anoppi kyni pojan hiukset, peekele sentään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja änkkäränkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

änkkäränkkä

Vieras
Elikkä poika 2v. oli illan anopilla hoidossa kun minä ja mieheni oltiin töissä. Toi pojan nukkumaan ja odotti että minä tulen kotiin. Kertoi sitten että hän oli leikannut pojan etuhiukset, oli kuulemma tullut vähän liian lyhyet... ja jos se sanoo noin niin voin vaan kuvitella että on todella lyhyet! Pojalla on vaaleat enkelin kiharat- Minä en ole pyytänyt leikkaamaan ja oli saanut jäädä väliin leikkaus. Vaivoin sain hillittyä itseni kun naureskellen kertoi! Mielestäni anoppi toimi vääri. Mitä mieltä olette? mitä tekisit jos anpooi toimisi noin. Mulle tuli "huonoäitifiili" osaa edes pojan hiuksista pitää huolta.

No minä olen sitä mieltä että kynsien ja hiusten leikkuu kuuluu vanhemmille, ei anoppi koskaan ole näitä harrastanut mutta taatusti vetäisin herneet nenuun

Kerran anoppi tuumaavas että pitäisi ......:n hiukset leikata.....minä siihen sanoin että siitä minä en todellakaan tykkää että minun tietämättä/tahtomatta mennään hiuksia leikkaamaan.Eipä ole anoppi ikinä mitään tehnytkään.

No huh. Kyllä mä voisin vähän avautua, jos joku menis kysymättä nyrhimään meidän likkojen hiuksia.
Itse yleensä tasaan esikoisen otsatukan, kun on tarvetta. Jos haluaa kasvattaa, niin saa sen kasvattaakin.

Mä en edes osaa kuvitella, että kukaan meidän sukulaisista menisi tuollaista tekemään ilman lupaa.

Meillä on niin, että mä haluan että jo pienillä pojilla on "miehen tukka". Anoppi taas esittelee ylpeänä poikiensa vauvvakuvia enkelinkiharoineen. Kysyi joskus multa, eikö ookin söpöjä. Sanoin joo, mut ne on POIKIA, miks niillä on noin pitkät hiukset. Ja sitten vähän sananvääntöä päälle aiheesta minä leikkaan poikani hiukset heti kun kasvavat yli korvan ja anoppi tähän kauhistelemaan, että pikkulapsilla sais olla kiharat esillä... Joo ja järkevä, ajankohtainen tilanne oli päällänsä. En tuolloin ollu vielä edes raskaana :D

Meillekkin kävi näin, mutta poika oli oikiasti hiustenleikkuun tarpeessa.Mutta ei ole oikein ollut suostuvainen tuonne parturin penkkiin meniä, kun Anoppi ekaa kertaa raijas poikaa parturiin, niin poika sai kammon, oli huutanu koko parturireissun alusta loppuun.
Anoppipa aatteli sit, että hää leikkaa, ku on pojalla niin pitkä tuo etutukka :headwall: :headwall: Ja tuloshan oli sen näkönen.Jos olisin het hoksannu, et mummu on leikannu, niin olisin käskeny viiä kampaajalle ja maksattanu. mut enpä hoksannu ennenku anoppi oli jo kaakan :kieh: :kieh:
Ei muuten enään puutu meijän hiusten leikkuu asioihin :laugh: :whistle:

meillä anoppi saksi tytön etutukan kun oli kuulemma silmillä.. joo, tarkotuksella kasvattelin sitä. Tyttö oli 2v. eikä ite siihen osannut sanoa mitään, ja ne oli vielä niiiiiiin epätasaiset ja lyhyet......... Onneksi tukka kasvaa (sanoo henkilö jonka hiukset parturi pilasi permanentilla purukumimöykyksi ja jotka irtoilivat pesussa tuppoina)

Mä olisin maininnu anopille asiasta, varsinkin jos olis ilman lupaa menny leikkomaan. Onneksi mun anoppi ei ainakaan vielä ole tommosta tehny, eikä varmaan tuu tekemäänkään. Olisin varmaan justiinsa suomentamassa pari valittua sanaa.

Meillä kun tyttö oli illan hoidossa serkkuni luona ja oli tytöllä etuhiukset päässy vähän pitkiksi niin tämä mun serkkuni kysyi etukäteen että saako hän vähän leikata noita etuhiuksia kun ovat jo silmillä. Hän on kylläkin parturi-kampaaja, mutta sanoin että ei haittaa vaikka leikkaa. Tietää kyllä tarkalleen millasen mallin haluan tytöllä hiuksissa olevan kun on leikannu aikasemminkin tytön hiukset.

Meillä anoppi ei enää kyni muksujen hiuksia, ehkäpä sen takia ku isoimmat on jo murkkuja. Joskus on antanut pojille suoraan rahan hiustenleikkuuseen :)Noi isot pojat ei halua hiustenleikkuuta :0

Mun anoppi kyllä leikkelee meidän lasten hiuksia, mutta mainitsee asiasta aina etukäteen. Annan yleensä mummille ihan vapaat kädet noiden tukkien kanssa, saa lasten kanssa keskenään keskustella miten leikataan vai leikataanko ollenkaan :D

Noh, noh. Meillä mun oma äiti harrastaa samaa. Jankutti ja jankutti leikkuusta ja sanoin ettei tartte, että mennään sitten kampaajalle. Heti kun silmä vältti sakset kävi. Lyhyet niistä tuli, kauhuissani olin, mutta tiiättekö mitä? Hiukset kasvaa ;)

Nii ja vinkkinä. Jos anopin omatahtosuus on tota luokkaa, älä jätä hoitoon! Meiän pirpana ei ole mummolla vielä ollut yökylässä lainkaan. Kaukanakin mummo on, mutta suoraan sanoen en ihan pienenä ees uskalla jättää sinne, sen verran uusavuton mummosta on lasten suhteen tullut.