Anoppi taas ketuttaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari harmaana

Vieras
Miten se onnistuu päästämään suustaan aina jotain tökeröä..?

Miehelläni on yksi sisko, joka hänkin nyt odottaa esikoistaan ihan kuin minäkin. Meille syntyy vielä tämän vuoden puolella, heille alkukeväästä -09. Mies tuumasi anopille yks päivä, että "ne mun yhdet suorat housut vois antaa "Mikolle" (siskonsa mies) kun ei ne mulle enää mahdu.
Anoppi vastasi tähän, että "Joo, sittenhän Mikko voi pitää niitä TEIDÄN ristiäisissä ja MEIDÄN ristiäisissä.."

Siis mitä helv*****ä?? Mikä ihme teidän ja meidän?? Anoppi vielä toisti lauseen hetken kuluttua ihan samalla tavalla, että ei ollut vahinko. Miksi hänen poikansa lapsen ristiäiset ovet "teidän" ja tyttärensä lapsen ristiäiset ovat "meidän"??
Kun molemmat lapset on hänelle ihan tasan yhtä paljon omia ja niin on syntyvät vauvatkin!!
Asutaan kaikki ihan samassa kaupungissa ja ollaan tekemisissä suht yhtä paljon, että siitä ei pitäisi olla kiinni.

Ärsytti jo muutenkin tässä jokunen viikko sitten kun selailin anoppilassa matkaopasta ja sanoin miehelleni, että "olispa kiva lähteä joskus tammi-helmikuussa jonnekin lämpöseen viikoksi.." Anoppi suunnilleen slaagin saaneena rääkäisi, että "Ette te voi minnekään mennä kun "Liisalla" on silloin laskettu aika!!" Ööh.. Siis miksi me ei voitaisi olla ulkomailla jos miehen siskolla on laskettu aika??

Sanoinkin sitten anopille, että kunhan haaveilin ja ei kai siellä Liisan synnytyksessä meitä tarvita? Sitä paitsi aika haarukka oli aika laaja. Ja itsehän juuri varasit viime viikolla itsellesi ja appiukolle viikon matkan joka on juuri ja tasan meidän laskettuna aikana.. "Niin mutta kun......" Ei mitään järkevää selitystä.

Siis ihan ihme juttua ja ärsyttää.... Jokunen vuosi sitten mies ja siskonsa istuivat keittiön pöydän ääressä ja anoppi otti miestäni olkapäästä kiinni ja sanoi, että "mitä mun lempilapsi??" Pikkuisen särähti korvaan meitä muita pöydässä olijoita... Vaikka silloin "vetikin" miehen suuntaan niin ihan yhtä paljon ärsytti miehen siskon puolesta joka istui vieressä ja kuuli äitinsä sanat.

Aikooko se päästää tuollaisia suustaan lastenlastenkin aikana????

Niin se vaan on, vaikka mitä väitetään: vanhemmilla on lempilapsensa. Korrektia olisi väittää tietenkin muuta. Minunkin äitini pitää sisarestani enemmän kuin minusta, ja näin on ollut aina. Tämän lapset ovat etusijalla jne. Minkäs teet.

Itsekin muistan lapsuudestani, että mummolassa minun kuvani oli eri huoneessa kuin muitten serkusten. Äitinikin muistaa tämän. Ja kaveri kertoi, että heidän mummolassa on esillä vain ylioppilaaksi lukeneet lapsenlapset.

En halua lapselleni samaa kohtaloa, että aina on mummon mielestä se kakkonen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Niin se vaan on, vaikka mitä väitetään: vanhemmilla on lempilapsensa. Korrektia olisi väittää tietenkin muuta. Minunkin äitini pitää sisarestani enemmän kuin minusta, ja näin on ollut aina. Tämän lapset ovat etusijalla jne. Minkäs teet.

No minä ainakin väitän ihan muuta.
Ikävää jos näin jossain on mutta ei kaikilla näin onneksi ole!!

Musta tulee ehkä muutamien vuosien sisällä anoppi. En haluaisi, mutta se ei ole mun päätettävissäni. Anoppius on naisimmeisen elämässä ehkä yksi vaativimmista asioista ja mieluummin ottaisin vaikka syyliä ja peräpukamia.

Teidän ja Meidän. Oikeastaan ymmärrän tuon ihan hyvin. Mutta ymmärrätkö sinä, jos koitan vähän selventää? Kun tyttäreni aikanaan pariutuu ja tekee lapsia, tulen olemaan edelleen hänen elämänsä -omia lapsiaan lukuunottamatta - tärkein nainen. Koska olen hänen äitinsä ja ainakin toistaiseksi sekä omasta että tyttäreni mielestä varsin hyvä sellainen. Kun poikani aikanaan pariutuu, minä poikani elämöän ykkösnaisena jäänkin taka-alalle ja miniäni ottaa sen paikan. Ihan niinkuin kuuluukin. Mä voin sanoa omalle tyttärelleni asioita, joita ei tulisi mieleenikään sanoa miniälleni. Ja mun tyttäreni puhuu mulle asioista, joita taas miniäni ei ikinä puhuisi anopilleen vaan omalle äidilleen.

Otan osaa. Jotkut vaan on tollasia. Mulle tulis jännetuppitulehdus jos kirjoittaisin kaikki anopin vittumaiset puheet ja ilkeät vihjailut.

Tänään viimeksi miehen kanssa päätettiin, että katotaan sitten aikaisintaan parin kuukauden päästä mistä tuulee. Mies loukkaantui siis myös.
Oikeasti se on anoppipuoli, koska miehen äiti on kuollut jo 15 vuotta sitten. Nyt olaan 8 vuotta koitettu LASTEN TAKIA tulla tuon ääliön kanssa toimeen. Jos lapsia ei olisi, en olisi mummuun ja pappaan missään yhteydessä. Lapset jostain syystä siitä tykkää, joten heidän takiaan koitamme miehen kanssa kestää.... ja kestää... ja kestää...

Miehen isä on 90% ajasta ok, mutta niin armottoman tossun alla, että sääliksi käy sitäkin miestä. No itsehän on vaimonsa valinnut.
Anoppini luonne pähkinänkuoressa: Kaikkien vittumaisten tekopyhien jeesustelijoiden kuningatar.

Mutta tuohon sun tilanteeseen:
Tee oman perheen lomavalinnat teidän aikataulun mukaan. Mä sun tilanteessa tilaisin lomamatkan just siihen kälyn la:n viikolle.

Odota kun lapsukaiset ovat syntyneet. Ehkä käykin niin, että te saatte ihanan rauhallisen ja tyytyväisen hymynassu vauvan ja kälylles tulee koliikki vauva joka ei ole koliikin mentyäkään koskaan tyytyväinen, ainakaan anopin sylissä. (nyt mä laittaisin tähän sellaisen virnistys-naaman, jos vain osaisin. Miten te ne saatte tehtyä?)

Koita jaksaa. Isovanhemmat ovat pienille tärkeitä. Oli ne miten törkeitä vanhempia kohtaan tahansa. Hammasta purren vaan. Ajan kanssa sitä oppii kohauttelemaan olkiaan. (Lasten aikana ei tietenkään saa puhua mitään pahaa mummusta ja papasta)

Tsemppiä! *halaa*

Kiitos.. Mä vaan luulen, että meillä käy just niin, et meille tulee se riiviölapsi.. ;) Mua on pidetty pienenä valjaissa ja anoppi on useaan otteeseen kertonut kuinka heidän lapsilla ei ole koskaan ollut uhmaikää.. jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Musta tulee ehkä muutamien vuosien sisällä anoppi. En haluaisi, mutta se ei ole mun päätettävissäni. Anoppius on naisimmeisen elämässä ehkä yksi vaativimmista asioista ja mieluummin ottaisin vaikka syyliä ja peräpukamia.

Teidän ja Meidän. Oikeastaan ymmärrän tuon ihan hyvin. Mutta ymmärrätkö sinä, jos koitan vähän selventää? Kun tyttäreni aikanaan pariutuu ja tekee lapsia, tulen olemaan edelleen hänen elämänsä -omia lapsiaan lukuunottamatta - tärkein nainen. Koska olen hänen äitinsä ja ainakin toistaiseksi sekä omasta että tyttäreni mielestä varsin hyvä sellainen. Kun poikani aikanaan pariutuu, minä poikani elämöän ykkösnaisena jäänkin taka-alalle ja miniäni ottaa sen paikan. Ihan niinkuin kuuluukin. Mä voin sanoa omalle tyttärelleni asioita, joita ei tulisi mieleenikään sanoa miniälleni. Ja mun tyttäreni puhuu mulle asioista, joita taas miniäni ei ikinä puhuisi anopilleen vaan omalle äidilleen.

Meillä ei kyllä noin ole , miniät ovat niin mukavia ettei mitään eroa tyttäreni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos.. Mä vaan luulen, että meillä käy just niin, et meille tulee se riiviölapsi.. ;) Mua on pidetty pienenä valjaissa ja anoppi on useaan otteeseen kertonut kuinka heidän lapsilla ei ole koskaan ollut uhmaikää.. jne..

Kaikkea on turha uskoa ;) . Munkin mies on osannut lukea ja kirjoittaa 3 vuotiaana, ei ole ollut koskaan uhmaa ja aina ollut koulun priimus jne... :whistle:

Niin se aika kultaa muistot jos niin haluaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
anoppi on useaan otteeseen kertonut kuinka heidän lapsilla ei ole koskaan ollut uhmaikää.. jne..

anopillasi on dementiakin. ;)

Niinpä.. Kysyin kyllä, että eikö se ollut uhmaa kun Liisa 3v potki poikavauvaa aina kun imetit? Tai se kun Liisa kakkasi tahallaan lattialle monia monia kertoja jne.. "Öh.. Niin mutkun mutkun.. Jos me oltiin vaikka kaupassa ja lapset pyysi karkkia ja jos minä sanoin, että nyt ei osteta, niin IKINÄ ne ei sanonu vastaan tai alkanu itkeä.." *ja taas täydellisen äidin ilme kasvoilla*

on tainut aika kullata anopin muistot :D

Periaatteessa ihan sama onko se "teidän" vai "meidän" mutta ehdottomasti molempien pitäisi olla sama.

Missä juhlat järjestetään? Ehkä suvussa on tapana viettää ristiäiset mummolassa ja jo etukäteen on sovittu, että tyttären lapsen ristiäiset juhlitaan anoppisi luona.

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:

Kaikkea on turha uskoa ;) . Munkin mies on osannut lukea ja kirjoittaa 3 vuotiaana, ei ole ollut koskaan uhmaa ja aina ollut koulun priimus jne... :whistle:

Fiksu 3vee miehes ollu :D

Ei ole kummankaan ristiäisistä puhuttu vielä mitään.
Ja käly ei edes ole yhtään innoissaan lapsesta. Puhuu vaan suureen ääneen kuinka heillä lapsi ei tule olemaan yhtään sen arvokkaampi kuin koiratkaan. Että karvalapset on samanarvoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:
Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:

Fiksu 3vee miehes ollu :D

Eikö ;) ? Ja on se kumma, kun meidän lapset ei osaa saman ikäisenä ;) . Vissiin kasvatuksessa pahasti vikaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ei ole kummankaan ristiäisistä puhuttu vielä mitään.
Ja käly ei edes ole yhtään innoissaan lapsesta. Puhuu vaan suureen ääneen kuinka heillä lapsi ei tule olemaan yhtään sen arvokkaampi kuin koiratkaan. Että karvalapset on samanarvoisia.

Jos sitä ottaa päähän kun mummu on tunkemassa iholle

Luultavasti ja äidillä ja tyttärellä voi olla iso riita aikas monesta asiasta. Kun äiti on jo valmiiksi ristiäisissä pidettävät housutkin päättänyt.

Tavallaan ymmärrän sillä meiän lapset on aina ollut kakkosina verrattuna miehen siskon lapseen anopin silmissä. Toki on ollut hyvä mummo meidänkin lapsille ,mutta kyllä hänen tyttärensä lapsi on mennyt meidän lasten edelle. :(

Mutta toisaalta taas toimii toisinkin päin, sillä oma äitini on läheisempi meidän lapsiin kuin veljieni lapsiin. Toisaalta aika luonnollista..

Yhteistyössä