Anoppi taas loukkaantui turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alun perin oltiin siis sovittu, että mies käy viemässä anopin lahjat hänelle tänään, kun käy siellä päin kaupassa. Anoppi soittikin, että ei tarvitse, hän tuleekin piipahtamaan meillä. Sanoin että ok, se sopii. Kun hän tuli, meillä oli kauhea härdelli.
Olin pesemässä saunaa ja lanttulaatikko oli uunissa, lapsilla oli kavereita kylässä. Kävin tervehtimässä anoppia, käytiin tupakalla, juteltiin ja sanoin että pesen äkkiä saunan loppuun, anoppi jäi katsomaan lasten kanssa telkkaria. Tarkoituksenani oli että keitän sitten kahvit kun olen siivonnut saunan loppuun.

Kun tulin sieltä, ei anoppia missään. Lapset sanoi että mummi lähti jo.
Oli lähtenyt mulle mitään sanomatta, siis mitähäh :0 Loukkaantui, kun hänelle ei pidetty seuraa.
Vähän ajan kuluttua tuli tekstari :" Olen sittenkin koko joulun xxx:llä (miehen sisko" (Oltiin sovittu, että on jouluaaton miehen siskolla, tulee sitten joulupäiväksi meille.)
Laiton vaan vastauksen että: Asia selvä!

En tajua tollaista. Itse haluaa tulla meille extempore, sitten suuttuu kun mulla onkin joku homma kesken, enkä ehdi heti kahvittelemaan ja juttelemaan vaan hänen kanssaan.
Edellisen kerran otti todella verisesti nokkiinsa miehen veljelle, kun häntä ei kuulemma huomioitu tarpeeksi lapsenlapsensa synttäreillä.

Mä olin tuolla synttäreillä, tilanne oli mielestäni ihan normaali.
Kun anoppi tuli sinne, tervehdittiin ja pyydettiin istumaan muitten vieraitten kanssa olkkariin. Muttei erityisesti pyöritty hänen ympärillään. Ei kyllä kenenkään muunkaan vieraan ympärillä. Mut hänelle olisi kuulemma pitänyt heti keittää kahvit, kysellä kuulumisia ja jutella hänen kanssaan!
No miksei itse jutellut, istui vaan ja murjotti, kunnes häipyi. Eikä kukaan tajunnut, mikä sen tuli. Kunnes marmatti jälkikäteen.

pisteet sulle saunasta, pisteet pois anopilta, ihan tyhmä on. siis tottakai sauna pitää saada pestyä. ei se ole kivaa että sitten väsyneenä joutuu taas sinne kosteeseen.

noh,oishan tosiaan sauna ehtinyt hetken odottaa ;) mutta silti aika erikoista käytöstä anopilta.oma ei ihan anoppi vaan eräs toinen lähisukulainen,on myös tehnyt aika erikoisen tempauksen.kylässähän yleensä ihmiset kaikki juttelee keskenään,eikö?
hän kerran loukkaantui kun HÄNELLE ei kukaan jutellut..!? myöskin siis emmoinen ihminen joka haluaa että hänen ympärillä pyöritään ja kysellään että m´no mitäsSINUKKE nyt kuuluu ymym,ei suvaitse että on samaa porukkaa kuin muutkin ja itsekin´,haloo,vastuussa siitä juttelusta.se on kuitenkin vuorovaikutusta,ei kukaan ihminen voi olla vaan joku haastateltava,joika sitten kyseltäessä puhuu vaan itsestään.
jälkikäteen sain kuulla että se oli ihan kamala tapahtuma ja loukkaantui verisesti.en viitsi kertoo enempää jos se vaikka lukee tätä,mutta muutenkin kaikenlaista erikoista samantyyppistä on sattunut.

No turhasta loukkaantui kyllä, etenkin jos sanoit tosiaan että käyt äkkiä pesemässä saunan loppuun. Siis jos anoppi odotti alle 30 min, niin ok, jos lähemmäs tunnin, niin sinuna olisin jättänyt saunanpesun kesken.

Miksi et voinut jättää saunanpesuhommaa siksi aikaa kun on vieras kylässä? Olisihan sen voinut pestä loppuun sitten kun anoppi olisi lähtenyt.

Siksi, kun mulla oli enää suihkuttamista ja kuivausta vaille se sauna, siinä meni ehkä 6-7 minuuttia! Olin ihan pesuaineessa ja pelkkä t-paita ja pikkarit päällä. Toiseksikin siksi, että ei tullut mieleenkään etä se sillä aikaa häipyisi ja suuttuisi tosta. Jos olisi sanonut, että voitko keskeyttää nyt ton homman ja jatkaa myöhemmin mulla on kiire, niin tietty olisin niin tehnyt. Mutta kun häipyy vaan, ottamatta edes niitä lahjapakettejaan joita tuli hakemaan. Melko typerää touhua, aikuiselta ihmiseltä

Siksi, kun mulla oli enää suihkuttamista ja kuivausta vaille se sauna, siinä meni ehkä 6-7 minuuttia! Olin ihan pesuaineessa ja pelkkä t-paita ja pikkarit päällä. Toiseksikin siksi, että ei tullut mieleenkään etä se sillä aikaa häipyisi ja suuttuisi tosta. Jos olisi sanonut, että voitko keskeyttää nyt ton homman ja jatkaa myöhemmin mulla on kiire, niin tietty olisin niin tehnyt. Mutta kun häipyy vaan, ottamatta edes niitä lahjapakettejaan joita tuli hakemaan. Melko typerää touhua, aikuiselta ihmiseltä

Ok eli tässä tuli se aika, minkä anoppi joutui odottamaan. Joo, anoppisi kuulostaa sairaan rasittavalta ihmiseltä. Parempi joulu varmaan teilläkin, kun ei ole tuollaista hyysättävää siellä vaatimassa huomiota itselleen. Mitä miehesi tuumasi tästä episodista?

[QUOTE="vieras";25287494]Sanoitko että peset saunan loppuun ja sitten keitetään kahvit?[/QUOTE]

Käytiin tupakalla, sanoin että mulla on saunan pesu kesken ja huomasi sen itsekin koska kysyi olenko tulossa suihkusta, olin kylpytakissa siellä parvekkeella.
Sanoin että pesen äkkiä saunan loppuun, siinä ei mene kauaa. Anoppi ei sanonut mitään, meni olkkariin istumaan lasten kanssa, minä oletin että asia on ookoo ja menin jatkamaan hommiani.
Kun tulin anoppi oli lähtenyt. N. 15 minuutin kuluttua tuli tekstari, ettei hän tulekaan meille jouluna. Eli, ilmiselvästi otti nokkiinsa.

[QUOTE="vieras";25287508]Ok eli tässä tuli se aika, minkä anoppi joutui odottamaan. Joo, anoppisi kuulostaa sairaan rasittavalta ihmiseltä. Parempi joulu varmaan teilläkin, kun ei ole tuollaista hyysättävää siellä vaatimassa huomiota itselleen. Mitä miehesi tuumasi tästä episodista?[/QUOTE]

Mies sanoi vaan, että siinähän kiukuttelee ja jos anoppi itse soittaa ja selittelee käytöstään niin tervetuloa meille jouluksi. Mutta kielsi soittamasta sinne eikä soita itsekään. Eikä kyllä tee mielikään lepytellä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25287531:
Minusta anoppi teki tyhmästi. Onko hän useinkin tuollainen marttyyri?

Välillä on, ei aina. Ongelma onkin ettei yhtään tiedä milloin ja mistä asioista se loukkaantuu. Siloin kun se pimahtaa, niin se tapahtuu ihan tyhmistä asioista.

[QUOTE="...";25287541]Mun mielestä loukkaantui ihan syystä. Ei vieraiden aikaan isäntäväki mene pois näkösältä tekemään omia hommiaan![/QUOTE]

Plaaplaaplaa. Vieraat kulkee ajallaan ja talo toimii tavallaan. Jos anoppi ite muuttaa ohjelman ja ryykää ovesta sisään, saa varautua siihen, että jotain voi olla kesken. JOS taas anoppi olisi erikseen tänään ja tähän kellonaikaan kutsuttu niin sittenhän toi olisi ollut tökeröä. Mutta ainahan pitää aloittajaa mollata. Varmaan tulee parempi fiilis sinne avustuspakettien keskelle.

[QUOTE="...";25287541]Mun mielestä loukkaantui ihan syystä. Ei vieraiden aikaan isäntäväki mene pois näkösältä tekemään omia hommiaan![/QUOTE]

En mä pidä anoppia minään "vieraana", sanan varsinaisessa merkityksessä. Käy meillä usein ja me hänen luonaan. Sitäpaitsi, teki itsekin kesällä niin että kutsui meidät mökilleen grillaamaan. Sitten istui itse kokoajan perkaamassa kasvimaataan, vieraat sai itse grillata ruuat ja keittää kahvitkin itselleen, ja vielä sillekin ja vielä tiskatakin. Jos sille joku tekisi noin noin, se suuttuisi varmaan niin ettei puhuisi 10 vuoteen yhtään mitään :D

[QUOTE="vieras";25287558]Plaaplaaplaa. Vieraat kulkee ajallaan ja talo toimii tavallaan. Jos anoppi ite muuttaa ohjelman ja ryykää ovesta sisään, saa varautua siihen, että jotain voi olla kesken. JOS taas anoppi olisi erikseen tänään ja tähän kellonaikaan kutsuttu niin sittenhän toi olisi ollut tökeröä. Mutta ainahan pitää aloittajaa mollata. Varmaan tulee parempi fiilis sinne avustuspakettien keskelle.[/QUOTE]

Jotain voi olla kesken, mutta mikään ei estä isäntäväkeä lopettamasta hommaa ja liittymästä vieraan seuraan. Ikäväähän se vieraalle on joutua istuskelemaan ja odottelemaan talonväkeä. Okei, lapset oli paikalla, mutta anopilla taisi olla asiaa ihan aikuisille.

Mitä ap:n mollaamista tuossa oli? Se on ystävä rakas sitä keskustelua, että ihmiset esittää omat mielipiteensä, eivätkä vain myötäile ensimmäistä puhujaa.

Ei kai noin läheisten ihmisten kesken voi olla sellaista, että vierailut ovat kuin jotakin presidentin vastaanottoja. Aivan käsittämätöntä. Olisikohan joku rappeuttava aivosairaus tulossa, kun on noin labiili.

Niin että ap:n olisi vain pitänyt märässä t-paidassa ja pikkuhoususillaan ruveta viihdyttämään anoppia sen sijaan, että hän 6-7 minuutissa hoiti homman loppuun ja oli sitten valmiina keittelemään kahvia. :xmas:

:laugh:

Ap, anoppi loukkaantui todellakin syyttä!

Mun anoppi ois tunkenu sinne saunaan mukaan...:laugh:

Munkin mielestäni olisi järkevämpää tulla vaikka siihen saunan/pesuhuoneen ovelle juttelemaan ja seurailemaan toisen siivoiluja, jos haluaa puhella. Niin minä tekisin ja varmaan jokainen kavereistani tossa tilanteessa. Kun kyse ei ole kenestäkään vieraammasta ihmisestä, vaan sellaisesta jonka tuntee hyvin ja tapaa usein.

Yhteistyössä