Anoppi tosiaan haukkui meidät pystyyn raskauden johdosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja 20v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottaja 20v

Vieras
Teen tälle nyt uuden aloituksen, koska tuntuu, että tarvitsen jotain ulkopuolisten sanomista asiaan. Pää räjähtää muuten varmaan ihan kohta. :(

Eli kerroimme anopille odottavamme lasta. Anoppi hermostui totaalisest,
haukkui meidät pataluhaksi, kuulemma olemme vastuuntunnottomia typeryksiä, jne. jne. jne.

Tilanne todella on se, että talous on meillä epävakaa. En olisi itsekään SUUNNITELMIENI MUKAAN halunnut lasta vielä nyt, kun olen riippuvainen vanhempieni rahoista. Miehellä vakityö, mutta maksaa ulosottovelkojaan palkastaan pois, käteen ei paljoa jää. Minä en ole aktiivisesta hakemisesta huolimatta saanut töitä, minulla ei ole ammattia (ylioppilas), ja unelmien opiskelupaikkakin meni sivu suun. Nyt olen kyllä koulussa, mutta on vähän höpökoulu, ja suoritan tutkinnon, jonka avulla tuskin töitä saa.

Paha olla noiden anopin sanojen vuoksi. Suosii tosin miehen veljeä ja tämän vaimoa, sekä heidän vauvaa, eikä ole juuri koskaan sanonut minusta hyvää sanaa. Ymmärrän, että anoppia huolestuttaa varmasti meidän tilanteemme, ja ehkä hän olettaa, että kinuaisimme häneltä sitten rahaa. Niin ei todellakaan tule käymään, edes periaatteen vuoksi. O|

Mun perhe ja ystävät tukee meitä todella, mikä on hieno juttu. Vähän positiivistakin. :)

Jaa-a, elämä koettelee. Jos elämäsi pahin koettelemus on, että anoppi haukkui teidät, niin asiasi ovat todella hyvon. Nauti raskaudestasi ja luota siihen, että kyllä se vauvelisi aikanaan kietoo anopin pikkusormensa ympärille.

Miehesi ulosotto summaa lasketaan kun lapsi syntyy ja saathan sitten äitiysrahan, en tiedä mikä se minimi on + lapsilisän. Etteköhän te pärjää, olisiko tuttuja/sukulaisia joilta saisi lainaan vauva tavaraa/ostaa halvalla/saisi..Onnea odotukseen, elämä kantaa:) (valitettavasti myös sun anoppias;) ) Älä vlitä anopista, toki voi olla huolissaan, ehkä pitääkin?Mutta ei oikeuta haukkumaan, onneksi perheesi on tukenanne!

Sitten kun vauva syntyy, niin miehelle jää palkasta suojaosuus, koska hänellä on lapsi elätettävänä. Jos yksi elätettävä, suojaosuus on hiukan reilu 800e kuussa, jos kaksi (myös sinä voit olla, jos tulos ei ylitä 550e/kk), suojaosuus on hiukan reilu 1000e. Tiukkaa varmasti teillä tulee oleen, mutta niin on monella muullakin, varmasti selviätte kun yritystä löytyy!

Onnea raskaudesta!

Ompas tökerö anoppi.. :hug: Näytä sille että pärjäätte ja varmasti pärjäättekin vaikkei helpooa oo. Onneksi teillä on niitäkin tukijoita ja voihan se olla että kun lapsi syntyy niin valloittaa anopin kumminkin. Vähän sama tilanne on mun äidin kanssa, kokoajan sanomista ja arvosteltavaa meidän elämän suhteen, ajan mittaan ollaan opittu sulkemaan korvat ja ajattelen että pojan vuoksi kestän, on onneksi hyvä mummi vaikkei anoppina ja äitinä niitä helpoimpia.

Yhteistyössä