Anoppi taas painostaa imetyksen lopettamista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahistus

Vieras
Mä en taas kertakaikkiaan jaksa.... huoh!
Meidän vauva on 8kk:den ikäinen ja joka samperin kerta anoppi painostaa mua imetystä lopettamaan.
Tänään taas kävi täällä ja sanoi, että saisin jo lopettaa imettämisen että vauva pääsisi hälle yöhoitoon. Mä en jaksa enää tätä painostusta!!
Mitä tehdä, ideoita..?

ja mitä kauemman aikaa painostaa, niin mäpä varmaan piiiiitkään myös imetän... :)

Sanot anopille ihan suoraan,että sinä imetät niin kauan kun se sinulle ja vauvalle sopii.Kerrot myös,että yöhoitoa katsotaan sitten kun sille on oikeasti tarvetta,sitä ennen anoppi saa nauttia lapsenlapsestaan päiväsaikaan.

Sano, että et noin pientä vielä antaisi yökylään vaikka et imettäisikään. Ja että imetät kuitenkin ehkä vielä pitkään... Se on sinun oma asiasi, ei anopin.

Meillä oli anopin kanssa ihan sama juttu. Ihmetteli kun en ollut vielä antanut perunaa 4 kk ikäiselle, kun vauvan pikkuserkkukin oli saanut jo 3 kk ikäisenä.. Pidät vaan pintasi, vaikka onhan toi ärsyttävää, tiedän.

Onneksi ei ole anoppia :p No ei vaitsekaan onneksi... Sanot että aika harva vauva ylipäätään on yökylässä alle 1-vuotiaana. Ja että lapsi voi muutenkin tuntea olonsa turvattomaksi jos on niin pienenä pitkään ilman vanhempiaan.

Mä en vaan käsitä, että aina pitäisi sen pillin mukaan elää..

eikö toi jos joku ole aika ITSEKÄSTÄ AJATTELUA anopin suunnalta?? Kun tää ei ole edes eka kerta, kun sanoo noin. Jo sillon kun lapsi oli n. 3kk ikänen niin puheli jo samoja......
Onko teistä moni vielä imettänyt, kun mukula on suunnilleen saman ikänen kuin omani?

Itsellä imetys loppu ikävä kyllä jo 3 kk tiennoilla ja kateellisena katselen niitä, jotka ovat imettäneet vuoden ikäiseksi. Mulla on myös kavereita, jotka imeettivät 1,5 - vuotiaaksi yksi ja yksi 2,5 -vuotiaaksi. Mun mielestän oli väärin, että he joutuivat selittelemään asiaa! Ainoan kerran olen itse hieman ihmetellyt pitkää imetystä, kun näin yksissä häissä noin 5 v vielä imetettävän...

Alkuperäinen kirjoittaja ap kiittää:
Mä en vaan käsitä, että aina pitäisi sen pillin mukaan elää..

eikö toi jos joku ole aika ITSEKÄSTÄ AJATTELUA anopin suunnalta?? Kun tää ei ole edes eka kerta, kun sanoo noin. Jo sillon kun lapsi oli n. 3kk ikänen niin puheli jo samoja......
Onko teistä moni vielä imettänyt, kun mukula on suunnilleen saman ikänen kuin omani?

Esikoista imetin vuoden ja muutaman kuukauden päälle, kuopusta pari kuukautta vajaa kaksi vuotta. Yökylässä olivat ekan kerran kun esikoinen oli 5 vee ja kuopus 3 vee.

Meillä isovanhemmat ovat fiksuja ja odottivat rauhassa kunnes meistä kaikki olivat valmiita yökyläilyyn :)!

Jos et saa itse sanottua anopille vastaan, niin eikö miehesi voisi keskustella äitinsä kanssa? Hyvä mun sanoa, kun oma mies ei ikinä sanoisi äidilleen mitään vastaan :kieh: Mut ehkä jotkut miehet on niin fiksuja, et puolustavat vaimoaan äitinsä edessä. Imetystä suositellaan siihen asti, kunnes lapsi alkaa saada tavallista maitoa ja jotkut imettää vielä sen jälkeenkin. Mulla oli tavoite molempien lasten kanssa imettää siihen vuoden ikään asti, mut molemmat lopetti itse ollessaan n 9 kk ikäisiä. Sen jälkeen ei vaan kertakaikkiaan rinta kelvannut ja aikani taisteltuani lopetin suosiolla. Olin kuitenkin jo täysimettänyt n puoli vuotta molempia ja siihen päälle vielä muun ruuan ohessa 9 kk asti. Mut jos anoppi olisi asiaan puuttunut ja vielä useamman kerran, olisin sanonut päin naamaa, et minä en lastani sulle anna yökylään ikinä.

no meillä anoppi on jokaisen kohdalla ihmetellyt että vieläkö imetän ja aina olen vastannut että ainakin vuoden ikään jos vaan onnistuu, mutta ei ole viesti millään mennyt perille.
Ja uskon että tuon ihmettelyn pääsyy on se että silloin kun anopilla itsellään on aikoinaan ollut vauva ei imetys ole ollut "muodissa" vaan lopetettu jo muutaman kuukauden iässä. Siksi varmaan vaikea ymmärtää miksi nykyisin imetetään niin pitkään

Mä imetin molempia lapsiani yli vuoden. Ensimmäisen kanssa tuli enemmän ihmettelyä, toisen kanssa juuri kukaan ei enää lopettamiseen painostanut kun olin jo ensimmäisellä kerralla tehnyt kantani asiaan selväksi. :D

Niin... anoppi on itse laittanut lapsensa jo 2kk:den vanhana hoitoon ja mennyt töihin, joten ei ole imettänyt pitkään vaan ovat saaneet korviketta. Ei taida oikkeen ymmärtää, että ajat on muuttuneet (ja vanhempainvapaa pidentynyt) eikä enää eletä kuin silloin n. 40v. sitten.

Vuoden verran imetin kumpaakin lasta. Anoppia häiritsi enemmän varsinkin esikoisen kohdalla se, kauanko on ollut taukoa imetysten välillä. Se meni ihan rehellisesti vainoamiseksi se kyttääminen. Piti anopin oppien mukaan olla timmi neljän tunnin tauko aina välillä. Se oli ihan varma et imetän lapsen pilalle, ku liian useesti on rinnalla. EI kuulemma ehi suolisto tasaantua tai jotai...

Pahin oli ku vei kerran lapsen väkisillä pois ku meinasin parin kuukauden ikäsenä imettää ja ehti kait puoli tuntia huudattaa ovi kiinni kamarissa, yritti nukuttaa raukkaa. Kunnes miehen sisko meni sanoon et NYT annat sen lapse takasin! Ite en saanut sanottua, oli aika vaikeaa aikaa silloin esikon syntymän jälkeen enkä ollut oma itseni. Nykyisin pystysin jo sanomaan varmasti ja painokkaasti, silloin ei ollu henkisesti niin vahvoilla ;(

Et ei kun sanot asiallisesti niinku asiat on ja eikö teillä ollu vanhempia sisaruksia jotka vois mennä yökylään? (olin käsittävinäni kirjotuksesta)