anoppi pettyi kun ei kuuluta enää kirkkoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Sai tietää miehen veljen kautta asiasta täsä vasta. Nyt sit iltasella ku mies meni käymään ni joutu saman tien kuulusteluun, et miksi on erottu kirkosta. Että kielletäänkö Raamattu, ja että "pitäishän sitä johonkin kuulua". Voi voi... :D Jotenki niin huvittavankin tärkeä asia niille tuo kirkkoon kuuluminen.

Ja jännä juttu se, että ku mun vanhemmat (vanh.lestadiolaisia) sai kuulla että ollaan kirkosta erottu, ni ne ei ollu moksiskaan asiasta! Kysyi ainoastaan että miks, kirkollisverojen takiako, mut ei minkäänlaista isompaa kuulustelua. Ja sit anoppi, joka vaan kuuluu kirkkoon ja on ehkä vähän tavallista "uskovaisempi" ni hän sit ottaa niin raskaasti sen asian. Mut eipä hän edes tiedä että kirkkoon kuulumatonkin voidaan haudata kirkon maalle (siitäki oli ollu jotain puhetta kuulustelussa..).

Saapa nähä kommentoiko mulle mitenkään asiasta...Tuskin, ei se oo ruukannu puhua meijän asioista ku vaan miehelle.

Mun vanhemmilleni on ollut tosi kova paikka, kun minä ja likka ei enää kuuluta kirkkoon. Junnukin luultavasti eroaa kirkosta heti, kun täyttää 18 vuotta. Mun vanhempani ovat ajatelleet kuolemaa siinä "jälleennnäkemisen toivossa" ja kun nyt ovat tajunneet, että eivät tule mua tai likkaa siellä taivaassa koskaan tapaamaan, ovat olleet aika surullisia. Onneksi sentään mun siskoni ja hänen lapsensa ovat menossa taivaaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Tähän sen verran, ettei sinne taivaaseen mennä kirkkoon kuulumalla vaan uskomalla Jeesukseen ja syntien sovitukseen.
Tiedän tuon ja niin tietävät mun läheisenikin. Se ei kuitenkaan miksikään muutu, että minä ja lapseni mennään toiseen suuntaan. Ja se, että tämä asia on erityisesti äidilleni tosi vaikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Tähän sen verran, ettei sinne taivaaseen mennä kirkkoon kuulumalla vaan uskomalla Jeesukseen ja syntien sovitukseen.
Tiedän tuon ja niin tietävät mun läheisenikin. Se ei kuitenkaan miksikään muutu, että minä ja lapseni mennään toiseen suuntaan. Ja se, että tämä asia on erityisesti äidilleni tosi vaikea.

lapses voi muuttaa suuntaa

Mun sisko avomiehensä kanssa erosivat kirkosta, niin minulle se oli aika järkytys :/
En ole edes vanha, mut jotenkin vain kolahti, että miksi?? :o Pelkän rahan takiako?
Nyt tää sisko sitten haaveilee kirkkohäistä, juuh.. :/
Rahan takia kirkosta eroamista en ymmärrä, mut sen ymmärrän, että syy on joku elämänkatsomuksellinen tj.