Anoppi on "sairaana"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Anoppi soittaa parin tunnin välein ja valittaa, että on huono olo. Alkoi toissailtana. Ensin hän luuli, että on tulossa vatsatautiin. Sittemmin hän muisti olleensa ison osan päivästä ulkona auringonpaisteessa. Kysyin, onko hän muistanut juoda, niin juu, oli hän. Neljä kuppia kahvia. :|

Sanoin, että kahvi poistaa nestettä, juo vettä. No, eilen illalla, ekan vrk:n jälkeen hän soitti voipuneena sohvalta. Vettä on kuulemma nyt sitten juotu urakalla. Olo oli silti "kummallinen", vatsassa, rinnassa ja päässä tuntuu omituiselta. Kysyin, mitä hän on syönyt, niin ei kuulemma mitään. :o Kun jos vaikka onkin vatsatauti, niin ei voi syödä. Käskin hänen kuitenkin ottaa suuhunsa jotakin suolaista. Vuorokausi pelkkää vettä..!

Tänään hän on taas soitellut, yhä on omituinen olo. Vesi oli sentään vaihtunut edes osittain vissyyn, mutta ruokaa hän on syönyt viimeksi toissapäivänä.

Mä mietin, onko anoppi vähän hönö, tyhmentääkö tuo nestetasapainon heittely häntä nyt väliaikaisesti vai ajaako hän takaa sitä, että menisin sinne häntä huomioimaan? Kuitenkin hän on sanonut, ettei lasta saa viedä sinne saamaan mitään tartuntaa. Mitäköhän mä nyt sitten teen? Menen sinne ja pakotan murkinalle vai?

Mene ja pakota syömään jotain!! jos on oikeesti ollu nestepaastolla vajaa pari vuorokautta niin ei ihme, että on huono olo! Ja kyllä helle ja nestetasapainon heittely voi tehdä ihmisestä, varsinkin vanhuksesta, vähän hönön. :)

Käske lääkäriin, siellä aavat puhuvat järkeä.

Jos vatsatauti on tullakseen, se tulee kyllä nopeasti, eikä viiveellä. Eikä syöminen haittaa. Tulee ulos, jos tulee ja pysyy sisällä, jos pysyy. Taitaa vaivata helle ja ikä yhdessä. Ja ehkä on yksinäinen.

Mikähän olis hyvää syötävää, jos mä teksisin sille jotakin, veisin ja söisin sen kaverina. Suolaista, mutta ei kauhean raskasta... Sillä on verensokeritkin tähän mennessä kyllä laskeneet tosi alas, se kumminkin yleensä syö jopa yli tarpeen. On tässä elimistöllä ihmettelemistä.

Jas kun ei sen vertaa voi, että pistäisi kokeeksi suuhunsa jotakin, vaikka olen asiasta sanonut monta kertaa. Ääässstt!

Onko se sen tyyppinen, että ruikuttaa turhista ja sairastaa milloin mitäkin? Vai olisiko sillä ihan oikeasti joku hätänä? Jos voisi olla, niin sinuna kävisin katsomassa.

Mä olisin sen verta ilkeä, että soittaisin hätäkeskukseen ja sanoisin, että anoppi valittelee huonoa oloa ja kertoisin tuon mitä ap juuri kertoi, eli ei ole syönyt mitään jne. Pyytäisin jotain sairaanhoitajaa yms. käymään siellä tarkistamassa onko tosiaan niin heikossa kunnossa (selittäisin siis etten itse pääse paikalle mitenkään eikä kukaan muukaan pääse). Pääsisi anoppi sitten tippaan jos ei muuta.

Sillä on suunnilleen kerran vuodessa jotakin omituisia päähänpistoja, mietin, että olisiko tämä nyt tämänvuotinen keikka, vai liekö ihan aito tilanne. Hän siis saattaa esim. kinastelun päätteeksi teeskennellä pyörtyvänsä tms. Mutta noin yleensä hän ei esitä mitään sairauksia, ennemminkin kehuu, miten hyvin pärjää krempoistaan huolimatta

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikähän olis hyvää syötävää, jos mä teksisin sille jotakin, veisin ja söisin sen kaverina. Suolaista, mutta ei kauhean raskasta... Sillä on verensokeritkin tähän mennessä kyllä laskeneet tosi alas, se kumminkin yleensä syö jopa yli tarpeen. On tässä elimistöllä ihmettelemistä.

Jas kun ei sen vertaa voi, että pistäisi kokeeksi suuhunsa jotakin, vaikka olen asiasta sanonut monta kertaa. Ääässstt!

Joku keitto? Jauhelihakeitto ois ainakin nopee ja helppo tehä. Ja vanhempien ihmisten logiikka on joskus, eh, erikoista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olisin sen verta ilkeä, että soittaisin hätäkeskukseen ja sanoisin, että anoppi valittelee huonoa oloa ja kertoisin tuon mitä ap juuri kertoi, eli ei ole syönyt mitään jne. Pyytäisin jotain sairaanhoitajaa yms. käymään siellä tarkistamassa onko tosiaan niin heikossa kunnossa (selittäisin siis etten itse pääse paikalle mitenkään eikä kukaan muukaan pääse). Pääsisi anoppi sitten tippaan jos ei muuta.

Miks pitäisi olla ilkeä, jos toi anoppikaan ei ole ilkeä?
Tollainenhan voi osittain olla psykosomaattistakin, jos se asuu yksin ja haluaisi jonkun käymään siellä. Kyllä mä menisin käymään, katsomaan että on kunnossa ja laittaisin sille jotakin sapuskaa.

Ainut, ettei häkestä ihan äkkiä lähetetä ketään paikalle, jos soittaa toisen puolesta eikä ole ite siinä paikalla. Kehottaa korkeintaa potilasta itseään soittamaan.

Juuri näin. Sitten kun jollain on ihan oikea hengenhätä, niin ei riitäkään auttajia, kun ovat tarpeettomasti nestehukkaisen luona.. Eiköhän olisi järkevämpää mennä vaikka ensin itse katsomaan anoppia ja pistää se syömään ja mikäli sairaalahoitoa tarvitsee, niin viedä se sinne.

No haloo. Kyllä jonkun sinne on mentävä sitä kattoo!!! Vanha kansa ei valittele turhia, ja sitäpaitsi jos joka päivä soittelee ni menkää sinne. Helteet voi aiheuttaa vaikka sydänkohtauksen iha terveellekki. Lääkäriin viette hänet!!! HETI

Voisin tosiaan keiton tehdä ja käydä vilkaisemassa. Mies tulee tunnin päästä kotiin, olkoon sitten pienen kanssa kotona. Matkaa kertyy, mutta ei se meikäläisen elämäkään kai yhdestä reissusta ole kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Ainut, ettei häkestä ihan äkkiä lähetetä ketään paikalle, jos soittaa toisen puolesta eikä ole ite siinä paikalla. Kehottaa korkeintaa potilasta itseään soittamaan.

Eikä tämä muutenkaan ole sellainen case mistä soitetaan hälytyskeskukseen. Eikö ihmiset oikeesti tajua, että sinne ei soiteta turhaan tai ilkeyttään tms.

Vai pitäiskö itse asiassa sittenkin ottaa muksukin matkaan mukaan..? Ei sillä anopilla sitä mahatautia kyllä mitenkään voi olla, niin jos lapsenlapsi vaikka virkistäisi. Nähtäisiin sitten sekin. Jos ei virkisty, niin on tosi kyseessä.

Yhteistyössä