessa tilanteessa elämään.