Anoppi on "sairaana"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No haloo. Kyllä jonkun sinne on mentävä sitä kattoo!!! Vanha kansa ei valittele turhia, ja sitäpaitsi jos joka päivä soittelee ni menkää sinne. Helteet voi aiheuttaa vaikka sydänkohtauksen iha terveellekki. Lääkäriin viette hänet!!! HETI

Ja pitää muistaa, että naisilla sydänkohtausoireet voivat tosiaan olla erilaiset kuin miehillä. Voi olla palan tai paineen tunnetta kurkussa, pallean kohdalla ja/tai selässä. Minäkin käyttäisin hänet varan vuoksi lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vai pitäiskö itse asiassa sittenkin ottaa muksukin matkaan mukaan..? Ei sillä anopilla sitä mahatautia kyllä mitenkään voi olla, niin jos lapsenlapsi vaikka virkistäisi. Nähtäisiin sitten sekin. Jos ei virkisty, niin on tosi kyseessä.

ota vain.. tuskin on mahatautia jos anoppi ei ole oksentanu/ripuloinu ja voithan pitää sen ensin erillään.
Ensin käsket anopin viileään suihkuun ja sit syömään!! Jos on kovin huonovointisen oloinen ni soita suosiolla lanssi paikalle tai vähintää vie päivystykseen (jos päivystykseen matkaa ni järkevänpi soittaa lanssi)

Alkuperäinen kirjoittaja dr:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olisin sen verta ilkeä, että soittaisin hätäkeskukseen ja sanoisin, että anoppi valittelee huonoa oloa ja kertoisin tuon mitä ap juuri kertoi, eli ei ole syönyt mitään jne. Pyytäisin jotain sairaanhoitajaa yms. käymään siellä tarkistamassa onko tosiaan niin heikossa kunnossa (selittäisin siis etten itse pääse paikalle mitenkään eikä kukaan muukaan pääse). Pääsisi anoppi sitten tippaan jos ei muuta.

Juuri näin. Sitten kun jollain on ihan oikea hengenhätä, niin ei riitäkään auttajia, kun ovat tarpeettomasti nestehukkaisen luona.. Eiköhän olisi järkevämpää mennä vaikka ensin itse katsomaan anoppia ja pistää se syömään ja mikäli sairaalahoitoa tarvitsee, niin viedä se sinne.

Ainakin Helsingissä on ns. tavallisia ambulansseja, mutta myös tälläisiä tapauksia varten kiireettömiä ambulansseja jotka hoitaa juuri tälläisiä juttuja!
Tiedän kun itse (valitettavasti ) joudun käyttämään sitä välillä lapseni takia.

Siellähän anoppi oli kukkia kastelemassa pihalla, kun menin. Oli kuulemma olo parantunut, kun oli syönyt pari leipää ja limsan. Kun mä lähdin, niin sohva kutsui taas. :|

Oliskos kellään ehdottaa mitään harrastusta tai vastaavaa, jota mä markkinoisin tuolle anopilleni, että se pääsisi näkemään ihmisiä muutenkin kuin kauppareissulla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siellähän anoppi oli kukkia kastelemassa pihalla, kun menin. Oli kuulemma olo parantunut, kun oli syönyt pari leipää ja limsan. Kun mä lähdin, niin sohva kutsui taas. :|

Oliskos kellään ehdottaa mitään harrastusta tai vastaavaa, jota mä markkinoisin tuolle anopilleni, että se pääsisi näkemään ihmisiä muutenkin kuin kauppareissulla?

Jos se vasta kuusissakymmenissä on, niin työ, vaikka osa-aikaisenakin. Tulee jotain sisältöä ja merkityksellisyyttä elämään.

Yhteistyössä